Hat magyar cég a Deloitte régiós Technology Fast 500 rangsorában
A listát a szoftverfejlesztők uralják
Idén hat magyar cég került fel a Deloitte globális technológia, média és telekommunikáció (TMT) iparági csoportja által összeállított Technology Fast 500 listára, amely az EMEA (Európa, Közel-Kelet és Afrika) régió vállalatait rangsorolja. A legjobb magyar cég a 137. helyezett Játéknet.hu Kft. lett, a lista abszolút első helyét pedig ezúttal is egy francia cég, a digitális mozitechnológiával foglalkozó YMagis szerezte meg.
A Deloitte által évente összeállított Technology Fast 500 rangsor immár tizenharmadik alkalommal veszi számba a leggyorsabban növekvő állami, illetve magánkézben lévő technológiai, média- és telekommunikációs, valamint élettudományokkal és tiszta technológiákkal foglalkozó cégeket. Az EMEA térség 24 országában működő vállalatokat a megelőző ötéves időszak alatt elért százalékos árbevétel-növekedés alapján rangsorolják minden évben. Az idei Fast 500 rangsorban szereplő cégek átlagos árbevétel-növekedése 1403% volt, ami némi csökkenést mutat a 2012-es 1549%-os növekedési rátához képest. A megmérettetésre idén több mint 1000 cég jelentkezett.
Verbó Zoltán a Fast 500 program magyarországi vezetője elmondta: a Deloitte Technology Fast 500 EMEA program a régió legobjektívebb iparági sorrendje a technológiai ágazatban. A listára Magyarországról idén hat cég tudott felkerülni, ami a tavalyi évhez képest is előrelépésnek számít. A versenyben a Játéknet.hu Kft. végzett a legelőkelőbb helyen a magyar indulók közül (137.), de az ötszázas listán hazánkat képviseli még a Kilgray Fordítástechnológiai Kft. (178.), a Dolphio Consulting Kft. (190.), a Capture Informatikai és Tanácsadó Zrt. (273.), a Kishonti Kft. (308.) és az iData Műszaki Informatikai Mérnöki Iroda Kft. (395.).
Az ötszázas lista élén a digitális mozitechnológiával foglalkozó francia YMagis végzett, öt év alatt több mint 59096%-os növekedést elérve. Az idei a negyedik egymást követő év, amikor a francia cégek tarolnak, hiszen 86 francia vállalkozás ért el helyezést a rangsorban. Ebben a tekintetben az Egyesült Királyság végzett a második helyen 71 vállalkozással, a harmadik helyezett Svédországot pedig 52 cég képviselte.
Az első tíz helyezett
Franciaország és Izrael kiemelkedően jól szerepelt a listán, előbbi két, utóbbi pedig három vállalattal képviselteti magát a legjobb 10-ben.
Földrajzi piacokat érintő tendenciák
Az elmúlt évekhez hasonlóan idén is Franciaország adja a legtöbb céget a rangsorban, összesen 86 francia vállalkozás szerepel a listán.
Iparági tendenciák
Az idei Fast 500 rangsor teljes mezőnyének 43%-át a szoftveripar képviselői adják, míg az iparágak közötti versenyben második helyen az internetes szektor áll 22%-kal. Őket követi a telekommunikáció és a hálózatépítés (15%), a félvezető- és alkatrészgyártás, valamint az elektronikai ipar (7%), a biotechnológia, a gyógyszergyártás és az orvosi eszközök gyártása (5%), a zöld technológia (3%), a média és a szórakoztatóipar (3%), valamint a számítógép- és perifériagyártás (2%).
A teljes lista, valamint a Deloitte Technology Fast 500 programjának részletei a weboldalon tekinthetők meg.
Kapcsolódó cikkek
- Már csak pár napig lehet jelentkezni a Deloitte Technology Fast 50 versenyére
- Hazai szolgáltató központok lehetnek a nemzetközi trendek nyertesei
- Kiberbűnözés: óvintézkedések nélkül bárki áldozat lehet
- Megfelelő felkészültséggel a kibertámadások kivédhetők [Videó]
- Öt magyar cég a Deloitte régiós Technology Fast 500 rangsorában
- A Capture Informatikai és Tanácsadó Zrt. a leggyorsabban növekedő magyar technológiai vállalat 2012-ben
- A leggyorsabban növekvő közép-európai technológiai cégek
- Öt trend, amely megrengeti a vállalati információk biztonságát
- Az AITIA a leggyorsabban növekvő technológiai cég Magyarországon
- Idén is lesz Technology Fast 50
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.