Elektronikus közokiratként is lekérdezhető a cégkivonat
Elektronikus közokiratként is lekérdezhető a cégkivonat a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium online céginformációs rendszeréből, így ezért nem kell már cégbíróságra menni - közölte a szolgáltatás informatikai hátterét biztosító Microsec Zrt. az MTI-vel csütörtökön.
Az online céginformációs rendszerből két kattintással hozzáférhető cégkivonat felhasználhatósága a papír alapúval teljesen megegyező. További egyszerűsítő és költségcsökkentő tényező, hogy az elektronikusan beszerzett, közhiteles dokumentum korlátlan számú elektronikus másolata szintén hiteles okiratnak minősül, így egy lekérdezett példányt több helyre is be lehet nyújtani.
A közlemény szerint a hiteles cégkivonatok online lekérdezhetősége az idei év második jelentős egyszerűsítése a cégeket érintő eljárásokban, miután a hatóságok februártól szintén elektronikus úton szerzik be a cégiratokat az adatszolgáltatóktól. Azóta a vállalkozásoknak az eljárások indításakor nem kell a kérelemhez cégkivonatot, aláírási címpéldányt vagy ügyvéd által ellenjegyzett aláírásmintát csatolniuk.
Kapcsolódó cikkek
- Rivális online zenei szolgáltatót vásárolt az Apple
- Magyar internetes holding terjeszkedik a Balkánon
- Új üzleti portál az Atigristől
- 118 millió forint veszteséggel zárt a Bookline.hu
- Kiemelkedő évet zárt a Vatera.hu Kft.
- Immola az Index.hu Ingatlan mellékletének adatbázis-szolgáltató partnere
- A Sanoma üzemelteti tovább a PDAMánia internetes oldalait
- A YouTube megvételéről tárgyal a Google
- Folyamatos bővítések és újra meghívóküldés az iWiW-en
- Bővülő portfolió, új lehetőségek és szolgáltatások a T-Online-nál
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.