A Sixt rekord eredménnyel zárta harmadik negyedévét
A SIXT SE, Németország legnagyobb autóbérlési társasága és Európa egyik legjelentősebb mobilitási szolgáltatója rendkívül sikeres időszakot zárt 2013 első 9 hónapjával, a cég saját várakozásait is túlszárnyalva. Az elért eredményt leginkább a kiemelkedően sikeres 3. negyedévnek lehet elkönyvelni, mely az autóbérlési üzletágnak, valamint a folyamatos külföldi terjeszkedésnek köszönhető.
A kereslet oldalon mutatkozó pozitív irányú fejlődés előnyeként, a magas kihasználtsággal és alacsonyabb financiális költségekkel, a Sixt csoport 114,6 millió EUR-s adózás előtti eredményt ért el az első 9 hónapban, ami 10,2%-kal magasabb, mint az előző év ugyanezen időszakában. 56,8 millió EUR-val a 3. negyedév a társaság történetének legsikeresebb negyed éves eredményét generálta. Ennek következményeképp, a Menedzsment Tanács felülírta az eddigi elvárásait a 2013-as évre.
Erich Sixt, a SIXT SE Menedzsment Tanácsának elnöke elmondta, hogy „az üzleti eredmények az év második felében rendkívül biztatóak és felülmúlták a várakozásainkat. Megerősíthetem, hogy a Sixt fenntartja vezető pozícióját iparágán belül a jövedelmezőség tekintetében. Egészen valószínű, hogy a 2013-as évet nagyon jó eredménnyel fogjuk zárni.”
Csoportteljesítmény a 2013-as év első 9 hónapjában
- Autóbérlési árbevétel 6,7%-kal 774,6 millió EUR-ra nőtt (2012 első 9 hónapja: 725,7 millió EUR) a 3. negyedév jelentősen növekvő helyi szintű keresletének köszönhetően. Az első hat hónap után a növekedés 2,9%-os volt. Németországban az árbevétel az első 9 hónapban nagyságrendileg megegyezett az előző év hasonló időszakával, míg a külföldi terjeszkedés dinamikus és folytonos volt.
- Lízing árbevétel 3,4%-kal nőtt 292,2 millió EUR-ra (2012 első 9 hónapja: 282,6 millió EUR). A fejlődés a magasabb szerződés portfoliónak köszönhető, mindenekelőtt a Mobilitási Tanácsadás területének mutatott fejlődésnek, a Flotta Menedzsmentnek és a Privát Ügyfeleknek.
- Konszolidált operatív árbevétel (mely nem foglalja magában a használt lízinges gépkocsik eladását): 1,14 milliárd EUR-t tett ki, 5,8%-kal növelve az előző évi 1,07 milliárd EUR-s bevételt.
- Összes konszolidált árbevétel 4,2%-kal nőtt 1,2049 milliárd EUR-ról 1,2555 milliárd EUR-ra.
- Konszolidált adózás előtti eredmény (EBT): A Sixt csoport kulcs bevételi indexe 114,6 millió EUR volt, mely majdnem megegyezik a teljes 2012-re vonatkozó értékkel (118,6 millió EUR). 2012 első 9 hónapjához viszonyítva ez további 10,2%-os növekedést mutat (2012-ben 104 millió EUR). A bevételekre pozitívan hatott az operatív üzletág növekedése, a magas autóbérlési flotta kihasználtság, valamint az alacsony refinanciális költségek. Ezen eredmény költség oldala magában foglalja a Sixt nagy beruházásainak elindítási költségeit, úgy, mint az USA-ban indított fejlesztések, valamint a prémium „carsharing” szolgáltatás, a DriveNow.
- Az adózás utáni eredménnyel a Sixt 79,1 millió EUR-s profitot termelt a 2013-as év első 9 hónapjában, mely 9,4%-os növekedés az előző évhez viszonyítva (72,3 millió EUR 2012 első 9 hónapjában)
A csoportfejlődés a 2013-as év 3. negyedévében
- Bérleti árbevétel 13,1%-kal 308,7 millió EUR-ra nőt (Q3 2012: 273 millió EUR), mely mindenféle előzetes várakozást felülmúlt.
- Lízing árbevétel 3,1%-kal nőtt 97,2 millió EUR-ra (Q3: 94,3 millió EUR)
- Összes operatív árbevétel 11,3%-os növekedést mutatott (388,3 millió EUR-ról 432,3 millió EUR-ra nőtt)
- Konszolidált árbevétel a 3. negyedévben 473, 7 millió EUR-val 10,7%-os növekedést mutatott (Q3 2012: 427,8 millió EUR)
56,8 millió EUR-val az EBT új rekordot ért el 39,9%-os növekedésével az előző év ugyanezen időszakához viszonyítva (40,6 millió EUR)
Óvatos flotta politika
Az év első 9 hónapjában a Sixt 3,04 milliárd EUR értékben 121500 gépkocsit állított be autóbérlési és lízing flottájába hazai szinten, valamint. Ez a szám az előző évben 2,86 milliárd EUR volt és 118500 gépkocsit jelentett. Összehasonlítva az értékeket, a gépkocsik száma 2,5%-kal, értékük pedig 6,3%-kal nőtt. Úgy tűnik, a SIxt folytatja óvatos flotta politikáját a kereslet növekedésének ellenére is.
Tovább nő az alaptőke
A csoport alaptőkéje 30,6 millió EUR-val, vagyis 5%-kal nőtt a 2012-es év végéhez viszonyítva, tehát 632,8 millió EUR-ról 663,4 millió EUR-ra 2013.09.30-ig. 26,3%-os növekedéssel az alaptőke aránya folytatta emelkedését a bérleti és lízing iparban (2012.12.31-re 29,1%).
Kitekintés a teljes 2013-as évre
A kiemelkedően erős 3. negyedév bevételi és haszon oldalára vonatkozóan a korábbi elvárásokat messze túlteljesítve, a Menedzsment Tanács a 2013-as évre újragondolta kitűzött céljait.
Az autóbérlési üzletágon belül történő kereslet felélénkülése, valamint a folyamatos és dinamikus nemzetközi terjeszkedés miatt a Tanács az autóbérlési bevételektől csekély mértékű növekedést vár, a lízing üzletágon belül pedig valamivel magasabbat.
Fejlődés az operatív üzletágon belül
Autóbérlés:
A Sixt saját leányvállalatai segítségével az európai autóbérlési piac több mint 70%-át lefedi. Ezen túlmenően, 2011 óta a cég már az USA-ban is aktív tevékenységet végez saját autóbérlési állomásai és franchise partnerei által. A Sixt más európai országokban, valamint a világ más tájain is jelen van széles franchise hálózatot kialakítva maga köré.
2013 első 9 hónapjában az autóbérlési üzletág 774,6 milliós bevételt generált, ezzel 6,7%-os növekedést ért el az előző év hasonló időszakához képest (725,7 millió EUR). Németország ezen belül 453,2 millió EUR-s bevételt ért el, szinte pontosan megegyezően az előző év első 9 hónapjának bevételével (454,7 millió EUR; -0,3 %). Az európai, valamint az USA-n belüli széles körű terjeszkedésének köszönhetően a Németországon kívüli bevételek 18,6 %-os növekedést értek el és 321,4 millió EUR-ra rúgtak (2012 első 9 hónapja: 271 millió EUR).
A DriveNow szolgáltatás folytatja biztató fejlődését. A „carsharing” vállalkozás a BMW együttműködésével hozzávetőlegesen már 185.000 regisztrált felhasználót számlál és a 2012-es novemberi indulása óta már az ötödik állomása nyílt Hamburg városában.
Január és szeptember között az üzletág adózás előtti eredménye 104,6 millió EUR volt, mely mintegy 11,6%-os növekedés az előző év első 9 hónapjához képest (93,8 millió EUR).
Az eredmény magában foglalja számos terjeszkedési folyamat elindításának költségeit, mint például az USA-n belül, valamint az európai új állomások megnyitását.
Lízing:
Németországon belül a Sixt az egyik legnagyobb beszállító semleges, bank független tartós bérleti szolgáltató. Üzleti és privát ügyfeleknek egyaránt nyújt operatív lízing szolgáltatást számos kiegészítő szolgáltatással egybekötve, melyek lehetővé teszik a flották és egyéni gépkocsik menedzselését a mobilitási költségek csökkentésével.
Ebben a folyamatos versenyhelyzetben lévő környezetbe az üzletág fő célja volt, hogy a szerződés portfoliót 2013. szeptemberével 74.000-re növelje hazai és külföldi szinten is (franchise partnerek nélkül), mely több mint a 2012-es év ezen időszakában (62.200). A növekedés alapvetően a flotta menedzsmentnek, a mobilitási tanácsadásnak és a privát ügyfelek üzleti tranzakcióinak tulajdonítható.
A lízing bevétel az első 9 hónapban 3,4%-kal 292,2 millió EUR-ra nőtt (2012 első 9 hónapja: 282,6 millió). Mind a német, mind a külföldi üzemek elérték ezt a növekedési szintet. A lízing üzletág összbevétele (beleértve a használt gépkocsik eladását is) 405,4 millió EUR-t tett ki az első 9 hónap után (2012 első 9 hónapja: 408,1 millió EUR, -0,6%).
Az üzletág 14,1 millióra javította adózás előtti eredményét, mely korábban 12,8 millió EUR volt a 2012-es év első 9 hónapjának végén. A lízing szektorban profit szempontjából jelen lévő feszült helyzet ellenére az üzletági bevétel profitra vetített százalékos növekedése magasabbnak bizonyult (4,8%) ugyanarra az időszakra vetítve, mint az előző év 3. negyedévének végén (4,5%) és közel van a hosszú távú célhoz, mely 5%.
Kapcsolódó cikkek
- CSR Hungary díjjal jutalmazták az Unilevert
- Bővült az Adaptive Média
- Hátrányos helyzetű gyermekek oktatását segíti az SAP
- Pirosra váltott az Apple logó
- A Xerox a bevételek növelésére összpontosít
- Európa legzöldebb irodája az SAP Hungary
- Hat százalékos bővülés az online és mobil hirdetési piacon
- Sixt jótékonysági koncert a fülöp-szigeteki áldozatoknak
- Német diákokkal a nemzetközi ügyfelek elégedettségéért
- A Lenovo az LG fölé kerekedett az okostelefon-piacon
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
CES 2024: A mindennapokba beszökött a jövő
Mesterséges intelligencia, mobilitás, robotok ... csak egy pár kulcsszó a Szilícium völgyben egy évtizede megálmodott jövőből, ami most – a CES 2024 tanúsága szerint – gyakorlatilag már itt van a mindennapi világunkban, beszökött, miként Adynál az ősz...
Mesterséges intelligencia a kamerákban
Az automatizált vezetés lépésről lépésre egyre több támogatást nyújt a sofőröknek, jövőbeni célja pedig, hogy a jármű végül átvehesse a teljes irányítást. Sőt, még ennél is több: „Az embernél jobb vezetővé kívánjuk fejleszteni az autókat, így növelve a közúti közlekedés biztonságát. Más szavakkal: a technikának még az embernél is megbízhatóbban kell működnie” – hangsúlyozta Harald Kröger, a Bosch igazgatótanácsának tagja.
A Bosch mobilitási üzletága gyorsabban nő a piacnál
A Bosch 2018 eleje óta mintegy 13 milliárd euró összegben kapott elektromobilitási megrendeléseket, többek között személygépkocsik és könnyű teherautók akkumulátoros erőátviteli rendszereire vonatkozó gyártási projekteket. E sikeres megrendeléseknek és saját innovatív erejének köszönhetően a Bosch a jelenlegi nehéz körülmények között is tartja pozícióját.
A Fujitsu bemutatta közlekedési fejlesztéseit a berlini Shift AUTOMOTIVE konferencián
A Fujitsu - ma bemutatott - „Future Mobility Accelerator” jövőképe a gépjárműtechnológia innovációit hasznosítva támogatja az ENSZ 17 fenntartható fejlődési célkitűzésének1 megvalósulását – és pragmatikus, gyakorlatias lehetőségekkel, kisebb környezetterhelés mellett segíti a mobilitást a jövő városi környezetében.
Nő a mobilparkolás népszerűsége
Az elmúlt években dinamikusan növekedett a mobilparkolások száma az egész országban a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. weboldalán keresztül elérhető adatok alapján, melyeket a Parkl dolgozott fel. Míg 2014 júliusában kevesebb, mint 40 ezer parkolást bonyolítottak átlagosan naponta mobilról, addig idén júliusban ez a szám már majdnem 100 ezer volt, derül ki statisztikákból. Az elmúlt évek tapasztalatai alapján a csúcsidőszak az ősz, így a következő hónapokban nehezebb parkolási körülmények várhatók.