A gyártóknak fontos az átláthatóbb, optimalizált adatkezelés

forrás: Prím Online, 2013. december 7. 09:51

Folyamatos nyomás nehezedik a gyártó szektorra, hogy csökkentse az ellátási lánc költségeit. A láthatóság és a felügyelet soha nem volt még ilyen fontos, de a gyártók gyakran küszködnek ennek eléréséért a mai erőteljesen papír alapú üzleti életben.

A kézi adatbevitel időigényes és nagy a hibázás esélye. A manuális dokumentumkezelés, -tárolás, -másolás és -továbbítás mind rontják egy kicsit a hatékonyságot, és ezek a negatívumok gyorsan összeadódnak. Űr keletkezik a vállalatnál dolgozó emberek és a kritikus információk között, ami csökkenő alkalmazotti és ügyfélszolgálati teljesítményhez vezethet.

 

 

Egy hatékony ellátási lánc rutinfolyamatokat igényel, de ezek problémákat okozhatnak, mivel szinte lehetetlen elérni, hogy egy gyártónak teljes képe legyen a saját működési folyamatáról, ha nincs valós idejű rálátása az információkra. Az információk láthatósága és felügyelete révén egy gyártó könnyen tud reagálni az ellátási lánc bármelyik fázisában történő változásra, valamint gyorsan és hatékonyan tud problémát kezelni.

 

Egy elosztott intelligens beviteli megoldás a kiindulópontja a nagyobb termelékenységnek a logisztikai munkafolyamatban. Ez lehetővé teszi a gyártó cégeknek, hogy kiküszöböljék a manuális fázisokat és az esetleges hibákat, mivel az információt digitálisan viszik be minden folyamat elején. A strukturálatlan adatokat használó folyamatokat rugalmas, optimalizált munkafolyamattá alakítja, amely könnyen integrálódik a vállalat meglévő rendszereibe.

 

Ez csökkenti a manuális adatbevitel iránti igényt, egy gyors, hatékony módját kínálva az információ rögzítésének, ami szükséges ahhoz, hogy a költséges, gyakori hibalehetőséget magában hordozó üzleti folyamatokat optimalizálja és hozzáadott értéket teremtő műveletekké alakítsa.

 

Az olyan fejlett szolgáltatások kihasználásával, mint az intelligens adatkinyerés, a kontextus-megosztás és a kollaboratív tárolás, egy szervezet képes lesz gyorsan feldolgozni még a legbonyolultabb dokumentumokat is.

 

Természetesen a gyártás a vállalkozásnak csupán ez egyik része.  A kész termékeket el kell szállítani a vásárlókhoz vagy a disztribútorokhoz. Ekkor belép egy másik lényeges elem a gyártók számára: az előre kinyomtatott fuvarlevél űrlap. Ez a nyomtatási költségek növekedését és a rugalmasság hiányát vonja maga után, ráadásul az adatokat újra be kell vinni a digitális üzleti folyamatokba való bevitel érdekében a szállítási folyamat mindkét végpontján. Ugyancsak odafigyelést igényel annak biztosítása, hogy mindenki az aktuális űrlapokat használja, továbbá a helyszíni dokumentumtárolás és a drága szkennelési szolgáltatások késleltetik a hozzáférést a szállítási dokumentumokhoz.

 

Csakúgy, mint a fentebb tárgyalt esetben, ezeknek a folyamatoknak az automatizálása és digitalizálása sok kihívást megszüntet, különösen, ha a megoldás könnyedén illeszkedik a meglévő szállítási dokumentum folyamatokba. Belátható időn belül mindig lesz igény a szállítmányt kísérő, valamilyen papíralapú űrlapra, azonban ennél a megközelítésnél a költséges többlapos űrlapok helyett egy lézernyomtatású űrlapra, amely kész az aláírásra. Ez kiküszöböli a szétválasztás, postázás, faxolás és irattározás manuális fázisait, továbbá új hatékonyság, elérhetőség és egyszerűség behozatalával a fuvarlevél munkafolyamatba, átalakítja a kimeneti logisztikát.

 

A kirakós játék utolsó darabja ugyanennek a technológiának a bevezetése az adminisztrációs központokban. Annak ellenére, hogy a papíralapú és a digitális tartalmakat napi üzleti rutinjába integrálta, sok gyártó még mindig túl sok időt tölt az eltérések összeegyeztetésével, valamint a különféle szervereken, merevlemezeken és mobil eszközökön szétszórtan elhelyezett információk megkeresésével. Ennek eredményeképpen egy olyan egyszerűnek tűnő feladat, mint egy kifizetés jóváhagyása, egy szállítmány előkészítése vagy egy új alkalmazott felvétele, emailek özönével, vég nélküli telefonálgatással és az irodák között szétosztott fénymásolatok tömegével járó, bonyolult műveletté válik.

 

Egy jól bevezetett tartalomkezelő szoftver átgondolt folyamatokkal kombinálva lehetővé teszi a számlákkal, a beszerzési dokumentumokkal, az utazási és kiadási nyugtákkal, a leltárfeljegyzésekkel, a szállítási papírokkal, a szerződésekkel és egyebekkel kapcsolatos összes adminisztráció optimalizálását.

 

Ezek az intelligens megoldások a kivételes pontosságú adatkinyerés révén növelik a teljesítményt, miközben biztosítják a bizalmas információk megfelelő védelmét. Lehetővé teszik az adminisztrációs személyzet számára, hogy több munkát végezzen el kevesebb idő alatt és kevesebb erőforrás felhasználásával, valamint azt, hogy gyorsan megtalálja, amire szüksége van az auditáláshoz vagy a szabályozási követelmények teljesítéséhez.

 

A gyártó szektor sokat nyerhet az intenzív papírhasználattal járó gyakorlatok elhagyásával: növelheti a hatékonyságot, csökkentheti a költségeket és bevételeket generálhat.

 

A Lexmark által kínált megoldások széles választéka segíti áthidalni az elérhetetlen tartalmak – mind a papíralapú, mind a digitális –, valamint az őket igénylő emberek és folyamatok között meglévő űrt. Az okos eszközök, szoftverek és szolgáltatások kombinálásával a Lexmark finomítja és automatizálja a munkafolyamatot a hatékonyság növelése érdekében.

 

 

Előfordulhat, hogy egy gyártó nem képes teljesen felügyelni a gyártól a raktárig tartó utazást, de hatékonyabb ellenőrzést tud gyakorolni az ellátási láncot vezérlő dokumentumok és adatok felett. A Lexmark intelligens tartalomkezelő megoldásai olyan, holisztikus áttekintést nyújtanak egy szervezet számára, amelyre elengedhetetlenül szüksége van a teljesítmény és a növekedés ösztönzéséhez.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01