A SzEK.org fontosnak tartja a piaci verseny tisztaságának védelmét
A szervezet ajánlást fogalmazott meg
A Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért Közhasznú Egyesület (SzEK.org), mint a hazai e-kereskedelmi piac egyetlen szakmai szervezete, kiemelt fontosságú feladatának tekinti a piaci verseny tisztaságának védelmét. Tevékenységük részeként a hazai piacon működő ár-összehasonlító oldalak számára ajánlást fogalmaztak meg a webshopok árainak listázásával kapcsolatban.
Az utóbbi időben elharapóztak az olyan magyar nyelven működő, de külföldi webshopok, amelyek az egyes európai országokban érvényes, néhol jelentősen, akár közel 20%-kal alacsonyabb áfa-kulcsot szabálytalanul kihasználva, vagy esetenként akár áfamentes értékesítést folytatva, tisztességtelen árelőnyre tesznek szert a magyar piacon, ezzel nehéz helyzetbe hozva a szabályosan működő cégeket. Igyekeznek a lehető legtöbb eszközzel fellépni a jelenség ellen, nem csak a hazai e-kereskedők, hanem a fogyasztók védelmében is.
Mivel az internetezők leggyakrabban az ár-összehasonlító oldalakról értesülnek a hazai átlagos áraknál, az eltérő áfa alkalmazásának köszönhetően, jóval alacsonyabb áron értékesítő e-kereskedőkről, ezért a szervezet fontosnak tartja, hogy a listázott webshopok között ne szerepeljenek olyanok, amelyek az általuk adott kedvező árakat az alacsonyabb áfa-kulcsok szabálytalan alkalmazásával érik el!
Fentiek miatt ajánlást fogalmaztak meg az ár-összehasonlító oldalak üzemeltetői számára. Felhívják a figyelmet arra, hogy csak az alábbi feltételek fennállása esetén listázzanak be bármely magyar nyelven is elérhető, a hazai piacot megcélzó webshopot az oldalukon:
- a webshop a jogszabályokban előírt módon egyértelműen feltünteti a fogyasztói árat, amely tartalmazza az áfát és annak mértékét is
- a webshop bejelentkezett a magyar áfa hatálya alá, és a Magyarországon érvényes áfa-kulcsokat használja
- a weboldalon pontosan megállapítható, hogy ki az áruház üzemeltetője, egyértelműen, a magyar jogszabályoknak megfelelően fel vannak tüntetve az üzemeltető elérhetőségei
- az üzemeltető adatainál megtalálható a cég magyar adószáma
Javasolják, hogy a fenti feltételek bármelyikének hiánya esetén az adott webshop listázását szüntessék be, illetve tagadják meg!
Az ajánlást a SzEK.org minden magyarországi ár-összehasonlító oldal figyelmébe ajánlja, de ezen túl is kiemelve az egyesület tagságába tartozó Árukereső.hu-t és Olcsóbbat.hu-t. Javasoljuk az oldalakat üzemeltető cégeknek, hogy szerződési feltételeiket a fentiek szellemében módosítsák, ezzel is hozzájárulva a piaci verseny tisztulásához.
Az ajánlást a SzEK.org elnöksége 1./2013.12.12. számú határozatában jóváhagyta.
Az ajánlás teljes szövege itt letölthető: SzEK.org_ajanlas_az_aggregatoroknak_2013-12-12.pdf
Kapcsolódó cikkek
- Mi kerül a karácsonyi virtuális kosarunkba?
- Idén karácsonykor a nők aktívabbak
- Webáruházakban készülünk az ünnepekre
- „Vedd a neten!” – nincs tumultus és kedvezmények várnak
- ESET tippek a biztonságos online karácsonyi vásárláshoz
- Közösen adnak kedvezményeket a legnagyobb e-kereskedők
- A kulcsszó: Multichannel?!
- Webshop a karácsonyi vásárláshoz mobilról is
- Új netes áruház nyílt szeniorkorúaknak
- Több hajóval több csatornán – két nap múlva SzEK.org konferencia
Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
A Magyar Telekom 2024. harmadik negyedéves eredményei
A Magyar Telekom közzétette 2024. harmadik negyedévére vonatkozó, az EU által befogadott IFRS Számviteli Standardok szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A negyedéves pénzügyi jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra.
Marad a jóáras korlátlan belföldi mobilnet, sőt, 7 napig díjmentesen tesztelhető
Idén júliusban indult a mobilhasználati élményt forradalmasító, teljesen digitális tarifa Yepp néven, ami egy üzletlátogatás vagy személyes kontaktus nélkül, mobilalkalmazáson keresztül, akár 10 perc alatt aktiválható és korlátlan belföldi mobilnetet kínáló előfizetés. A merőben új koncepció bevezető kedvezményes havidíját 2025. január 6-ig meghosszabbítja a szolgáltató, sőt, mostantól új megrendelés esetén 7 napos ingyenes próbaidőszakot is biztosít.
Elindult a nevezés az idei Marketing Diamond Awardsra
A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) idén immár tizedik alkalommal hirdeti meg a kisebb költségvetésből megvalósuló marketingaktivitások számára a Marketing Diamond Awards pályázatot, amelyre egészen 2025. január 15-ig nyújthatják be a szervezetek a pályázati anyagaikat. A díj szakmai elismeréseinek átadására 2025. február 11-én az Etele Cinemaban megrendezésre kerülő Digital Marketing Forumon kerül majd sor.
Bemutatták a jövő Yettel üzleteit
Budapesten, Belgrádban és Szófiában egyidőben mutatták be, hogyan alakulnak majd át a jövő Yettel üzletei. Az új koncepció nemcsak az üzletben eltöltött időt, hanem bizonyos esetekben az odavezető utat is újraértelmezi. A cseh Bratka tervezőiroda rendhagyó ötleteit a magyar szakemberek elsőként a KÖKI Bevásárlóközpontban valósították meg úgy, hogy a középpontban a közvetlenség és az akadálymentesítés új szintje áll.