Újabb lépés a mobiltöltők egységesítése felé
Újabb lépést tettek az Európai Unió intézményei afelé, hogy rákényszerítsék a mobiltelefongyártókat, hogy egyforma töltőkkel lássák el készülékeiket, miután a szakminisztereket tömörítő tanács és az Európai Parlament (EP) képviselői csütörtökön megállapodtak az ezt is tartalmazó irányelvtervezetről.
Emellett az irányelv a tervek szerint csökkenti majd a papírhulladék mennyiségét is. A gyártóknak ugyanis a jövőben nem kell majd külön füzetet mellékelniük minden termékhez, hogy mi, milyen uniós előírásnak, hogyan felel meg, elég lesz egy erről szóló egyszerűsített nyilatkozatot és a teljes megfelelőségi tanúsítványra mutatót internetcímet a termékek mellé csomagolni.
A tanács és az EP megállapodását még mindkét társjogalkotónak formálisan is el kell fogadnia. Az EP közleménye szerint a strasbourgi plénum erre márciusban keríthet sort. Ha a tervezetből irányelv lesz, a tagállamoknak két évük lesz, hogy átültessék az uniós szabályokat saját jogrendjükbe, azt követően pedig a mobiltelefongyártóknak egy éven belül kell majd teljesíteniük az új előírásokat, és egyforma töltőkkel szállítaniuk a mobiltelefonokat az Európai Unió egységes piacán.
Kapcsolódó cikkek
- Tízből hat ember naponta használja az internetet az EU-ban
- Mobilon üzenünk karácsonykor
- Netkapcsolat nélkül is elérhető lesz a Twitter mobilon
- Leonidas Kanellos: a szélessávú infrastruktúra fejlesztése a cél Európában
- Piacra dobták a világelső, dupla kijelzős orosz okostelefont
- Meghódítja-e az okostelefon az online vásárlást?
- Az okostelefon átalakítja a keresés fogalmát
- Az idősgondozó mobiltelefon életet is menthet
- Wi-fi tölti az elektromos buszt
- A Lenovo az LG fölé kerekedett az okostelefon-piacon
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.