Véget ért a Bakonyi Bitfaragó Bajnokság
A „Bakonyi Bitfaragó Bajnokság” 12 órás döntőjét december 21-én rendezte meg a veszprémi Pannon Egyetem Műszaki Informatikai Kara, amely élőben is követhető volt a kar honlapján (mik.uni-pannon.hu). A szervezők első alkalommal, de hagyományteremtő szándékkal hirdették meg a háromfordulós, országos programozási csapatversenyt középiskolások számára. A Műszaki Informatikai Kar évek óta nagy hangsúlyt fektet a középiskolások tehetséggondozására a matematika és az informatika terén.
A bajnokság szervezői a feladatok mellett felkészítő oktatási anyagokat és mentorokat is biztosított, hogy felkészülés közben a mobil eszközök programozásához kapcsolódó új tudást is átadhasson a diákoknak. A bajnokságba 41 csapat nevezett az ország egymástól távol eső középiskoláiból.
A kiváló megoldásoknak köszönhetően a szervezők 12 csapatot hívtak meg a döntőbe, Veszprémbe, ahol 9 megye 13 középiskolája képviseltette magát.
A fináléban a Batthyány Lajos Gimnázium (Nagykanizsa), III. Béla Gimnázium (Baja), Deák Ferenc Közgazdasági és Informatikai Szakközépiskola (Győr), Fazekas Mihály Gimnázium (Budapest), Fazekas Mihály Gimnázium (Debrecen), Ipari Szakközépiskola és Gimnázium (Veszprém), Krúdy Gyula Gimnázium (Nyíregyháza), Lovassy László Gimnázium (Veszprém), Nádasdy Tamás Közgazdasági, Informatikai, Műszaki Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium (Csepreg), Neumann János Számítástechnikai Szakközépiskola (Budapest), Neumann János Középiskola és Kollégium (Eger), Radnóti Miklós Kísérleti Gimnázium (Szeged) és a SZTE Ságvári Endre Gyakorló Gimnázium (Szeged) csapatai versenyeztek egymással.
A szervezők „bakonyi kalandtúrára” hívták a fiatalokat, ahol programozási feladatok megoldásával lehetett csúcsra törni. Minden egyes részfeladat eltérő nehézségű volt, amelyek megoldásáért „virtuális métereket” kaphattak a versenyzők. A feladatok közül a csapatok szabadon választhattak stratégiájuknak megfelelően, de ha egy irányba elindultak, akkor az első elágazásig nem térhettek le a megkezdett útról. Az nyert, aki a verseny végére a legmagasabbra jutott. A versenyzők a döntőben nem vehettek igénybe külső emberi segítséget; de használhattak internetet, és magukkal hozott szakkönyveket, programkódokat.
A versenyben lévő csapatok a „hegymászást” folyamatosan nyomon követhették a kijelzőn, így izgalmas volt látni, ki hol tart. Az állás befolyásolta azt is, hogy győzelemért a következő feladattal ki milyen meredek útszakaszt vállalhatott. A megoldásokat feladatokként töltötték fel a verseny honlapjára. A beadott megoldásokat a zsűri személyes bemutatás után pontozta.
Az értékelésnél a feladatok megjelenítése is fontos szempont volt. A diákok remek, ötletes, látványos megoldásokat mutattak be.
A döntőben nyújtott teljesítmény alapján a zsűri az első díjat az „Emigránát” csapatának ítélte. A csapat tagjai: Weisz Ambrus és Kiss Péter, a budapesti Fazekas Mihály Gimnázium, Nagy Vendel, a debreceni Fazekas Mihály Gimnázium és Székely Szilveszter, az egri Neumann János Középiskola és Kollégium diákjai.
A második helyezést a „cornjam” csapat tagjai érték el: Kovács-Deák Máté és Kovács-Deák Dániel, a szegedi Radnóti Miklós Kísérleti Gimnázium, Somogyvári Kristóf és Makk László, a SZTE Gyakorló Gimnázium tanulói.
A dobogóra harmadikként a veszprémi Lovassy László Gimnázium csapata léphetett.
A „StackOverflow” tagjai: Kovács Tibor, Nagy Attila és Déri Tamás.
Az értékes tárgynyeremények mellett a döntőbe jutott minden csapat tagjai meghívást kapnak a Műszaki Informatikai Kar 2014. évi nyári informatikai táborába.
Kapcsolódó cikkek
- A Panasonic kihirdette a világversenyek győzteseit
- Programozó verseny középiskolásoknak a Pannon Egyetemen
- Véget ért az NNG programozói versenye
- Több mint 160 nevezés érkezett az Appra magyar! versenyre
- Magyar startupokat oktat a Microsoft
- Magyarország legjobb programozója kerestetik
- Szabadfogású Számítógépverseny tizenkilenc év alattiaknak
- Láncreakció: tudományos verseny középiskolásoknak
- Appra magyar! néven alkalmazásfejlesztő kampányt indít az IVSZ
- Tehetséggondozó Tábor a Pannon Egyetemen