Nyomtatott könyvsorozat készülne a Wikipédiából

Czipperer Dia, 2014. február 21. 16:02

Elképzelhetetlennek tűnik, hogyan lehet könyvvé alakítani egy olyan gyűjteményt, melynek csak az angol változata több mint 4 millió cikket tartalmaz. Egy csapat most mégis erre a feladatra vállalkozik egy Indiegogo projekt keretében.

Egy nem mindennapi nyomtatott gyűjtemény összeállítása a cél, ehhez keresnek támogatókat. Egy elszánt csapat, a PediaPress az Indiegogón kampányol azért, hogy a Wikipédia angol változatát kiadhassák könyv formában. A több mint 4 millió cikket 1000 könyvben publikálnák, miután mindegyiket átalakították PDF formátumba. Mindegyik könyv szürkenyomással készülne, – ha több pénz gyűlik össze, színesben adnák ki – és nagyjából egyenként 1200 oldalas lennének, vagyis összesen 1 193 014 oldalból állna a gyűjtemény.

 

 

 

Az elkészült sorozatot egy nyilvános kiállításon a nagyközönség elé tárják majd, hogy megmutassák, mekkora valójában a Wikipédia angol gyűjteménye. Ehhez nem kis terület kell: már kiszámolták, hogy a könyvespolc, melyre szükség lenne, több mint 10 méter hosszú és 2,5 méter magas lenne.

 

 

A tervek szerint a gyűjteményt először a 2014-es Wikimania konferencián mutatnák be augusztusban. A könyvek ebben az évben a Barbican Centre művészeti központban lennének kiállítva, mely a maga nemében a legnagyobb Európában. Amennyiben érdeklődés mutatkozik a gyűjtemény iránt, egy világkörüli túrára indulhatnának a könyvek a Wikimania után.

 

 

Végül, a csapat szeretné egy nyilvános könyvtárnak adományozni a gyűjteményt. Úgy gondolják, a későbbi generációk számára ez egy kosztümös darabja lehet majd a digitális forrradalomnak.

 

Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

A Magyar Telekom 2024. harmadik negyedéves eredményei

A Magyar Telekom közzétette 2024. harmadik negyedévére vonatkozó, az EU által befogadott IFRS Számviteli Standardok  szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A negyedéves pénzügyi jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra.

2024. november 14. 11:21

Marad a jóáras korlátlan belföldi mobilnet, sőt, 7 napig díjmentesen tesztelhető

Idén júliusban indult a mobilhasználati élményt forradalmasító, teljesen digitális tarifa Yepp néven, ami egy üzletlátogatás vagy személyes kontaktus nélkül, mobilalkalmazáson keresztül, akár 10 perc alatt aktiválható és korlátlan belföldi mobilnetet kínáló előfizetés. A merőben új koncepció bevezető kedvezményes havidíját 2025. január 6-ig meghosszabbítja a szolgáltató, sőt, mostantól új megrendelés esetén 7 napos ingyenes próbaidőszakot is biztosít.

2024. november 13. 14:59

Elindult a nevezés az idei Marketing Diamond Awardsra

A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) idén immár tizedik alkalommal hirdeti meg a kisebb költségvetésből megvalósuló marketingaktivitások számára a Marketing Diamond Awards pályázatot, amelyre egészen 2025. január 15-ig nyújthatják be a szervezetek a pályázati anyagaikat. A díj szakmai elismeréseinek átadására 2025. február 11-én az Etele Cinemaban megrendezésre kerülő Digital Marketing Forumon kerül majd sor. 

2024. november 6. 20:49

Bemutatták a jövő Yettel üzleteit

Budapesten, Belgrádban és Szófiában egyidőben mutatták be, hogyan alakulnak majd át a jövő Yettel üzletei. Az új koncepció nemcsak az üzletben eltöltött időt, hanem bizonyos esetekben az odavezető utat is újraértelmezi. A cseh Bratka tervezőiroda rendhagyó ötleteit a magyar szakemberek elsőként a KÖKI Bevásárlóközpontban valósították meg úgy, hogy a középpontban a közvetlenség és az akadálymentesítés új szintje áll.

2024. november 5. 18:15

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01