Qualysoft - Elkészült a Vaporider vállalati tudás- és információ rendszerező platform
Új, hiánypótló alkalmazást fejlesztett ki a Qualysoft Informatikai Zrt. A Vaporidernek nevezett alkalmazás fejlesztője azt ígéri, hogy a megoldás csökkenti a vállalati információk elkallódásának az esélyét. A rendszer kifejlesztése 180 millió forintba került, aminek a felét Európai Uniós támogatás fedezte.
A vállalatok döntésekkel teli hétköznapjait a folyamatosan beérkező és feldolgozott dokumentumok táplálják, melyek csak akkor értékesek, ha a megfelelő munkatárs olvasta azokat el. Ezen információk jelentős részét nem tárolják mindenki számára kereshető vagy hozzáférhető dokumentumtárban.
Felmérések szerint a dokumentumok ötven százaléka gazdátlan, s nem derül ki soha, hogy ki az illetékes az irattal kapcsolatban – mondta el Bayer József, a Qualysoft innovációs vezetője. A vállalatok egyik jelentős növekedésből fakadó problémája, hogy a korábban működő szóbeli kommunikáció már nem elegendő. Még a legszervezettebb vállalatoknál is több különböző dokumentumtárban aprózódnak el az adatok, információk és dokumentumok. A vállalati tudást megtestesítő információk nagy része nem kerül olyan adattárolókba, ahonnan az illetékes vissza tudná keresni. Nagyon sok információ nem tartozik senkihez, vagy nem lehet kategorizálni. Ezért a magas-szintű szervezettséget megkövetelő, hierarchikus tárolást megvalósító rendszereknél rugalmasabb, dinamikusabb információ-„közvetítés és megosztás” -ra is szükség van.
Erre kínál megoldást a Vaporider, amellyel a nehezen meghatározható illetékességű körű dokumentumokat különböző tematikájú tárolókba lehet két kattintással bedobálni, így a program, egyfajta vállalati Twitter üzenetben értesíti a témakörökre feliratkozott kollégákat. A Vaporhoz nem kell leülni és dolgozni vele, hanem a program fogja felhívni a figyelmet, hogy szenteljünk 10-20 másodpercet valamilyen témakörre érkezett információnak.
A Vaporider a második legfontosabb információ szervezési találmány a céges kávéautamata után – somolyog Bayer József. A hasonló szoftverek többnyire csak akkor használhatóak, ha az információval rendelkező tudja kihez tartozik, kinek akarja küldeni a dokumentumot. A Vaporider azt a speciális esetet kezeli, amikor nem lehet biztosan tudni, kinek lehet mindez fontos. Egy ilyen bizonytalan helyzetet nehéz informatikailag kezelni.
A Vaporiderrel pár kattintással elérhetővé válnak a különben elvesző, elsikkadó információk azok számára, akiknek azok igazán fontosak, de nem ők voltak az eredeti címzettek. Ezt úgy teszi lehetővé a megoldás, hogy a munkatársak továbbíthatják a nem az ő illetékességi körükbe tartozó dokumentumokat, akkor is, ha nem tudják ki lenne illetékes. A megoldás lehetővé teszi, hogy a megosztott információk könnyen kereshetőek legyenek ad-hoc módon.
A fejlesztést az Európai Unió 94 415 757 forinttal támogatta. Bayer József a társaság innovációs vezetője elmondta, hogy a termék árazása a Microsoft Yammer árazását követi struktúrában, de annál olcsóbb, havi 4€ lesz felhasználónként.
www.vaporider.eu
Kapcsolódó cikkek
- Felhasználatlan adatok a cégeknél
- NAV-vizsgálatkor jól jön az ügyviteli rendszer
- Luxusáruház SAP-n
- SAP bevezetés a Hungaropharmánál
- IFS bejenetések a 2013-as világkonferencián
- Az IT világnak is lépést kell tartania a rezsicsökkentéssel
- Magyar fejlesztésű szoftverrel lép piacra a Dyntell Software Amerikában
- Továbbfejlesztették a Microsoft Dynamics NAV mobilalkalmazását
- Flash meghajtókra épülő tárolási megoldás a Delltől
- Áttörés az elektronikus adattárolásban az ezüst-ionos technológia