Az internet-előfizetések száma nőtt, a szolgáltatók száma csökkent tavaly
Az internet-előfizetések száma dinamikusan nőtt tavaly Magyarországon, a szolgáltatást nyújtó vállalkozások száma viszont csökkent - derül ki a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) Statisztikai Tükör című kiadványából.
A vezeték nélküli szegmens egy év alatt több mint 27 százalékkal bővült. A nagymértékű változáshoz a KSH szerint erőteljesen hozzájárult az egyre inkább megfizethető mobilinternet, amely 28 százalékkal növekedett. Az összes internet-előfizetés 63 százaléka a mobilkategóriába tartozott, részaránya egy év alatt közel 5 százalékponttal lett nagyobb. Tavaly év végén az összes internetes előfizetés 75 százaléka volt egyéni, 25 százaléka pedig üzleti.
2013 negyedik negyedévében az internetszolgáltatásból származó nettó árbevétel megközelítette a 42 milliárd forintot, ami folyó áron 4,1 százalékkal volt több az egy évvel korábbinál. Az összes árbevétel 35 százaléka mobilinternetes előfizetésekből képződött, az arányuk 2 százalékponttal volt magasabb, mint az előző év azonos időszakában. Éves szinten az internetszolgáltatásból származó árbevétel tavaly 4,7 százalékkal haladta meg a 2012. évit.
A mobilhálózat adatforgalma 2013-ban 16 százalékkal nőtt, a változás hátterében az okostelefonok és a mobilinternet terjedése áll. Ezalatt a küldött SMS-ek száma 8,9 százalékkal csökkent, az MMS-eké pedig mindössze 0,4 százalékkal emelkedett.
A mobiltelefon-előfizetések száma 2013 végén 11,7 millió volt, az állomány egy év alatt 97 ezerrel, 0,8 százalékkal bővült. Az év utolsó napján száz lakosra 118 mobiltelefon-előfizetés jutott, négyszer annyi, mint vezetékes. A vezetékes telefon fővonalak száma egy év alatt 100 ezerrel csökkent, 2013 végén 2,8 millió volt.
Kapcsolódó cikkek
- Salgótarjánban folytatódik a Digitális Közösség Program
- A legnépszerűbb mobiltelefonos csevegőprogramot is elérte a cenzúra Kínában
- Mikor hal meg a Facebook? Maximum, ha öngyilkos lesz…
- Megtartotta első ülését a Gyermekvédelmi Internet-kerekasztal
- Szakembereket képeznek Kínában az internetes közvélemény befolyásolására
- Az internet-előfizetők negyedét korlátozzák a szolgáltatók
- Internetes "Magna Cartát" szorgalmaz a világháló kidolgozója
- POI Partner - Magyar Telekom: 20 ezer internet előfizetői szerződés
- Szocsi 2014 - Az arany volt a legnépszerűbb szó a Twitteren
- Fontos az ár: külföldi webshopokban vásárol a magyar
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.