Outsourcing: IBM BCU

Fekete Gizella, 1999. május 23. 21:35
Két éve még a világon először nálunk megvalósult kísérletként emlegettük, de ma már egy folyamatosan 24-25 emberrel üzemelő szolgáltatás az IBM Business Computing Utility (BCU).
A személyzet kétharmada közvetlen ügyfélszolgálatot lát el, ezek fele az üzleti konzultációra, másik fele az implementációs, technikai megoldásokra szakosodott. A szolgáltatás jellegéből adódóan kedvező árú, osztott erőforráson alapuló, hálózaton keresztüli outsourcingot végeznek. A házon belüli megoldásokkal szemben ez egy jobb menedzselhetőséget nyújtó szolgáltatás, de a felhasználók idegenkedése a hálózatoktól ma még nehézséget okoz. Az IBM berkein belül – egy RS/6000 SP szerveren futó, országonként különböző vállalatirányítási rendszer szolgáltatásainak felkínálása közben – naponta szembesülnek azzal a szemlélettel, miszerint egy nem saját telephelyen, saját gépen futó, hanem távolról menedzselt rendszer esetén a felhasználó úgy érzi, elveszíti a kontrollt az adott terület felett. Észérvekkel ugyan meggyőzhetők a cégek, de az érzelmi azonosulás nem megy könnyen.

Ma a Libra alkalmazást kínálják szolgáltatásként a Volán Elektronikától – akinek tapasztalataira menet közben is támaszkodnak –, de az újabb igényeknek megfelelően nyitni kívánnak néhány nagyobb kaliberű, a nemzetközi kívánalmakat is kielégítő rendszer felé, mondta Dozmati Zoltán, az IBM BCU igazgatója. A BCU ügyfeleit nézve nemcsak a nagyvállalatoknak érdemes outsourcingban gondolkodniuk, hiszen az 1200 főt foglalkoztató Diósgyőri Gépgyár mellett ott sorakoznak a kisebbek is, mint például az Országos Közlekedés Finanszírozási Rt. Mivel a független elemzők is ezt a fajta, sőt ennél továbblépve a web alapú outsourcingot jelölik meg a jövő útjaként, úgy érzik, jó felé haladnak, a PC-korszak elmúltával erre mutat a fejlődés iránya.

Kulcsszavak: IBM BCU outsourcing IBM IBM-hu

Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz

Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére. 

2024. november 22. 11:39

A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai

Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.

2024. november 22. 10:15

A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet

A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél. 

2024. november 21. 20:54

Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál

A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról. 

2024. november 21. 19:31

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01