Vállalati karrier oldalak: nem a tegezésen múlik
„Tegezni vagy magázni is lehet az állást keresőket, mindez attól függ, hogy mi illeszkedik jobban a vállalat stratégiájába” - ez az egyik fontos megállapítása annak a felmérésnek, amely során a BrandJob magyarországi vállalati állásportálokat vett górcső alá. A cél annak megállapítása volt, hol tartanak ma Magyarországon a vállalati karrier oldalak, és mindezzel nemzetközi összehasonlításban hogy állnak a cégek.
A felmérés során a BrandJob 5 szempont mentén vetette össze a vállalati karrieroldalakat:
- Mennyire világosan derülnek ki az adott cég egyedi megkülönböztető értékjegyei?
- Vonzó-e az oldal vizualitása?
- Mennyire áttekinthető a struktúra, könnyű-e a navigáció?
- Hangvétele mennyire konzekvens?
- Mennyire informatív az oldal?
„Az általános érvényű szempontok mentén minden cégnek saját magának érdemes kialakítani az egyedi hangot. Szinte egyforma számban találtunk például tegezős és magázós honlapokat. A szintén vizsgált MNB magázós hangvétele önmagában éppen olyan hiteles, mint a UPC tegezése, és a Tesco vagy az ALDI karrieroldalai egyaránt vonzóak, még ha ez előbbi tegezi, az utóbbi pedig magázza is a látogatót. Bár nem lehet mindenki számára érvényes receptet megfogalmazni, azt azért látni érdemes, hogy a világ a tegezés felé halad.“ - mondta Hadi László.
A kiválasztott oldalak mindegyikénél érezni lehetett a tudatos építkezést. Mivel több száz vagy akár több ezer munkavállalót foglalkoztató cégekről van szó, különösen nehéz mindenkihez egyszerre szólni. A felmérés során a legvonzóbbnak azok az oldalak bizonyultak, ahol egy közös, induló oldalra történő érkezést követően minden látogató saját maga választhatta meg, milyen irányba lép tovább. “Egy vonzó induló oldal tudatosítja a vállalati értékeket és ösztönöz a továbbkattintásra. Onnantól pedig a pénztárostól a pénzügyi vezetőig mindenki megtalálja a neki szóló információt.” - mondta Hadi László.
„Önmagában attól nem jó egy karrieroldal, hogy az aktuális álláshirdetések fölött egy boldog ember mosolyog a képen.” - mondta Nagy Dénes, a BrandJob marketingkommunikációs vezetője. „Sablonos képpel és üzenettel nem érünk el hatást. Az állást keresők valós igényére kell választ adni, a látogatónak azt kell éreznie, hogy ez a cég konkrétan neki kínál vonzó lehetőségeket. Márpedig ehhez bátran kell megfogalmazni az üzeneteket.” - mondta Nagy Dénes.
A munkáltatói márka építése kapcsán a cégek kettős szorítással küzdenek. Egyrészt létérdekük, hogy a meghirdetett pozíciók minél gyorsabban betöltésére kerüljenek. Az a vállalat kerül versenytársai elé, amelyik lojális, odaadó, az alkotó munkában részt vevő csapatot tud kiépíteni, ehhez pedig a legjobbakat kell magának megnyernie. A másik oldalról viszont az ehhez szükség munkáltatói márkaépítés nem egyszer szemléleti - és ehhez kapcsolódó - pénzügyi korlátokba ütközik. Nem elég létrehozni egy karrier aloldalt, hanem ki is kell alakítani azt a stratégiát, amivel a legjobbakat akarja megnyerni magának a cég, ez pedig komoly elkötelezettséget igényel a HR-vezető és a cégvezetés részéről is.
„Két típusú kihívással szembesülünk a piacon” - mondta Hadi László, a BrandJob ügyvezető igazgatója. “Egyrészt csak lassan terjed az a szemlélet, ahol a cégvezetés a zászlajára tűzné, hogy elkötelezett a munkáltatói márka építése mellett. Márpedig enélkül a HR részleg keretein belül a munkáltatói márkaépítés nemigen kapja meg a szükséges támogatást. Kellő figyelem és anyagi források híján pedig jobbára csak a pillanatnyi helyzetet kezelő, tűzoltás jellegű megoldások születnek.” - mondta Hadi László.
A tapasztalatok szerint a munkáltatói márkaépítés nemcsak az új munkatársak szempontjából vonzó. A vállalati értékek világos megfogalmazása a már ott dolgozók kötődését is segíti, és elősegíti, hogy mindenki egyben a cég külső „nagykövetévé” is váljon.
„A mondanivaló világos megfogalmazása és a karrieroldalak egyszerű használata már csak azárt is fontos, mert ezek az oldalak csak egyik elemét alkotják a lehetséges eszközöknek. A TMP Worldwide révén azt látjuk, hogy a papíralapú, az online és a mobil kommunikáció harmonizációja vezet sikerre. Különösen a nagyobb piacok esetében már a mobilos lokalizáció eszközei terjednek, ahol már nem pusztán a képzettségnek megfelelő munkát kínálnak az állást keresőknek, hanem a technológia révén a lakóhelyhez vagy a tartózkodáshoz legközelebbi álláslehetőségekre hívják fel a figyelmet.” - mondta Hadi László, a BrandJob ügyvezető igazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- Karrierépítő oldal felsőoktatásban tanulóknak és friss diplomásoknak
- Karrierexpo - állásbörze a Corvinuson szerdától
- Online álláskeresési szolgáltatást indított a munkaügyi szervezet
- Új karrierportált vezetett be az MVM
- Mérnökgenerátorral toboroz a Magyar Telekom
- Az egységes európai munkaerőpiac létrejöttét segíti az EURES bővítése
- Minden harmadik magyar túlképzett, mégis hiány van felsővezetőkből
- Többszörös rekord a IV. Profession Virtuális Állásbörzén
- Skillage: program fiatalok infokommunikációs készségének mérésére
- Több mint ezerötszáz állásajánlat a 4. Virtuális Állásbörzén
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.