Öt év múlva minden tizedik autót on-line veszünk
A megkérdezettek 64 százaléka arra számít: az interneten olcsóbban lehet majd autót vásárolni, mint hagyományosan, a kereskedőnél. 57 százalékuk azért lát valós lehetőséget a hálón történő autóvásárlásban, mert jobbak az egyes autómárkák összehasonlításának feltételei. Persze a potenciális internetes ügyfelek sem akarnak zsákbamacskát vásárolni (autó helyett): a megkérdezettek 89 százaléka számára fontos, hogy a vásárlás előtt megtekintsék az autót; 79 százalék gondolja úgy, hogy a neten keresztül egyeztetné a próbaút időpontját.
A FORIT úgy látja, a világháló alapvetően megváltoztatja az autókereskedelmet. A piackutatók előrejelzései szerint egyre inkább jellemző lesz az autók közvetlen eladása az interneten. "A gyártók válnak majd a legfontosabb kereskedőkké is, mert a fogyasztók jobban megbíznak bennük, és a piacon is ismertebbek."
A közvetlen internetes eladással a forgalomba hozatal költségeinek több mint egynegyedét megspórolhatnák. Ennek az ügyfelek számára is kedvező hatása lenne. Az egész átalakulás vesztesei a klasszikus, szerződéses autókereskedők lesznek. Számukra lenne a legdrágább az on-line autóforgalmazás beindítása.
A tanulmány szerint 2002 végéig a jogi akadályok is eltűnnek az új autók internetes forgalmazása elől. Ha átalakulna az egyféle autómárkák forgalmazásának rendszere, a kereskedők többféle márkát is kínálhatnának, ez pedig újabb on-line forgalmazók megjelenését tenné lehetővé.
Kapcsolódó cikkek
- Egyre kevésbé figyelünk a veszélyekre
- Metro Life Panel online közvélemény-kutatás Magyarországon is
- A román IT-piac 2010-ig évente várhatóan 12-13 százalékkal nő
- Önálló informatikai szakállamtitkárságot hoz létre a GKM
- Gates: több külföldi szakemberre van szükség az USA-ban
- 2008-ban is a noteszgépek hajtják előre a PC-piacot
- Magyar cégek: Négyszáz tárgyalás a CEBIT-en
- 11 millió mobil-előfizető
- Felvásárlási hullám kezdődik az internetszolgáltatók piacán
- Az amerikaiak többsége mozdulni sem tud mobiltelefon nélkül