Milliárd feletti árbevételt és bővülő hazai információbiztonsági piacot prognosztizál a CDSYS
A Compliance Data Systems Kft. a tavalyi 655 millió forintos árbevétel után, ami az előző évhez képest 50%-os növekedést jelentett, idén már 1 milliárd forintot meghaladó forgalommal számol. A hazai adatszivárgás elleni védelem szakértője az alakulása óta eltelt hat évben a legnagyobb, magyar tulajdonú IT biztonságra fókuszáló vállalkozássá növekedett, és a legnagyobb globális szállítók megoldásait forgalmazva jelentősen bővítette ügyfélkörét. A CDSYS a hazai piacot információbiztonsági szempontból már érettnek látja arra, hogy a következő években utolérje a nyugat- európai fejlettségi szintet, ehhez azonban a nagyvállalatok és az állami szektor után a kkv szektor növekedése is elengedhetetlenül szükséges.
„Előremutató, hogy megszületett az információbiztonsági 2013. évi L. törvény, ami úgy gondoljuk hozzá fog járulni az államigazgatásban az átlagos biztonsági szint emelkedéséhez. A törvény konkrét megvalósításában még sok kérdés fog felmerülni, tapasztalat még kevés van, de a törvény mellett a biztonságtudatosság emelése és a megfelelő technikai megoldások alkalmazása is kiemelten fontos. Mivel minden az adatvagyonunk, bizalmas adataink körül forog, így biztosak vagyunk benne, hogy a CDSYS hozzá tud járulni az állami szervek információbiztonságának javításához.” – nyilatkozta Egerszegi Krisztián, a CDSYS ügyvezető igazgatója.
Fejlődik a magyar piac: a nagyvállalatok és az állami szektor mellett, késve ugyan, de élénkül a középvállalkozások érdeklődése
A nagyvállalatok, közöttük kiemelten a szenzitív adatok sokaságával dolgozó pénzügyi szolgáltatók már évek óta tudatosan figyelnek az IT biztonsági kockázatok csökkentésére és kivédésre. Az elmúlt évben a többi iparágban és a kisebb vállalatoknál is érezhető azonban fejlődés a CDSYS szakembereinek tapasztalata alapján. Ez a trend a nemzetközi és hazai piaci elemzők szerint is folytatódni fog Magyarországon, így a vállalatok IT és IT biztonsági költései és beruházásai növekedni fognak az idei évben.
„Még mindig a nagyvállalati és államigazgatási megrendelések mozgatják a biztonsági piacot, de a támadók mindig a könnyebb ellenállás felé mennek, így a kisebb cégeknek is védekezni kell. A lassúság, vagy késedelem akár a cég „életébe” is kerülhet. Egy jól átgondolt stratégia mentén, kapkodás nélkül, nem mindig az éppen legújabb és legmodernebb megoldást kipróbálva kell az IT biztonságot megvalósítani. Csak biztos alapokra építkezve lehet a bizalmas adatokat, az üzleti titkokat megvédeni. Az adatszivárgás elleni védelemnek ma már minden cég számára alapvetőnek kellene lenni.” – folytatta Egerszegi Krisztián.
A CDSYS tavalyi DLP felmérését a legnagyobb részben a kkv szektor képviselői töltötték ki. Ebben a szektorban jelentős növekedés várható az IT biztonsági megoldások piacán, ahol legfőképpen a költséghatékony komplex megoldásokat keresik a vállalatok. Az adatszivárgás elleni védelem tekintetében a felmérés alapján elmondható, hogy nem történt jelentős előrelépés, sőt az olyan új trendek rohamos terjedésével, mint a felhő vagy a BYOD a biztonsági kockázatok is jelentősen növekedtek. Ennek fényében nem meglepő, hogy az adatszivárgások anyagi veszteségei jelentősen emelkedtek 2013-ban, de sok vállalatnál még így sem történik érdemi utólagos intézkedés.
Sok esetben a döntéshozók a már megszokottá vált gazdasági válságra és folyamatos költségcsökkentési kényszerre való hivatkozással vetik el az IT biztonsági fejlesztéseket, miközben a napról-napra rohamosan növekvő számú incidens kényszerítő erejét figyelmen kívül hagyják. Ahelyett, hogy a lényegesen olcsóbb védekezést választanák, sok esetben a sokkal drágább utólagos tűzoltás lehetőségét választják.
A mobileszközök használatának jelentős növekedése, a szabályozás hiánya, a hanyag munkatársak és a rosszindulatú programok egyre veszélyesebbé válása mindenképpen az adatvédelmi megoldások fokozottabb használatát, a megfelelő vállalati szabályozás kialakítását és a preventív megközelítést sürgeti.
A magyar sikertörténet
A 2008-ban alakult CDSYS az Identity and Access Management, illetve Magyarországon elsőként az adatszivárgás elleni védelmi megoldásokkal (DLP) kezdte működését a Sun Microsystems és a Symantec partnereként. Először ezeken a területeken vált piacvezetővé, de napjainkra az IT biztonság témakörét teljesen felölelő gyártó-független szolgáltatóvá nőtte ki magát a vállalat, amelynek ügyfelei között több neves pénzintézet és biztosító is található. Az elmúlt és az idei évben nagy hangsúlyt fektettetek a kis- és középvállalkozásoknak szánt megoldások bővítésére, így például az idei évtől forgalmazzák a piacvezető UTM gyártó, Fortinet termékeit is. A CDSYS együttműködik az Oracle, a Symantec, a CA, a McAfee, a ForgeRock, a Novell, a Juniper vállalatokkal, valamint kizárólagos forgalmazói a VeriSign SSL termékeknek is. Ügyfeleik között jelentős a pénzintézetek és biztosítók – az Allianz Hungária, a CIB Bank, az Erste Bank, FHB Bank, a Fundamenta-Lakáskassza, és az UniCredit Bank – mellett nagyvállalatok is megtalálhatóak, így például az E.ON Hungária vagy a Richter Gedeon.
Kapcsolódó cikkek
- Az Uroburos a belga külügyminisztériumot veszélyezteti
- Digitális erődöket épít az IT piac új szereplője, a Quadron
- Továbbfejlesztett mobillopás-védelmi funkcióval érkezik az ESET Mobile Security
- Böngésző, PDF-olvasó és router is elhasal az Ethical Hacking Konferencián
- Kibertámadás érte a belga külügy informatikai rendszerét
- A vírusirtók evolúciója folytatódik
- Spam: a bírság 10 millió forint is lehet
- Advanced Threat Protection: a Symantec új megközelítéssel védekezik
- Magyar startup is részt vesz a világ egyik legelismertebb technológiai egyetemének fejlesztő programjában
- Nulladik napi sérülékenység az Adobe Flash Playerben
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Tovább bővül az Euronics – két új áruházzal és több mint 5 ezer átvevőponttal készültek
Jelentős fejlesztésekkel és új forgatókönyvvel fordul rá az ünnepi szezonra az Euronics. November közepéig két új áruház nyílt Dunaharasztiban és Kecskeméten, de jelentősen bővül az átvevőpontok száma is. A műszaki cikkeket, szórakoztatóelektronikai termékeket forgalmazó vállalatnak így összesen 67 üzlete és 5400 átvevő helye van, utóbbiak száma ráadásul jövőre már 8500-ra rúghat a Foxpost és a Packeta egyesülésének eredményeként.
Hogyan formálja át az AI az életünket, a munkánkat és a globális társadalmunkat?
Az AI fejlődése nemcsak technológiai szempontból hoz forradalmi változásokat, hanem társadalmi és gazdasági hatásai révén is alapjaiban formálja át mindennapi életünket, az emberi döntéshozataltól kezdve, az iparágak hatékonyságán át egészen a közvélemény (át)formálásáig. A Neuron Solutions által szervezett AI Night rendezvény célja az volt, hogy elismert szakértőkkel és a különböző iparágak képviselőivel egy kötetlen beszélgetés keretében tárja fel azokat a kihívásokat és lehetőségeket, amelyekkel az AI használata során a vállalatok, a munkavállalók és a társadalom egésze szembesül.
Rangos szabadalmi díjat nyert az LG innovatív megoldása
Valószínűleg minden autóvezető találkozott már azzal a szituációval, amikor egy komplex csomópontban, bonyolult kereszteződésnél, ismeretlen útvonalon a megszokottnál nagyobb kihívást jelent a tájékozódás, a továbbhaladáshoz szükséges távolságok vagy az irányok azonosítása. Az LG Electronics (LG) által kifejlesztett kiterjesztettvalóság-technológia (AR) éppen erre kínál megoldást, mégpedig úgy, hogy az autóba épített kijelzőn egyértelmű, az irányokat mutató, könnyen értelmezhető utasításokat, illetve különböző vezetési forgatókönyveket jelenít meg 3D-s grafikák generálásával.
A KPMG a Corvinus stratégiai partnere lett
Stratégia megállapodást kötött Magyarország első számú üzleti, gazdaság- és társadalomtudományi egyeteme, a Budapesti Corvinus Egyetem és a KPMG, hazánk egyik vezető könyvvizsgáló, adó- és üzleti tanácsadó cége. Az egyetem és a tanácsadó cég közötti együttműködés három alappilléren nyugszik; ezek az oktatás, a kölcsönös tudásátadás, valamint a tehetséggondozás-, tehetségek utánpótlása.
A Xiaomi bemutatta az alapvető kulcstechnológiákon alapuló fenntartható fejlődési stratégiáját
Az ENSZ Éghajlatváltozási Keretegyezményében résztvevő államok konferenciáján (COP29), mint az év legjelentősebb klímacsúcsán a Xiaomi Corporation (továbbiakban „Xiaomi” vagy a „Csoport”) – a fogyasztói elektronikai termékek és okoseszközök globális, vezető gyártója, amely az Internet of Things („IoT”) platform által összekapcsolt okostelefonokra és okoshardverekre épül – bemutatta a fenntartható fejlődést célzó stratégiáját, amely alapvető kulcstechnológiáin alapul. A vállalat emellett ismertette legújabb szén-dioxid-menedzsmenttel kapcsolatos fejlesztéseit a „Human x Car x Home” okos ökoszisztémájában, ami egy újabb stratégiai lépés a Xiaomi számára a klímakormányzás területén.