Már több mint 1 millió 4K UHD TV-t adtak el
Az IHS Technology adatai szerint már több mint 1 millió 4K felbontású Ultra HD (UHD) televíziót értékesítettek. Két évvel ezelőtt ez a szám még csak 150 ezer volt.
Közel tízszeresére nőt az eladott 4K UHD tévék száma két év alatt. 2012 márciusában, amikor ez a technológia viszonylag újnak számított, még csak 150 ezer körül mozgott az eladott készülékek száma, amely mostanra átlépte az 1 milliót.
A februári adatokhoz képest jelentős ugrás volt tapaszhatható márciusban: 384 300 darabról indultak a mutatók. A hirtelen jött növekedés a május elején kezdődő kínai ünnepnek, a Labor Daynek köszönhető, valamint annak, hogy júniusban kezdődik a FIFA EWorld Cup is (világkupa).
Az IHS szerint már több mint 1,1 millió modellt értékesítettek. Tény, hogy sokak számára még mindig túl drága ez a technológia, így ezeket a számokat annak fényében kell értelmezni, hogy luxuscikkről van szó.
A technológia terjedésével viszont a panelgyártók egyre agresszívabb marketingstratégiába kezdtek, ezzel együtt pedig az UHD TV panelek ára is csökkenni kezdett, de még sokáig nem a megfizethető tömegtermékek közé tartoznak majd ezek a készülékek. Ám a fejlődési ív jól mutatja, hogy a technológia „megérett”, hiszen egyre többen látnak potenciált a 4K technológiában.
A világ hat legnagyobb UHD TV panel gyártója:
1. Innolux (Tajvan)
2. Samsung Display Co. (Dél-Korea)
3. LG Display Co. (Dél-Korea)
4. AUO (Tajvan)
5. CSOT (Kína)
6. Sharp (Japán)
Forrás: Broadbandtvnews.com; Kép: studiodaily.com
Kapcsolódó cikkek
- Enteriőrtervező pályázatot indít az LG
- A teljes Discovery portfólió a UPC Directnél
- Prémium televízióhoz luxus enteriőr
- UHD-ben közvetíti a Bécsi Állami Operaház előadásait a Samsung
- A többképernyős tévézés élménye – elindult a Telekom TVGO
- A KitKat népszerűsége fél év távlatából
- A Sharp weboldalán megcsodálhatjuk a sarki fényt
- Huawei: 80 millió okostelefon értékesítése a cél
- Új fényképezőgép a Sonynál: a7S
- Újabb LG ívelt OLED TV érkezett hazánkba
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.