Már több mint 1 millió 4K UHD TV-t adtak el

Czipperer Dia, 2014. május 20. 16:31

Az IHS Technology adatai szerint már több mint 1 millió 4K felbontású Ultra HD (UHD) televíziót értékesítettek. Két évvel ezelőtt ez a szám még csak 150 ezer volt.

Közel tízszeresére nőt az eladott 4K UHD tévék száma két év alatt. 2012 márciusában, amikor ez a technológia viszonylag újnak számított, még csak 150 ezer körül mozgott az eladott készülékek száma, amely mostanra átlépte az 1 milliót.

 

A februári adatokhoz képest jelentős ugrás volt tapaszhatható márciusban: 384 300 darabról indultak a mutatók. A hirtelen jött növekedés a május elején kezdődő kínai ünnepnek, a Labor Daynek köszönhető, valamint annak, hogy júniusban kezdődik a FIFA EWorld Cup is (világkupa). 

 

Az IHS szerint már több mint 1,1 millió modellt értékesítettek. Tény, hogy sokak számára még mindig túl drága ez a technológia, így ezeket a számokat annak fényében kell értelmezni, hogy luxuscikkről van szó.  

 

A technológia terjedésével viszont a panelgyártók egyre agresszívabb marketingstratégiába kezdtek, ezzel együtt pedig az UHD TV panelek ára is csökkenni kezdett, de még sokáig nem a megfizethető tömegtermékek közé tartoznak majd ezek a készülékek. Ám a fejlődési ív jól mutatja, hogy a technológia „megérett”, hiszen egyre többen látnak potenciált a 4K technológiában.
 

A világ hat legnagyobb UHD TV panel gyártója:

 

1. Innolux (Tajvan)

2. Samsung Display Co. (Dél-Korea)

3. LG Display Co. (Dél-Korea)

4. AUO (Tajvan)

5. CSOT (Kína)

6. Sharp (Japán)

 

Forrás: Broadbandtvnews.com; Kép: studiodaily.com

Kulcsszavak: UHD 4K TV növekedés

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01