Már több mint 1 millió 4K UHD TV-t adtak el
Az IHS Technology adatai szerint már több mint 1 millió 4K felbontású Ultra HD (UHD) televíziót értékesítettek. Két évvel ezelőtt ez a szám még csak 150 ezer volt.
Közel tízszeresére nőt az eladott 4K UHD tévék száma két év alatt. 2012 márciusában, amikor ez a technológia viszonylag újnak számított, még csak 150 ezer körül mozgott az eladott készülékek száma, amely mostanra átlépte az 1 milliót.
A februári adatokhoz képest jelentős ugrás volt tapaszhatható márciusban: 384 300 darabról indultak a mutatók. A hirtelen jött növekedés a május elején kezdődő kínai ünnepnek, a Labor Daynek köszönhető, valamint annak, hogy júniusban kezdődik a FIFA EWorld Cup is (világkupa).
Az IHS szerint már több mint 1,1 millió modellt értékesítettek. Tény, hogy sokak számára még mindig túl drága ez a technológia, így ezeket a számokat annak fényében kell értelmezni, hogy luxuscikkről van szó.
A technológia terjedésével viszont a panelgyártók egyre agresszívabb marketingstratégiába kezdtek, ezzel együtt pedig az UHD TV panelek ára is csökkenni kezdett, de még sokáig nem a megfizethető tömegtermékek közé tartoznak majd ezek a készülékek. Ám a fejlődési ív jól mutatja, hogy a technológia „megérett”, hiszen egyre többen látnak potenciált a 4K technológiában.
A világ hat legnagyobb UHD TV panel gyártója:
1. Innolux (Tajvan)
2. Samsung Display Co. (Dél-Korea)
3. LG Display Co. (Dél-Korea)
4. AUO (Tajvan)
5. CSOT (Kína)
6. Sharp (Japán)
Forrás: Broadbandtvnews.com; Kép: studiodaily.com
Kapcsolódó cikkek
- Enteriőrtervező pályázatot indít az LG
- A teljes Discovery portfólió a UPC Directnél
- Prémium televízióhoz luxus enteriőr
- UHD-ben közvetíti a Bécsi Állami Operaház előadásait a Samsung
- A többképernyős tévézés élménye – elindult a Telekom TVGO
- A KitKat népszerűsége fél év távlatából
- A Sharp weboldalán megcsodálhatjuk a sarki fényt
- Huawei: 80 millió okostelefon értékesítése a cél
- Új fényképezőgép a Sonynál: a7S
- Újabb LG ívelt OLED TV érkezett hazánkba
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.