Ma indul az egységes mobilparkolás
Ahogy már korábban beszámoltunk róla, július 1-jén indul az egységes mobilparkolási rendszer, amely a mobilfizetési piac szereplői számára egyenlő esélyeket nyújtó rendszer, a felhasználók számára pedig átlátható keretet biztosít.
A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. a törvényben előírtak szerinti és kormányrendeletben, valamint a Magyar Állammal kötött közszolgáltatási szerződésben számára meghatározott feladatait ellátva a mai napon, azaz 2014. július 1-én elindítja az országosan egységes mobilparkolást, amely a 2010 óta közszolgálatási feladatkörbe tartozó közterületi parkolásért való mobilfizetésnek a felhasználók számára egységes, a mobilfizetési piaci szereplők számára egyenlő esélyeket nyújtó rendszerét biztosítja.
A már működő útdíj rendszer infrastruktúrájának bővítésével valósult meg a Nemzeti Mobilfizetési Rendszer, amely az éles üzemi és a várható üzemi terhelés többszörösére tervezett terheléses teszteken tökéletesen működött.
A vállalat viszonteladói szerződést kötött hat piaci szolgáltatóval (Telekom, Telenor, Vodafone, Mpark, Evopay, Barion), akik július 1-től az ország valamennyi közterületi parkolóövezetében mobilparkolási szolgáltatást nyújthatnak az autósok számára. Továbbá az ország 70 parkolási közszolgáltató társaságával lefolytatta és lezárta a műszaki, pénzügyi és jogi szerződéses tárgyalásokat, azaz minden hazai parkolási közszolgáltató társaság csatlakozott a Nemzeti Mobilfizetési Rendszerhez.
Az EME Zrt. a társaság által meghosszabbított határidő ellenére sem csatlakozott viszonteladóként az új, egységes mobilparkolási rendszerhez, ezért július 1-től nem nyújthat jogszerűen mobilparkolási szolgáltatást. Ezzel ellentétes állításaival megtéveszti a mobilparkoló autósokat, akiket arra kérünk, fokozottan figyeljenek július 1-től mobilparkolás során.
Kép: nmf
Kapcsolódó cikkek
- BlackBerry Blend – ahol a platformok találkoznak [Videó]
- Lebegő igazolványkép az okmányhamisítók ellen
- Egységes lesz a mobilparkolási rendszer
- A Nokia új rendszere növeli a vonatok biztonságát és sebességét
- Változás július 1-től: módosul a mobilparkolási hívószám
- Az animált tartalmakat is támogatja a Twitter
- Július elsejével elindul az országosan egységes mobilparkolás
- Valós időben reagáló vállalatok az Oracle Database In-Memory erejével
- Futball üzemmód a Samsung tévéken
- Női hang és LED kijelzők a Keletiben
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.