Lemosta a pályáról a foci vb a karácsonyt
Több tablet és okostelefon fogy hitelre, mint az ünnepek alatt
Infokommunikációs eszközök – köztük tabletek és okostelefonok – vásárlására több áruhitel-igénylés érkezett a Magyar Cetelem Bankhoz a labdarúgó világbajnokságot megelőző időszakban, mint tavaly karácsonykor. „A kereslet jelentős megugrásának két magyarázata van” – véli Lukácsi Zoltán, a Magyar Cetelem Bank marketingigazgatója.
Azt is elmondta, hogy a foci vb-t egyre többen szeretnék úgy követni, hogy meccsnézés közben nincsenek helyhez kötve, ráadásul a mérkőzések egy részét kora este rendezik, amikor sokan még a munkahelyükön vannak vagy éppen útközben hazafelé. Aki nem akar lemaradni az eredményekről, és eredetileg is tervezte egy tablet vagy éppen egy új, korszerűbb okostelefon beszerzését, annak a VB adhatta meg utolsó lökést a vásárláshoz.
A növekvő kereslet a Cetelem Körkép 2014 eredményeiből is kiolvasható volt, a gyakorlat pedig most igazolja a trend megfordulását. A felmérés szerint ugyanis a magyarok 38 százaléka tervezi növelni fogyasztását ebben az évben. A vásárlási kedv erősödésének oka, hogy egyéni helyzetüket is jobbnak ítélik meg, mint korábban: míg 2013-ban 10-es skálán 3,6 pontra, addig idén a válaszadók már átlagosan 4,2 pontra értékelték azt. Okostelefon vásárlását tavaly minden ötödik ember tervezte, idén pedig már több mint 25 százalékuk. Táblagépet pedig a válaszadók 19 százaléka szeretne venni ebben az évben, míg tavaly ez a szám csak 11 százalék volt.
„Hosszú távon is arra számítunk, hogy az emberek egyre többet költenek, a növekvő keresletből pedig az infokommunikációs eszközök piaca profitálhat, hiszen ezek a termékek ma már életünk minden területén jelen vannak, sőt, vásárlásaink során is egyre többet használjuk őket” – tette hozzá Lukácsi Zoltán, aki szerint az okoseszközök már nem csak tárgyai, eszközei is a vásárlásnak. Az adatok tanúsága szerint az emberek 72 százaléka vásárlás előtt az interneten néz utána, hogy hol található a keresett terméket kínáló legközelebbi üzlet. Tízből négy vásárló pedig a felkeresett üzletben is használta már arra okostelefonját, hogy az árakat összehasonlítsa más üzletek áraival.
Kép: hirposta.hu
Kapcsolódó cikkek
- A vártnál kisebb nyereség a Samsungnál
- BlackBerry Blend – ahol a platformok találkoznak [Videó]
- Biztonságos hálózat a foci vb alatt is
- A Kaspersky a focidrukkerekre is gondol
- Elindult a foci-vb hivatalos mobilalkalmazása
- A világ első öt üzemmódú notebookja – Asus Transformer Book V
- Okostelefonos alkalmazással mesélnek az egri műemlékek
- Bővült a hazai IT-piac
- Többféle eszközre optimalizálták a megújult IE 11-et
- Jön az olcsó windowsos kütyük kora
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.