A webáruházakban beszerezhető vérital a kínai fiatalok új őrülete
A kínai online áruházakban megrendelhető, a fiatalok körében egyre keresettebb "vérital" fogyasztásának veszélyeire hívta fel a figyelmet az állami élelmiszer és gyógyszerfelügyelet hétfőn Kínában.
A helyenként "vér energiaitalként" reklámozott és a fiatalok körében nagyon gyorsan rendkívül népszerűvé vált terméket a vevő a kívánsága szerinti vércsoport feltüntetésével is megrendelheti.
Az állami felügyelet figyelmeztet, hogy a terméken szereplő címkék többsége hamis, az italok értékesítését megtiltották, az internetszolgáltatókat pedig kötelezték a folyamatosan frissülő kínálat szigorúbb és alaposabb ellenőrzésére, az illegális kereskedők elleni fellépésre.
Egyes médiajelentések szerint az új őrület kiváltásában meghatározó szerepük van a True Blood - Inni és élni hagyni, valamint a Vámpírnaplók című amerikai televíziós sorozatoknak.
Az úgynevezett vérivászat sok helyütt immár jelenséggé vált, és a kereslet olyan mérteket öltött, hogy külön "témakávézók" nyíltak, ahol a kiszolgálószemélyzet orvosnak és ápolónak öltözik, az italokat pedig transzfúziós zsákokban szolgálják fel. Egy északkelet-kínai kávézóban egy csomag műanyagcsövön át felszívható vörösáfonyalé 60 jüanba (2200 forint) kerül.
Egyes vendéglátóipari egységekben falra szegezett koporsók alkotják a dekorációt, az ételekhez pedig kérés nélkül is nagy mennyiségű ketchup jár. Az italokat, legyen az kávé, ásványvíz, fehér bor, kóla vagy sör, vörösre színezve töltik a zsákokba felszolgálás előtt.
Az interneten már egy különleges vérhelyettesítő italt is hirdetnek, amelynek - a reklám szerint - ugyanolyan a színe, szerkezete és tápanyagtartalma, mint a véré, csak az íze más. Kívánságra különböző színekben, így kékben, citrom- és narancssárgában is megrendelhető.
Kapcsolódó cikkek
- Olvasási igényeket felismerő rendszert fejlesztenek magyar vállalatok
- Ingyenes wifi Szegeden
- Befellegzett az online zeneletöltésnek
- Napi három órát okostelefonoznak a fiatalok
- A rendszeresen internetezők több mint harmada e-vásárló
- Múzeumok Éjszakája: az internet a múzeumokban is új látogatói élményt ad
- Nő az üzleti szféra érdekeltsége az okostelefonok piacán
- Uniós átlag alatt van az internetellátottság
- Gyerekektől tudnak igazán tanulni a számítógépező idősek
- Ericsson: 2015-re több mobil-előfizetés lesz, mint ahány lakosa van a Földnek
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.