„Okos biztonsági öv”, nehogy elaludjon a sofőr
Spanyol mérnökök fejlesztették ki azt az intelligens biztonsági övet, amely méri a vezető szívritmusát, így figyeli, nehogy elaludjon. Ha veszély fenyeget, vészjelet bocsát ki.
A légzést és a szívverést is figyeli az a biztonsági öv, amely megakadályozza, hogy a sofőr elaludjon vezetés közben. Az intelligens szerkezet azonnal észleli, ha lassulnak a funkciók, és vészjelet bocsát ki.
Az okos biztonsági övet Harken (fülel) névre keresztelték, melyhez egy ülésborítás is tartozik: ez szintén figyeli a szívverést és a légzést, és figyelmezteti a sofőrt, mielőtt késő lenne.
A szerkezet előnye, hogy a jármű mozgását figyelmen kívül hagyja, teljes mértékben a vezetőre koncentrál. A kutatócsoport már le is tesztelte a megoldást. Eddig még hagyományos utakon nem vetették be, de versenypályákon már bizonyított.
A valós közlekedési szituációk tehát még előtte állnak, de ennek tesztelésére is hamarosan sor kerül. A szerkezete megálmodói bizakodók: hisznek abban, hogy több ezer elalvásból eredő baleseti halált megelőzhetnek vele.
Forrás: MTI; képek: article.wn.com, phys.org
Kapcsolódó cikkek
- Felütötte a fejét a Simplocker új verziója
- Közel két milliárd dollárt fordít fejlesztésre a 3M
- Nemzetközi akció a Gamover Zeus kiberbűnözői hálózat gyengítésére
- Magyar cég fejlesztése a Mozilla kódjában
- ELTE-s informatikai fejlesztés nyert Franciaországban
- Számítógép irányítású mini-tengeralattjárót tesztel Kína
- Weboldal a gyermekek biztonságos internethasználatáért
- A Tatra banka is használja a hangalapú biometrikus technológiát
- Ma indul az egységes mobilparkolás
- Sikeres volt az Orion űrkapszula landolási tesztje
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.