Jövőre kezdik meghódítani az angol utakat a vezető nélküli autók
Az Egyesült Királyság kormánya megerősítette a hírt, miszerint a jövő évtől engedélyezik majd az utakon a vezető nélküli autókat. A tesztelés már januárban elkezdődhet.
Jelenleg a vezető nélküli járművek csupán magánutakon használhatók, ám az Egyesült Királyságban a tervek szerint már jövőre megjelennek a nyílt utakon. A kormány tervei alapján 2015 januárjától tesztelnék a járműveket. Az angol Közlekedési Minisztérium elkezdi majd felülvizsgálni a közúti törvénykezéseket, hogy alkalmassá tegyék őket az ilyen típusú járművek befogadására.
A Google okosautója ismert széles körben, ám a keresőóriás mellett számos más gyártó is dolgozik vezető nélküli technológia kifejlesztésé: többek között a Ford, Toyota, Audi, BMW és Hyundai is.
Az okosautók koncepciója a biztonságos és környezetvédő vezetés elve köré épül, a cél az, hogy csökkenjen a balesetek száma. A Volvo célja is ez – ők szintén rendelkeznek ilyen járművel –, akik szintén folytatnak tárgyalásokat ez ügyben, jelenleg a svéd hatóságokkal, hogy a DriveMe programjukat útjára indíthassák Göteborgban.
Szerintük a nemzeti és a helyi önkormányzatok támogatása elengedhetetlen ahhoz, ha meg akarják mutatni az embereknek a technológiában rejlő potenciált és elérni, hogy szélesebb körben elfogadják.
Forrás: Techradar.com
Kapcsolódó cikkek
- Műholdcéget vett a Google
- Okosautókat fejlesztenek Kínában is
- Pert indíthat az EU a Google ellen
- „Okos biztonsági öv”, nehogy elaludjon a sofőr
- Google: kellenek a női munkaerők
- Egyre hízik a Google bevétele
- Nem lehet majd Facebook és Google fiókkal bejelentkezni a Flickrbe
- Az androidos készülékek 17,9 százalékán KitKat fut
- Már 71 nyelven érhető el a Gmail
- Száműzi a Google a felnőtt tartalmakat
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Környezetbarát és csendes – ezek az e-autó legnagyobb előnyei a magyarok szerint
A magyarok ötöde vezetett már elektromos autót, és legtöbben a környezetbarát és csendes működést emelték ki – többek között ez derült ki az OMODA5 és az OMODA5 EV autók gyártója, a Chery Group megbízásából készült felmérésből.
Budapesten tanítják vezetni a jövő autóit a Bosch mérnökei
A Bosch Budapesti Fejlesztési Központjában számtalan jövőbemutató autóipari fejlesztés zajlik, melyek a vezetés biztonságát és kényelmét szolgálják. Az egyik leghasznosabb extrát jelentik a parkolást segítő rendszerek, a Bosch szakemberei pedig már olyan járműveket fejlesztenek Budapesten, amelyek emberi beavatkozás nélkül képesek parkolni. Ehhez minden részletre kiterjedő tesztelésre, az autók szigorú „oktatására” van szükség. A jövő autóinak titkait tárja fel a Bosch Magyarország Podcast aktuális adása, melyben a parkolási megoldások fejlesztésének legaktuálisabb és legizgalmasabb kérdései kerülnek reflektorfénybe.
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte
Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.