A Nemzeti Mobilfizetési Rendszer első hónapja számokban
Július elsején indult Nemzeti Mobilfizetési Rendszer, amely országosan egységes platformon biztosítja a közterületi mobilparokási szolgáltatást és az autópálya használati díj mobilfizetését. A rendszert üzemeltető Nemzeti Mobilfizetési Zrt. (NMF) rendszerén keresztül a bevezetést követő első hónapban megközelítőleg 1,2 millió mobilparkolási tranzakció, illetve 123 ezer autópálya matrica, és HU-GO viszonlyati jegy vásárlás valósult meg.
A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. a július 1-től országosan egységes rendszerrel, hat viszonteladó partnere (Vodafone, Telekom, Telenor, Evopay, Mpark, Barion) közreműködésével biztosítja Magyarország valamennyi fizetős közterületi parkolási övezetében a mobilparkolási szolgáltatást, valamint ezen a platformon keresztül az autópálya használati díj mobilfizetését.
A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. júliusi üzemi statisztikai adatai:
- Összes mobilparkolási tranzakció száma (alkalom): 1 184 000
- Össszes parkoló ellenőri lekérdezések száma (alkalom): 1 104 000
- Összes mobilparkolásból származó forgalom (Ft): 506 millió
- Összes autópálya e-matrica és HU-GO viszonylati vásárlások száma (alkalom): 123 ezer
- Összes autópálya e-matrica és HU-GO viszonylati jegy származó forgalom (Ft): 421 millió
Veres Mihály, a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. vezérigazgatója szerint a rendszer kiválóan vizsgázott elindulásának első hónapjában. Elmondta, hogy a közel 1,2 millió mobilparkolási és 150 ezer e-matrica vásárlási tranzakciót jelentősebb, az autósok számára kényelmetlenséget okozó fennakadás nélkül tudták kiszolgálni. „Az állami koordinációval és piaci szereplőkkel megvalósított rendszer eredményeként, Magyarországon kínálati piac valósult meg a mobilparkolás terén, a felhasználók összesen hét szolgáltató közül választhatják ki mobilparkolási szolgáltatójukat, egyúttal az egységes rendszernek köszönhetően átláthatóvá vált az önkormányzatok számára a mobilparkolásból származó bevétel is.” – nyilatkozta .
Kapcsolódó cikkek
- Stabil az elektronikus anyakönyvi nyilvántartás
- Ma indul az egységes mobilparkolás
- Egységes lesz a mobilparkolási rendszer
- A Nokia új rendszere növeli a vonatok biztonságát és sebességét
- Változás július 1-től: módosul a mobilparkolási hívószám
- Július elsejével elindul az országosan egységes mobilparkolás
- Q-Dir 5.98.7
- Szingapúrban is bemutatkozott a Noreg kártyamenedzsment rendszere
- Egy új alkalmazásfejlesztési technológia: fele idő és pénz
- Ugrásszerűen növekedhet a mobilfizetés és az online vásárlás Magyarországon
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.