Sikeres a videótolmács szolgáltatás tesztelése
Várakozáson felüli érdeklődés kíséri a Siketek és Nagyothallók Országos Szövetsége (SINOSZ) videotolmács szolgáltatását. A Közép-Európában is egyedülálló fejlesztésben az Invitel is komoly részt vállal: a projekt kifejlesztésén és megvalósításán túl a telekommunikáció, a hálózat- és szoftverfejlesztés valamint a hardverelemek biztosításáért egyaránt felel. A rendszert 2014 márciusa óta maguk az érintettek tesztelik.
Március óta zajlik a SINOSZ videótolmács szolgáltatásának tesztelése. A rendszert jelenleg körülbelül 780 siket és nagyothalló ember használja hivatali ügyintézéskor, a munkahelyen vagy épp egészségügyi ellátások alkalmával. A nagy adatmennyiség és több ezer felhasználó gördülékeny kezelésére tervezett rendszer kiválóan bírja a terhelést, a szoftverkörnyezet finomhangolása által pedig egyre jobban igazodik az érintettek igényeihez.
Sikeres tesztüzem
A KONTAKT Tolmácsszolgálat legfőbb előnye, hogy a kommunikáció során nincs többé szükség a jelnyelvi tolmács személyes jelenlétére: az érintettek tableten, okostelefonon, vagy számítógépen keresztül is elérhetik a videotolmács szolgáltatást. A KONTAKT Tolmácsszolgálat tesztelésében maguk a jövőbeni használók vesznek részt: a SINOSZ tagjai közül jelenleg 780-an veszik igénybe a rendszert mindennapjaik során országszerte, és tapasztalataikról, valamint a menet közben felmerülő igényeikről beszámolva hozzájárulnak a rendszer fejlesztéséhez és véglegesítéséhez.
„Ma Magyarországon körülbelül 60 ezer siket és 300 ezer nagyothalló ember él. Az a célunk, hogy közülük minél többen vegyék igénybe a videotolmács szolgáltatást, és a tesztidőszak végéig, azaz 2015. február 28-ig országszerte általánossá váljon a használata. Ennek érdekében közel 1250 kölcsön tabletet biztosítunk azoknak a lelkes jelentkezőknek, akik nem rendelkeznek a teszteléshez megfelelő saját számítógéppel vagy okostelefonnal. Mindössze néhány hónap alatt máris 780-an vették igénybe ezt a lehetőséget. A SINOSZ ugyanakkor fontosnak tartja, hogy ne csak a célcsoporttal ismertesse meg a fejlesztést, hanem a halló társadalommal is, hiszen ez az egyedülálló rendszer valódi kommunikációs hidat képezhet a siket, illetve nagyothalló és a halló emberek között.” – mondta Ormódi Róbert, a SINOSZ ügyvezető igazgatója.
Megbízható technológiai háttér
A videotolmács szolgálat rendszerének telekommunikációs elemei az Invitel országos lefedettséggel rendelkező távközlési hálózatának bázisán valósultak meg. Az informatikai rendszerelemek Magyarország egyik legmodernebb adatközpontjában, az Invitel Kozma utcai DataCenterében kaptak helyet, akár csak a KONTAKT Tolmácsszolgálat rendszerét kiszolgáló számítógép szerverek.
A zökkenőmentes működéshez szükséges infrastruktúra kiépítését, valamint a 12 tolmácsszolgálatnál segítő tolmácsok felkészítését követően kezdődhetett meg a KONTAKT Tolmácsszolgálat tesztelése. Az érintett tolmácsszolgálatok az összes végponton internet alapú virtuális magánhálózati szolgáltatáson (IP VPN) keresztül kommunikálnak egymással, illetve összesen 3 darab szerverhez csatlakoznak, melyek optimális működéséhez az Invitel adatközpontja adja meg az elvárt feltételeket. Ahhoz, hogy a jeltolmács központok az eszközökkel biztonságosan kommunikálhassanak, az Invitel menedzselt bérelt vonali internet szolgáltatást, valamint IP alapú hangszolgáltatást (Invitel SIP TRUNK) is biztosít.
Az Invitel szállította a projekthez a teljes eszközkészletet is: a táblagépeket, a 12 tolmácsszolgálathoz a hardver eszközöket, illetve alvállalkozó bevonásával magát a szoftvert is. A KONTAKT Tolmácsszolgálat szoftver-technológiai hátteréhez, vagyis az integrált kép, hang és üzenet közvetítő platform lefejlesztéséhez az Invitel a több mint 20 éve tevékenykedő, hazai fejlesztő E-Group ICT Software Zrt-t választotta partneréül.
Egyedülálló fejlesztésével a SINOSZ az idei Invitel InnoMax Díjra is sikerrel pályázott. Az Invitel szolgáltatásaira épülő vállalati fejlesztések között a nagyvállalati kategóriában az első díjat nyerte el, amely bizonyítja, hogy a projekt nem csupán társadalmi, hanem üzleti szempontból is alaposan átgondolt és rendkívül sikeres fejlesztés.
Mártha Imre, az Invitel operatív főigazgatója. kiemelte, hogy magánemberként is örömmel tölti el, hogy részt vehet ebben a projektben, amihez teljes körű szolgáltatást nyújtanak mindent egy kézben tartva.
Kapcsolódó cikkek
- Invitel IPTV: akár 400 órányi összeválogatható műsor
- Albérlet + diákigazolvány = kedvezményes internet az Inviteltől
- A ZTE nagyobb figyelmet szentel a magyar ügyfeleknek
- A világ egyik legnagyobb videós platformjának szolgáltat mostantól egy magyar startup
- Megjelent az AIDA64 4.60-as verziója
- Megjelent az első, SUSE Cloud-alapú hibrid,felhőmegoldás
- Okosautókat fejlesztenek Kínában is
- Az ABB és a Volvo partnersége az elektromos és hibridhajtású buszok gyorstöltésére
- Webox csomagátadó automaták – a még rugalmasabb vásárlás
- „Okos biztonsági öv”, nehogy elaludjon a sofőr
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.