Egyre népszerűbb a netes bankolás, de szükség van a fiókokra is

MTI Sajtóadatbank, 2014. augusztus 19. 15:33

Egyre népszerűbb az internetes bankolás a kelet-közép-európai országokban: Magyarországon a 2010-es 12 százalékról 27 százalékra nőtt az online banki megoldásokat használó ügyfelek aránya; a banki ügyfelek azonban továbbra is számítanak a fiókokra - derül ki az Erste Group legfrissebb régiós felméréséből.

A Horvátországban, Ausztriában, Romániában, Szerbiában, Szlovákiában, Csehországban és Magyarországon a 15-65 év közötti, bankkapcsolattal rendelkező lakosok körében készített kutatás azt vizsgálta, hogy mely csatornákat használják az emberek a leginkább.
 

A felmérés adatai szerint a netes bankolás mértéke az összes országban nőtt: Magyarországon 2010-ben a banki ügyfelek 12 százaléka, míg 2013-ban már 27 százaléka használta az internetet pénzügyei intézésére. Csehországban volt a legnagyobb az interneten keresztül bankolók aránya: a 2013-ban mért 62 százalékos arány közel kétszerese a 2010-es értéknek.
 

Az elektronikus bankolás lehetőségét jelentősen növeli a mobileszközök folyamatos terjedése, mely a régió valamennyi országában rendkívül dinamikus. A felmérésből kiderül az is, hogy az okostelefonnal vagy táblagéppel való ügyintézés iránt inkább a fiatalabbak nyitottak. Az interneten bankoló magyarok többsége azonban asztali számítógép vagy laptop segítségével intézi bankügyeit: 15 százalékuk havonta egyszer, 8 százalékuk pedig havonta többször is felkeresi pénzintézete netbankját.
 

Bár az elektronikus bankolás népszerűsége töretlenül nő, az ügyfelek továbbra is számítanak a fiókokra. Az ügyeiket kizárólag bankfiókokban intézők aránya Romániában a legmagasabb (73 százalék), a magyarok 61 százalékos aránnyal a középmezőnybe tartoznak. A kizárólag elektronikus csatornákat használók aránya Csehország és Szlovákia kivételével elenyésző, míg az elektronikus csatornákat és a bankfiókokat egyaránt használó ügyfelek aránya Ausztriában 45, Szlovákiában 44, Csehországban 43 százalékos. Magyarországon ez az arány 33 százalék, a legalacsonyabb eredmény pedig Romániában született, ott 17 százalék használja vegyesen a fiókokat és az elektronikus megoldásokat.
 

A hitelfelvétellel, vagyontervezéssel vagy megtakarításokkal kapcsolatos tanácsadásért a legtöbb kelet-közép-európai ügyfél még ma is a bankfiókot választja. Az elektronikus csatornák leginkább akkor jutnak szerephez, amikor gyors és egyszerű szolgáltatásra van szükség, például a számlaegyenleg ellenőrzésére vagy átutalásra - olvasható a közleményben.
 

Kulcsszavak: e-banking Erste Bank

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program

A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz. 

2024. november 17. 15:29

Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia

Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől. 

2024. november 17. 13:44

A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása

A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.

2024. november 17. 11:58

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01

Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 5. 11:59

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06