Minden ötödik netező táblagépezik
Már hazánkban sem ritka a táblagép használat. Az eNET felmérése szerint minden ötödik internetező táblagépen böngészik. Sokan videókat, illetve tévéműsort néznek rajta. A kutatás szerint még mindig az ingyenes alkalmazásokat keresik a felhasználók.
Az eNET és a Telekom „Jelentés az internetgazdaságról” új felmérése a hazai táblagép használati szokásokat vizsgálta. Már kis hazánkban is jelentős befolyással bírnak ezek az eszközök, hiszen egyszerre egyesítik egy mobiltelefon és egy számítógép pozitív tulajdonságait.
A felhasználói bázist tekintve az okostelefonokhoz hasonlóan inkább a fiatalabb korosztály vesz ilyen eszközt, de a nyitottság terén is magas az arány a többi korosztály körében is. Már minden ötödik felnőtt, vagyis az internetezők 21%-a rendelkezik táblagéppel, és nagyjából 35%-ra tehető azok aránya, akik fontolgatják egy ilyen eszköz vásárlását. Mindössze a megkérdezettek 18%-a mutatkozott érdektelennek az ilyen típusú eszköz iránt.
Főként tehát a fiatalabb korosztály vásárol tabletet, 35%-uk 18 és 29 év közötti, 27% pedig a harmincas korosztály tagja. A táblagép tulajdonosok 62%-a aktív kereső, 10% tanuló, 9% pedig nyugdíjas. A maradék 19% pedig munkanélküli, vagy egyéb státuszú. A férfiak és a nők aránya nem mutat nagy eltérést, ám mégis az erősebbik nem körében (60%) kedveltek ezek az eszközök.
Nem az appok a meghatározók
A kutatásból kiderült, hogy a táblagép tulajdonosok nem az alkalmazásokat használják leginkább az eszközön. A nagyrészüknek 10-nél is kevesebb appja van, de sok letöltött alkalmazást nem is használnak rendszeresen. Akadnak természetesen olyanok is, akik elárasztják masinájukat mindenféle applikációval, ám ezek aránya csekély. Mindössze a megkérdezettek 7%-a tölt le 50-nél is több programot készülékére.
A használat gyakorisága tehát nem túl magas, a legtöbben 6-nál kevesebb (38%) vagy 6 és 10 közötti (38%) alkalmazást használnak havi szinten legalább egyszer.
A közösségi média appok a legkedveltebbek, ezeket a felhasználók 62%-a használja. Népszerűek még a fényképnézegető- és készítő (50%), valamint vásárlás előtti és közbeni tájékozódásra (47%) és banki információszerzésre vagy egyenleg lekérdezésére (46%) alkalmas megoldások is.
A nagy kijelző előnyei
A legtöbb táblagép tulajdonos valóban olyan dolgokra használja táblagépét, melyre egy telefon túl kicsinek bizonyul. A videónézés és az e-könyvolvasás azok a funkciók, melyek a legkedveltebbnek számítanak a userek körében.
Minden második tabletező szokott például filmet nézni eszközén, de a hagyományos videónézés aránya még ennél is magasabb: 72%-uk néz videótartalmakat eszközét – 40%-án weben, 32% pedig valamilyen appon keresztül.
Bár lehet kapni külön e-könyv olvasókat a piacon, többen erre is használják tabletjüket. Bár az arányok azt tükrözik, nem elsősorban e-könyvolvasásra veszik az emberek a masinát, de kihasználják ezt a lehetőséget. A tulajdonosok 23%-a szokott e-könyvet olvasni eszközén, és a megkérdezettek 18%-a tervezi ilyen céllal a táblagép vásárlást.
Egy új terület kibontakozóban
Még nem túl magas azok aránya, akik felvett tévéműsorokat néznének az eszközön, de megjelent ez a terület is az egyre nagyobb kijelzőméreteknek köszönhetően. A tabletezők közel egynegyede szokott élő tévéműsort nézni rajta (15%), a felhasználók egynegyede pedig a felvett tartalmakat nézi meg eszközén.
A hazai bázis
Hazánkban a legnépszerűbb operációs rendszer, ha a táblagépeket nézzük, egyértelműen az Android. Bár a platformra számos alkalmazás elérhető, nem ez a meghatározó terület a felhasználói szokások terén. Ráadásul a magyar felhasználók nem is szeretnek fizetni egy-egy applikációért, így, ha tehetik, ingyenes programokra vadásznak. A kutatásban megkérdezettek 73% egyáltalán nem adott még ki pénzt ilyesmiért, de 12% már háromnál több alkalmazásért is fizetett.
Kapcsolódó cikkek
- Hatékonyabb a munkavégzés a korlátlan internet-hozzáféréssel
- A technológiai vívmányok 4-ből 3 embert közelebb hoztak családjukhoz
- Csökkenő tendenciát mutatnak a táblagép eladások
- Lemosta a pályáról a foci vb a karácsonyt
- Új korszak a televíziózásban
- Bővült a hazai IT-piac
- Mezőgazdasági tudásközpont létrehozását célzó kutatás indult
- Milyenek vagyunk munkánk során mi, magyarok?
- A magyarok többsége szerint a kütyük és a közösségi média ártalmas lehet a párkapcsolatra
- ABI Research: a D-Link a világ vezető Wireless AC gyártója
Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Innovációs versenyen méretik meg magukat a világ egyetemistái
A Red Bull Basement kezdeményezés a bolygó ifjú koponyáinak ad lehetőséget, hogy kibontakoztassák ötleteiket, ezzel pozitív hatást gyakorolva világunkra. Az egyetemista versenyzők idén a mesterséges intelligenciát is segítségül hívhatják kiemelkedő innovációik megvalósítása érdekében.
Országos kutatásból netezési körkép: a magyarok többségének élete elképzelhetetlen net nélkül
Rengeteget internetezünk, leginkább okostelefonon, és minden második fiatal napi 2-3 órát tölt el chateléssel – derül ki a Yettel országos, reprezentatív kutatásából. Bár minél fiatalabb valaki, annál valószínűbb, hogy gyakrabban használja mobilon az internetet, de még az X generáció 85 százaléka is naponta többször felmegy a netre. A legnépszerűbb közösségi platform továbbra is a Facebook, de a Z generációsok körében a TikTok és az Instagram is hódít.
Éppen most robban a hazai előfizetéses e-kereskedelem
Idén nyáron a hazai webshopok 4 százaléka kínált valamilyen terméket előfizetéses formában, azonban az adatok szerint ez az arány két-három éven belül várhatóan 23 százalékra nő. Az, hogy közel ötszörösére nőhet az előfizetéses vásárlást kínáló webáruházak száma, jól mutatja a piacon zajló jelentős változásokat – ismertette a Visa támogatásával készült friss kutatásának* eredményeit a Shoprenter.
Ezek a MI legnagyobb veszélyei az oktatásban
Két szemeszteren keresztül kísérelték meg matematikai kurzusaikon ChatGPT-szerű mesterséges intelligencia használatát a Corvinus oktatói: diákjaik mindvégig szabadon használhatták feladataik elkészítéséhez, sőt, vizsgáikhoz is a MI-t. Az eredmény a két oktatót is meglepte: csökkent a hallgatók motivációja és a csoport általános tudásszintje, valamint jobban kiéleződtek a hallgatók közötti társadalmi egyenlőtlenségek is.
Techóriások özönlöttek a Városligetbe
Az AI Summit 2024 grandiózus eseményként vonzotta a mesterséges intelligencia iránt érdeklődőket a Városligetbe szeptember 9-én és 10-én. Az Indamedia kiadó által szervezett konferenciára a jegyek már az indulást megelőző napokban elfogytak – a rendezvény két napjára közel 3000-ren léptek be. Itt az AI-t gyakorlatilag minden aspektusból megközelítették, és olyan nemzetközi technológiai nagyágyúk is képviseltették magukat, mint a Microsoft, az Amazon, a Google, de még a Financial Times is.