Konferencia az információmenedzsmentről
A Benedict School ezért októberben olyan képzést indít, amelynek résztvevői költséghatékonyan tudják majd kiválasztani a szükséges adatokat, ezáltal az információ hatékonyságnövelő tényezővé válhat a cégek számára.
Z. Karvalics László, az Információs Társadalom- és Trendkutató Központ igazgatója elmondta: a mai gazdaságban a vállalati információgazdálkodás versenyelőnyt jelent. A gyorsan rendelkezésre álló adatok hasznos információvá alakítása a vállalati döntéshozatalban elengedhetetlen.
A piackutató és tanácsadó cégek által nyújtott információk megvásárlása helyett olyan alkalmazottak foglalkoztatását ajánlotta, akik egy úgynevezett monitoring rendszeren keresztül figyelik és rendszerezik az információkat. A vállalatok számára költségtakarékos módszer lehet az iparági együttműködés is.
Z. Karvalics László hangsúlyozta: az információmenedzsment nem új szakterület, de méretének növekedése és összetettsége új rendszerek kidolgozását teszi szükségessé.
A globalizálódó gazdaságban az állam szerepe a jogszabályok létrehozása, az oktatás kézben tartása és a kezdő vállalkozásoknak állami segítség nyújtása - hangoztatta Csorba Éva, a Gazdasági Minisztérium regionális informatikai fejlesztések osztályának főosztályvezetője.
Csorba Éva kifejtette: a kormányzat várhatóan szeptember közepén tárgyalja meg a Széchenyi-tervet, amely tartalmazza az elektronikus kereskedelem szabályozását is.
Szekfű Balázs, a Carnation Internet Consulting elnöke elmondta: jelenleg Magyarországon 400-500 ezren használják rendszeresen, hetente több alkalommal az internetet, közülük csupán 140-150 ezren fizetnek ezért a szolgáltatásért. Magyarországon mintegy 200 cég értékesít termékeket az interneten, ebből idén több mint 500 millió forint bevétel fog befolyni. A leggyakrabban könyveket és CD-ket értékesítenek. Az interneten értékesítő vállalatoknak a termékek rugalmas árazását kellene bevezetniük - vélekedett az elnök.
Szekfű Balázs kifejtette: a magyarországi on-line brókercégeknek összesen nyolcezer regisztrált ügyfelük van, ebből körülbelül 1500 az aktív vásárlók és eladók száma. Az interneten keresztül havonta egymilliárd forint értékű értékpapír forog.
A Carnation Internet Consulting adatai szerint Magyarországon idén 1-1,2 milliárd forint fog befolyni on-line hirdetésekből, ez az összes hirdetésre költött összegnek kevesebb mint 1 százaléka. A cég becslései szerint Magyarországon jövőre megháromszorozódhat az internetes hirdetési piac.
Kapcsolódó cikkek
- Innovációs konferencia Aradon
- Konferencia a digitális esélyegyenlőségről
- Internet Hungary - konferencia világhálóról
- Internet Hungary mottója: Digitális ér(t)etlenség?
- A hatékonyabb vállalatirányításért - ingyenes bemutatók
- NETWORKSHOP 2007 - Informatikai konferencia
- Vállalatirányítás az SAP Business One-nal konferencia
- A lakosság 89 százaléka elérheti a széles sávot
- Tárgyalás az internet jövőjéről Genfben
- NJSZT-kongresszus Győrben