Online reklám: növekszik a bannerkampányok szerepe és hatása
A hirdetők célja, hogy egyre hatékonyabban tudják személyre szabni ajánlataikat, a hirdetési technológia ezáltal a „hirdetéskivédés” előtt jár - mondta a Napközben szerdai adásában nyilatkozó üzleti tanácsadó.
Az online forgalmi adatok elemzése szerint a felhasználók a reklám megjelenése után húsz perccel mutatnak érdeklődést a hirdetményben közöltek iránt, és ez néhány órán át fennmaradhat, a reklámmal kapcsolatos információk keresése leggyakrabban a megjelentést követő három órán belül történik. Vannak azonban olyan reklámok is, például az internet- és telefonszolgáltatásokat hirdetők, hét napig is megmaradnak a felhasználók emlékezetében.
Ambruszter Géza, a Gemius Hungary üzleti tanácsadócég vezetője a Napközben adásában azt mondta, régebben, amikor az online hirdetés még újdonság volt, és kevesebb is volt belőle, inkább rákattintottak az emberek kíváncsiságból.
Manapság, amikor sokak már inkább idegesítőnek, mint érdekesnek látják a számítógépük képernyőjén felbukkanó hirdetéseket, egyre kevesebb a közvetlen rákattintás. A bannerek így is hatékonyak, egyszerűen azáltal, hogy látják őket a felhasználók. Azt sem szabad elfelejteni, hogy a reklámok információkat is hordoznak, tehát az akciókról, új termékekről, mégiscsak ezekből tájékozódnak az emberek – fogalmazott.
Ambruszter Géza szerint az emberek általában azért tartják idegesítőnek a reklámokat, mert azok olyan dolgokról szólnak, amik őket nem érdeklik. Ha az újabb technikáknak köszönhetően, a világhálón személyre szabott hirdetéseket kapnak, akkor meg az a baj, hogy zavarja őket a netes tevékenységük követése – ami alapján az adott reklámokat kapja. A cégvezető azonban hangsúlyozta, hogy a személyiségi jogokat be kell tartani, vagyis egyént nem lehet azonosítani, miközben a személyre szabott reklámozás a hirdetőnek és a fogyasztónak is érdeke. Érdekes, hogy az ember szereti is, meg fél is attól, ha neki szól az üzenet – mondta.
A tanácsadó szakember hozzátette, a reklámozók arra törekszenek, hogy a felhasználó lehetőleg ne tudja blokkolni a hirdetéseket. A cél – amire nagyon sok kutatás irányul –, hogy egyre hatékonyabban tudják testre szabni az ajánlatokat, a hirdetési technológia ezáltal a „hirdetéskivédés” előtt jár.
Ambruszter Géza arra is felhívta a figyelmet, hogy a felhasználók nagyon sok esetben a reklámoknak köszönhetik, hogy ingyen tartalmakhoz jutnak a neten, például hírekhez. A hirdetés tehát az annak felületet biztosító médiumnak is jó, vagyis a reklámok fennmaradása szinte minden piaci szereplőnek érdeke.
Forrás: Kossuth Rádió, Napközben / hirado.hu
Kapcsolódó cikkek
- KKV-AKADÉMIA: a reklámadótól a tartalommarketingig
- Megkétszerezte reklámbevételét a YouTube
- Digital Hack: Minden, ami új és digitális a marketingben
- Együttműködésben állapodott meg az Önszabályozó Reklám Testület és az IAB Hungary
- Ipsos: Megérik a pénzüket az online kampányok
- Digital Day 2013: reklámozás a többplatformos környezetben
- A digitális reklámpiac 14%-kal nőtt 2012-ben
- Tizedével nőtt az online és mobil hirdetési piac
- Fizetni a hirdetésmentes online tartalomért?
- A Prím Online alapítója az online marketing három legmeghatározóbb személyisége között
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.