2020-ra Európában mindenhol lehet majd egyérintéssel és mobillal fizetni
A MasterCard 2020-ra Európa-szerte alapvető szabvánnyá szeretné tenni az egyérintéses fizetést - közölte a cég. Ennek köszönhetően valamennyi kereskedőnél, ahol lehet MasterCard és Maestro bankkártyával fizetni, arra is lehetőség lesz, hogy a vásárlók egyérintéses bankkártyával és NFC-képes (közeli, néhány centiméteres hatótávolságú) mobiltelefonnal fizessenek.
Magyarországon 2014 első negyedévében 74 ezer elfogadóhelyen több mint 90 ezer kártyaelfogadó terminálnál lehetett bankkártyával fizetni. Ezek közül az egyérintéses fizetésre alkalmas terminálok aránya 39 százalékra (35 ezer darabra) emelkedett - idézi a Magyar Nemzeti Bank (MNB) legutóbb közzétett pénzforgalmi statisztikáit a MasterCard.
A MasterCard azt is bejelentette, hogy együttműködik az Apple-lel az Apple Pay integrálásában. Az Apple új fizetési rendszere lehetővé teszi a MasterCard kártyabirtokosok számára, hogy iPhone 6 vagy iPhone 6 Plus telefonjukat, illetve Apple Watch okosórájukat használják fizetésre mindennapi vásárlásaik során.
A Visa is közölte, hogy támogatni fogja a mobilfizetést az új iPhone 6, iPhone 6 Plus és Apple Watch termékeken: a résztvevő pénzintézetek az Egyesült Államokban és más piacokon képesek lesznek hozzárendelni a Visa hitel- és betéti kártyákat az Apple Pay szolgáltatáshoz - közölte a cég az MTI-vel.
Kapcsolódó cikkek
- Az Apple új fizetési megoldása kényelmesebbé teszi a pénzkezelést
- Az egész mobiltelefonos vásárlási folyamatot lefedi az OTP új mobilalkalmazása
- A Nemzeti Mobilfizetési Rendszer első hónapja számokban
- Hogyan gondoskodjunk a bankkártyánk védelméről?
- Ugrásszerűen növekedhet a mobilfizetés és az online vásárlás Magyarországon
- Elérhető az OTPay mobilfizetési szolgáltatás
- Pénzküldés telefonról telefonra
- Hazai találmány az első Mastercard integrációjú digitális pénztárca
- Vezető hitelintézet erősíti a nemzeti mobilfizetést
- Két szolgáltatással bővül a mobiltárca tesztelése
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.