Jóváhagyták a Whatsapp felvásárlását
Jóváhagyta pénteken az Európai Bizottság (EB), hogy a Facebook felvásárolja a WhatsApp üzenetküldő szolgáltatást. A techóriás még februárban vásárolta fel a chatalkalkalmazást, ám az összeolvadásra végül az EB mondta rá az áment.
A brüsszeli testület szerint a két vállalat nem szoros versenytárs, a fogyasztóknak pedig az összeolvadást követően is termékek és szolgáltatások széles skálája áll majd rendelkezésre a kommunikációs alkalmazások területén.
"Bár a Facebook Messenger és a Whatsapp is a legnépszerűbb alkalmazások közé tartozik, a legtöbben egynél több kommunikációs appot használnak. Alaposan megvizsgáltuk az előterjesztett felvásárlást, és arra a megállapításra jutottunk, hogy nem fogja korlátozni a versenyt ezen a dinamikus és növekvő piacon" - idézi a bizottság közleménye Joaquín Almunia versenyjogi biztost.
A bizottság a kommunikációs szolgáltatások piaca mellett a közösségi médiaszolgáltatások és az internetes hirdetések piacára gyakorolt esetleges hatásokat is vizsgálta. Az appok között lényeges különbségnek találta a bizottság, hogy a Facebook Messenger önmagában nem, csak a Facebook alkalmazással együtt használható, az ottani felhasználói fiókhoz kapcsolódik, míg a Whatsapp kizárólag okostelefonokon érhető el, és a telefonszám alapján azonosítja a felhasználókat. Ráadásul a legtöbb felhasználó mindkettőt használja.
A döntés meghozatalakor az is nyomott a latban, hogy a piac gyorsan növekszik, rövid az innovációs ciklus, appot készíteni viszonylat egyszerű, így a piacra lépés korlátai meglehetősen alacsonyak, az erőviszonyok gyorsan változhatnak.
A brüsszeli testület azt is figyelembe vette, hogy a Whatsapp gyakorlatilag nem a Facebookkal versengő közösségi hálózat, ez utóbbi sokkal gazdagabb élményt, szélesebb körű szolgáltatást kínál. Mindezek mellett pedig sokkal kevesebb új felhasználót szerez, mint azt a Whatsapp-fiókok száma alapján gondolni lehetne, mivel a két szolgáltatás felhasználói között jelentős az átfedés.
Az internetes hirdetések terén, miután a Whatsapp ezen a piacon nem érintett, azt vizsgálta a bizottság, hogy növelheti-e a felvásárlás olyan mértékben a Facebook súlyát a piacon, hogy az veszélyt jelentsen a versenyre. Arra jutott, hogy a felvásárlás akkor sem kockázatos a versenyre nézve, ha a Facebook a Whatsappon is hirdetni kezd, vagy a felhasználók adatait felhasználja reklámcélokra.
Kapcsolódó cikkek
- A PayPal feje a Facebooknál folytatja
- A Facebookon egyesével fenyegeti meg az amerikai katonákat az Iszlám Állam
- Pénzt is utalhatunk majd a Facebook Messengerrel
- Transzvesztiták fiókjának zárolásáért kért elnézést a Facebook
- Ember alapú marketinggel újít a Facebook
- Menő az anti-Facebook
- Pszichológushoz kerülhetsz a Facebook miatt
- Az ismerőseink alkalmazásai is ellophatják az adatainkat
- Eltűnhetnek a bejegyzések a Facebookról
- Facebookon is feltölthetik egyenlegüket a telenorosok