Nem törvényes fizetőeszköz Szerbiában a bitcoin
Nem törvényes fizetőeszköz Szerbiában a bitcoin nevű digitális valuta, ezért nem engedélyezett az azzal való kereskedés sem - közölte a Szerbiai Nemzeti Bank (NBS) figyelmeztetését pénteken a SEEbiz.eu szerb internetes üzleti portál.
"A bitcoin virtuális valuta, a szabályozatlan digitális pénz egy fajtája, amelyet nem a központi bank ad ki, éppen ezért nem is garantálja az értékét" - indokolt az NBS. A szerb központi bank szerint a bitcoin nem képezheti vétel vagy eladás tárgyát a bankok vagy pénzváltók ügyleteiben.
A bitcoinhoz hasonló pénzeket hagyományos valutáért vásárolják (euróért, fontért, dollárért, forint) közvetlenül egy másik személytől vagy internetes platformokon, majd ezt követően a bitcoin bekerül egy úgynevezett digitális pénztárcába, és bizonyos termékek, illetve szolgáltatások megvásárlására használják, vagy visszaváltják hagyományos valutává. A bitcoin értéke ezeken a platformokon nem garantált, a kereslet-kínálathoz igazodva változik.
Az NBS arra is figyelmeztetett, hogy a virtuális valuta átváltására szolgáló internetes platformok szabályozatlanok, felhasználóik nem élveznek védelmet a kockázatoktól a vásárlások során, de akkor sem, ha a platformon elveszik a pénzük, például egy hackertámadás miatt - írta a SEEbiz.eu.
A virtuális devizával való kereskedelmet egyébként jelenleg sehol sem szabályozzák, egy kormány sem ismerte el ezeket legális fizetőeszközként.
Kapcsolódó cikkek
- Megnyílt az első Bitcoint váltó ATM Magyarországon
- Először számoltak fel Bitcoin-kereskedést Európában
- Több felhasználó, több támadás: Bitcoinnal kereskedik? Jól meggondolta?
- Oroszországban betiltották a Bitcoint
- Letartóztatták a két amerikai bitcoinváltót
- Bitcoinnal lehet fizetni egy ciprusi egyetemen
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.