Az okostotthon elképzelés egyre inkább valósággá válik
Ahol a Facebook enged be minket
A jövőben nemcsak a technológia alakul át, hanem vele együtt életünk is. Már otthonunk sem lesz a régi, hiszen a fejlődés mindennapjainkra is hatással van. Az okosotthon nem csak egy vágyott világ, már a küszöbön vagyunk, hamarosan pedig az ajtó is megnyílik.
Ahogy az a Piac és Profit Okos üzlet konferenciáján is elhangzott, nem kell már sokat várni arra, hogy otthonuk, vagyis a benne található eszközök is intelligenssé váljanak. Már most is számos okoseszközzel vagyunk körülvévée, innen már csak egy lépés az intelligens okos koncepciója.
A Corning videója is jól mutatja, milyen lehet a jövő, amely nem is tűnik olyan távolinak, látva a jelenlegi technológiai fejlesztéseket.
Az ablakszigető.hu oldal is éppen ezt a témát fejtegeti. A nagy óriáscégek megállíthatatlannak tűnnek, és a fejlesztések szépen lassan mindennapi életvitelünkbe is beszivárognak. Gondoljunk csak arra, hogy a keresőóriás Google felvásárolta a Nest Labot, az okosotthonokkal foglalkozó vállalatot, amely jelentős hatással lehet a vállalat fejlesztési irányaira.
Nos, ma már ott tartunk, hogy Mercedes-Benz autói már képesek kommunikálni a Nest Lab okos otthonainak berendezéseivel, és vannak már olyan karkötők is, melyek megbecsülik, viselője mikor ébred fel, és ennek alapján értesíti a ház több berendezését.
Ha pedig személyi asszisztense van valakinek szüksége, már most sem kell aggódnia. Az Amzonon már kapható az Alexa névre hallgató eszköz, amely tájékoztat a legfrissebb hírekről, forgalmi dugókról, segít eldönteni, milyen ruhát vegyünk fel, vagy elmondja, milyen időre számíthatunk. Bármit kérdezhetünk tőle.
Ismertebb vizekre evezve a Samsung sem maradt ki a sorból, hiszen már ők is megalkották a maguk okos applikációját, mellyel a szintén Samsung gyártmányú háztartási eszközök vezérelhetők távolról.
A Facebook a zár
Egészen elképesztőnek tűnő ötletek is szárnyra kaptak már, többek között egy amerikai cég egy nem mindennapi zárrendszert fejlesztett ki. Maga a berendezés kommunikál az okostelefonnal, és a készülék tulajdonosa döntheti el, ki előtt nyíljon ki az ajtó. A Facebookon lehet meghívót küldeni egy vendégnek, a többiek viszont nem tudnak bejutni.
Ez még csak a kezdet
Már a Corning videójából is feltűnik, hogy nem csupán az eszközök alakulnak át, hanem maga az épület is. A falak és a nyílászárók is egészen más szerepel töltenek majd be. A lámpa mint olyan, már nem létezik, helyette maga a fal vagy a plafon lesz a fényforrás, vagy például az ablak használható kivetítőként a beépített napelemeknek köszönhetően.
Kép: dvice.com
Kapcsolódó cikkek
- A Samsung az okos otthonok piacán terjeszkedik
- Nem lehet majd Facebook és Google fiókkal bejelentkezni a Flickrbe
- Vércukorszintet mérő divatos kiegészítők fejlesztésén dolgoznak
- A jövő okos otthona a Samsungtól
- Megszűnik a Facebook és Google-belépés a Yahoo szolgáltatásainál
- A magyarok félnek, hogy megfigyelik őket
- A Google többet tud rólad, mint az állam
- Az Android kerekedhet felül a 2013-as tabletháborúban
- Aggódik a Google a Samsung-dominancia miatt
- Csökken az Apple részesedése a táblagéppiacon az idén
Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
A Magyar Telekom 2024. harmadik negyedéves eredményei
A Magyar Telekom közzétette 2024. harmadik negyedévére vonatkozó, az EU által befogadott IFRS Számviteli Standardok szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A negyedéves pénzügyi jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra.
Marad a jóáras korlátlan belföldi mobilnet, sőt, 7 napig díjmentesen tesztelhető
Idén júliusban indult a mobilhasználati élményt forradalmasító, teljesen digitális tarifa Yepp néven, ami egy üzletlátogatás vagy személyes kontaktus nélkül, mobilalkalmazáson keresztül, akár 10 perc alatt aktiválható és korlátlan belföldi mobilnetet kínáló előfizetés. A merőben új koncepció bevezető kedvezményes havidíját 2025. január 6-ig meghosszabbítja a szolgáltató, sőt, mostantól új megrendelés esetén 7 napos ingyenes próbaidőszakot is biztosít.
Elindult a nevezés az idei Marketing Diamond Awardsra
A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) idén immár tizedik alkalommal hirdeti meg a kisebb költségvetésből megvalósuló marketingaktivitások számára a Marketing Diamond Awards pályázatot, amelyre egészen 2025. január 15-ig nyújthatják be a szervezetek a pályázati anyagaikat. A díj szakmai elismeréseinek átadására 2025. február 11-én az Etele Cinemaban megrendezésre kerülő Digital Marketing Forumon kerül majd sor.
Bemutatták a jövő Yettel üzleteit
Budapesten, Belgrádban és Szófiában egyidőben mutatták be, hogyan alakulnak majd át a jövő Yettel üzletei. Az új koncepció nemcsak az üzletben eltöltött időt, hanem bizonyos esetekben az odavezető utat is újraértelmezi. A cseh Bratka tervezőiroda rendhagyó ötleteit a magyar szakemberek elsőként a KÖKI Bevásárlóközpontban valósították meg úgy, hogy a középpontban a közvetlenség és az akadálymentesítés új szintje áll.