Eltűnt a „free” szó az App Store-ból
Az iOS felhasználók valami furcsaságot tapasztalhattak az App Store-ban, tegnap ugyanis a „free”, vagyis az ingyenes szót a „get”, vagyis a megszerez/kap kifejezésre cserélték.
Az Európai Bizottság (EB) nyomására az App Store kiiktatta a „free” szót az online áruházból. Az EB nyáron már a Google-t is késztette hasonló lépésre, hiszen ott szintén megtévesztő volt az a szóhasználat.
A Google is számos alkalmazásnál használta az ingyenes jelzőt, holott több olyan program is akadt, amely bár ingyenesen letölthető és használható volt, ám appon belüli vásárlást tett lehetővé, illetve erre volt szükség például a szintek ugrásához, egyes eszközök igénybevételéhez például a játékok esetén. Így a „Top Free Games” és a „Top Free Apps” kategóriák szintúgy eltűntek a sorból, helyettük a „Top Games” és „Top Apps” megnevezések maradtak.
Az App Store esetében (iTunes és Mac App Store) is arról van szó, hogy a bizottság szerint a free jelző megtévesztő lehet a vásárlók és főleg a gyerekek számára, hiszen az appon belüli vásárlások is tényleges árhoz tartoznak, és a gyerekek a játék hevében a szülőket nyaggatják, hogy fizessenek az újdonságokért.
Ez tehát azt jelenti, hogy függetlenül attól, hogy egy applikáció kínál-e appon belüli vásárlást avagy sem, minden esetben a get szóval találkoznak a felhasználók. Bár az Apple Top Chart szekció továbbra is érintetlen maradt, az itt található appok esetében továbbra is az ingyenes megjelölés szerepel.
Az Apple ígéretet tett arra, hogy a jövőben nagyobb figyelmet fordít a gyermekek védelmére, de azt is hozzátették, hogy számos dolgot tették már eddig is. A tavalyi év folyamán létrehoztak egy gyerekrészleget, melyben kifejezetten 13 évnél fiatalabb csemeték számára készült appok találhatók. Elmondásuk szerint az iOS8-ban még több újdonság lesz majd, mellyel tovább erősítik a védelmet.
Forrás: Techcrunch.com; Képek: imore.com, macrumors.com
Kapcsolódó cikkek
- WWDC: az iOS sikerei számokban
- Mától elérhető Windows Phone-on a Duolingo – magyar nyelven is
- Magyar fejlesztés az Appstore sikerlistán
- BCONSHOP-app: Testreszabott akciók, pont ott, pont akkor
- Mennyire használják az emberek az Apple Payt?
- A Microsoft a második legértékesebb vállalat a Forbes szerint
- Új számlafizető alkalmazással amerikai versenyen döntős a Cellum
- Világosság és sötétség, avagy miről szól Steve Jobs emlékművének eltávolíttatása
- Mobilalkalmazás segíti a Sclerosis Multiplexben szenvedőket
- Itthon is terjed a „klikkelj és hozd el” vásárlás
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Tippek a hosszabb üzemidőhöz a HONOR-tól
A HONOR készülékei, a kedvező árútól a csúcskategóriásig kiváló akkumulátor üzemidővel rendelkeznek, mérsékelt igénybevétel mellett akár egész nap használhatóak. Ettől függetlenül azonban érdemes figyelni arra, hogy miként tudjuk a leghatékonyabban kihasználni az üzemidőt, hogy még véletlenül se merüljön le okostelefonunk.
A Sprinter felvásárlásával lépne jelentőset a SAMEDAY
Az akvizíció révén a SAMEDAY magyarországi házhozszállítási infrastruktúrája 60 százalékkal bővülhet a Sprinter tulajdonában lévő több mint 450 kézbesítési pont átvételével. A felvásárlást jelenleg a hatóságok vizsgálják. Ha a felek megkapják a jóváhagyást, az ügylet lezárultát követően egy 6000 átvételi pontból álló régiós out-of-home átvételi hálózat jöhet létre a magyar, román és bolgár piacokon.
Álljunk meg egy parkolásra – így parkolunk a fizető övezetekben
A fizetőparkolás intézményét sok autós a sofőrök ellenségeként éli meg, miközben annak egyik fontos célja éppen a forgalomszabályozás és a városi parkolókapacitás hatékonyabb kihasználása, különösen a sűrűn lakott területeken. A Yettel mobilparkolás szolgáltatásának elemzésével érdekes megállapítások derültek ki a hazai autósok szokásairól, most pedig szervizcsomagot és üzemanyag utalványt is érhet a mobilparkolás használata.
Dekarboizáció és hatékonyságnövelés egyszerre az iparban
A globális üvegházhatásúgáz-kibocsátás 45 százalékát adja az ipari tevékenység, így a klímacélok elérése érdekében kulcsfontosságú a szektor dekarbonizációja. A Schneider Electric a világ elsőszámú ipari szakvásárán, a Hannover Messén mutatta be azokat az innovációkat, amelyek lehetővé teszik az ipari szereplők számára a kibocsátásuk csökkentését és a termelési hatékonyságuk növelését.
A HONOR szállította a legtöbb okostelefonot a kínai piacra
Az IDC legújabb jelentése szerint 2024 első negyedévében a HONOR lett a vezető márka Kína okostelefonos piacán.