Pénzt gyűjt a Wikipedia a francia sajtok szócikkeinek illusztrálásához
A Wikipedia internetes enciklopédia pénzgyűjtést kezdeményezett Franciaországban annak érdekében, hogy a francia sajtokról szóló szócikkekhez minőségi fotók készülhessenek.
A Wikicheese névre keresztelt projekt keretében az adományok függvényében készülnek majd felvételek a 365 féle francia sajt közül legalább kétszázról.
A Wikipediát támogató Wikimedia francia alapítvány célja legalább 5 ezer euró gyűjtése egy hónap alatt. Az összeget a sajtok megvásárlására, a fényképezőgépekre és olyan könyvekre költik majd a szervezők, amelyekkel illusztrálhatók és kiegészíthetők a Wikipedián található szócikkek - olvasható a gyűjtésre létrehozott Kisskissbankbank nevű internetes oldalon.
Amint az összeg összegyűlt, a Wikimedia havonta egyszer sajtkóstolóval egybekötött fotózásokat szervez az önkénteseknek. Azok, akik anyagilag hozzájárultak a projekthez, beleszólhatnak a sajtokról szóló cikkek írásába és fotós képzésen is részt vehetnek. A fotók a megjelenés után szabadon felhasználhatók lesznek.
Nathalie Martin, a Wikimedia alapítvány igazgatója szerint ez az első alkalom, hogy önkéntes finanszírozást hirdettünk egy ilyen jellegű projekthez. Szeretnék új embereket is megszólítani azzal, hogy elhívjuk őket a fotózásokra. Péntek estig már hatvanan mintegy 3 ezer euróval járultak hozzá a projekt megvalósulásához.
Kép: thelocal.fr
Kapcsolódó cikkek
- Év végéig 6%-kal nő az internethasználat világszerte
- Egyre többen neteznek hazánkban
- Hosszabb ideig bírják a Google ballonjai a levegőben, mint korábban
- Az internet globális rendjéről szerveztek konferenciát Kínában
- Magyarország lemaradásban van az internetlefedettség terén
- Több mint száz ember pénzét élte fel egy internetes csaló
- Élő web 2.0 társasjáték indul
- Internetadó - Útdíj a digitális országúton is?
- A Hírközlési Érdekegyeztető Tanács is az internetadó tervének visszavonását sürgeti
- A kábeltelevíziós szövetség tiltakozik az adó bevezetése ellen
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
AI fotogrammetriával bővült az Artec Studio 19
A professzionális 3D szkenner megoldásokat gyártó Artec 3D bemutatta az Artec Studio, átfogó 3D szkennelő, adatfeldolgozó, reverse engineering és minőségellenőrzési célszoftver legújabb verzióját. Az AS19-et többek között széleskörű szkenner-integrációval, nagyobb teljesítménnyel és mesterséges intelligencia alapú fotogrammetriával fejlesztették, hogy még jobban megfeleljen a különböző iparágakból érkező szakemberek igényeinek. A szoftver egyik legizgalmasabb újítása, hogy már nemcsak 3D szkenek, de fényképek és videófelvételek alapján is képes 3D modellek létrehozására.
HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól
A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.
Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson
A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.