Az Intel vezérigazgatója a jövő számítástechnikáját vázolta fel
Az Intel több technológiai fejlesztést és kezdeményezést jelentett be a most zajló CES-en: többek között a Diversity in Technology (Diverzitás a technológiában) kezdeményezést, melynek részeként az Intel 300 millió dolláros befektetéssel segíti elő a technológiai ipar társadalmi diverzitását.
Brian Krzanich, az Intel elnök-vezérigazgatója előadásában kiemelte, hogy a személyre szabott számítástechnikai eszközök elterjedésével, az intelligens és összekapcsolt eszközökkel, illetve a viselhető eszközök egyre erőteljesebb terjedésével a fogyasztók és a technológia kapcsolata mindinkább változáson megy keresztül.
Az Intel elnök-vezérigazgatója előadásában bejelentette együttműködését a sport és divatszemüvegeket gyártó Oakley-val, valamint egy 3D technológiára vonatkozó együttműködést a HP-vel. Emellett felvázolta az Intel Security üzletágának új technológiáját, a True Key platformokon átívelő alkalmazást, mely a felhasználóra jellemző részleteket (például arc, ujjlenyomat) használ a gyorsabb és biztonságosabb bejelentkezéshez.
A viselhető technológiák forradalma
A viselhető eszközök terjedésével az innovációnak és a technológiai fejlesztéseknek egy új játéktere valósul meg. Krzanich bejelentette az Intel Curie module-ra vonatkozó terveket. Ez egy apró méretű hardver, mely az Intel első, kifejezetten erre a technológiára kifejlesztett system-on-chip-jén (SoC) fut. A modult 2015 második felében kezdik el szállítani, és tartalmazza az Intel® Quark™ SE SoC-ot, egy alacsony-fogyasztású Bluetooth rádiót, valamint szenzorokat is.
Ezenkívül az Intel számos terméket, illetve divat és fitnesz márkákkal való együttműködéseket is bejelentett, mint például a Basis Peakkel, a Fossil Grouppal, a Luxottica Grouppal, a MICA-t kifejlesztő Opening Ceremonyval, valamint az SMS Audioval.
Az Intel és az Oakley viselhető technológiára vonatkozó stratégiai együttműködésében olyan termék kifejlesztésén dolgoznak, amely a prémium minőségű luxus és sportszemüvegeket okos technológiával vértezi fel. Az előadás alatt Krzanich-hoz csatlakozott Colin Baden, az Oakley vezérigazgatója is, aki elmondta, hogy a két vállalat egy sportolók teljesítményét fokozni képes intelligens eszköz fejlesztésén dolgozik, mely az év folyamán lesz elérhető.
Előadásában Krzanich beszélt a Nixie-ről, a 2014-es „Make it Wearable” verseny győzteséről is, az első olyan viselhető kameráról, mely képes repülni.
A technológiai diverzitás terjedése
Krzanich, aki az utóbbi idők nőket és kisebbségeket érintő eseményeit is megemlítette beszédében, bejelentette a „Diversitiy in technology’ kezdeményezést. Ennek keretében az Intel munkaerő toborzási és a munkavállalók megtartásáért tett erőfeszítései során szem előtt tartja, hogy 2020-ig az USA társadalmához képest arányosan legyenek képviselve a nők és az egyébként alulreprezentált kisebbségek.
Ezenkívül az Intel 300 millió dollárt fog befektetni a női és alulreprezentált kisebbségekből származó mérnökök támogatására.
Technológiai innováció
Egészen mostanáig a számítástechnika az ember és egy monitor, billentyűzet és egér közötti interakcióját jelentette. Krzanich előadásában több új technológiára és valós alkalmazásra is kitért, melyek a számítástechnikát a háromdimenziós világba emelik, és melyeknek köszönhetően nem lesz szükség vezetékekre vagy jelszavakra.
Krzanich több olyan technológiai innovációt is bemutatott, melyek 2015 végére jelennek meg, például a True Key platformokon átívelő alkalmazást, melyet az Intel Security üzletága fejlesztett ki, és amely segít a jelszavak béklyóiból kitörni. A True Key felhasználóra jellemző részleteket (például arc, ujjlenyomat) használ a gyorsabb és biztonságosabb bejelentkezéshez. A True Key elérhető lesz iOS, Android, Windows és Mac operációs rendszerek, és a legtöbb böngésző alatt. Emellett HP és Lenovo készülékekben, valamint a McAfee LiveSafe részeként is megjelenik az elkövetkező hónapokban.
Mindezek mellett az Intel a Hiltonnal*, a Jaguar Land Roverrel*, és a San Franciscói Nemzetközi Repülőtérrel fog együttműködni a vezetéknélküli töltést biztosító technológiák tesztelése céljából.
Az Intel vezérigazgatója elmondta azt is, hogy az Intel RealSense kamerák és az új alkalmazások egyre elterjedtebbek a 2 az 1-ben eszközökben, táblagépekben, notebook-okban és all-in-one számítógépekben, melyek többsége már a legújabb, az év első negyedévében piacra kerülő 5. generációs Intel Core processzorokkal fut majd.
A színpadon az Intel vezérigazgatójához csatlakozott Dion Weisler, a HP ügyvezető alelnöke, aki bejelentette, hogy az Intel Core i7 processzorát alkalmazza a vállalat következő HP Multi Jet Fusion technológiája, melynek révén a 3-D-s nyomtatásban rejlő lehetőségeket maximálisan kiaknázhatják.
Kép: intel
Kapcsolódó cikkek
- Internet of Things, Internet of Everything és Internet of Me
- CES 2015 – második nap
- CES 2015 első nap: AppNation, autógyárak, techcégek, startupok és okostelefon tartozékok
- CES 2015: ahol a trendeket csinálják
- Megérkezett az 5. generációs Intel Core processzorcsalád
- A felhő alapú szolgáltatások és a felhasználóbarát irányítási megoldások dominálnak idén
- 2015-ös technológiai trendek a Samsung tolmácsolásában
- 3D nyomtatás új utakon az egészségügyben
- A Michael J. Fox Foundation és az Intel viselhető eszközökkel küzd a Parkinson-kórral
- Keleten növekszik, nyugaton stagnál az ATM-piac
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.