CES 2015 negyedik nap
Az Apple vonzásában – autó sofőrrel annyira snassz – hidrogén mint üzemanyag – a zene nirvánája
Amikor a CES különböző évi termését hasonlítjuk össze, az állandó robusztus növekedés tűnik fel a legjobban. Ami nagyon új a közönség szempontjából, az az utolsó nap ereje: tömegek érkeztek az utolsó napra is. Hihetetlen mennyiségű látogató rohan keresztül az óriási csarnokokon, több tucat focipálya nagyságú területen. Kódorognak, megittasulva az óriási érzéki túlstimulálástól, a zajtól, ezrek közelségétől, a kultúrák összefolyásától.
Mintha egy álomvilágba költözött volna egy hétre a résztvevő. Aki pedig úgy érzi, hogy lemarad az újdonságokról, az gyorsan felpattan a legutolsó repülőre, hogy meg egy partit elkapjon, egy utolsó demót megnézzen, avagy éppen a Marvel 3D printing super hero figurájára feltehesse a fejét, és elmondhassa, hogy ő is eljött és látta, érezte ezt a hangulatot. Innentől hivatalosan is zarándoklat a CES, hiszen fél napra idejönni fél napos repülőút után, az még akkor sem nagyon jó időbefektetés, ha a hétvégére a városban ragad kaszinózni, vagy éppen a Grand Canyont, a Hoover Damet vagy a Death Valleyt megnézni és normális turistaként viselkedni.
Azok, akik úgy érzik, hogy mindig máshol jár az eszük, lélekben éppen máshol járnak, mint ahol éppen fizikailag találhatók, azok a paradicsomba jutottak, mert fizikailag szinte lehetetlen akár a felszínt is megkarcolni minden egyes booth-nal, még ha valaki nyitástól zárásig járja a környéket.
Az Apple spirituális jelenléte: Apple HomeKit
A világ legnagyobb (és ennek ellenére kultuszként szeretett) cége hagyományosan csak a saját eseményeire koncentrál, a saját fejlesztőit szeretve és támogatva. Virtuálisan viszont nem múlik el egy perc sem, akármelyik területen is sétálunk, hogy ne hasonlítatnának egy terméket az Apple arany sztenderdjéhez – avagy éppen próbáljanak versenyezni vele, vagy éppen büszkén említve, hogy ők kizárólag Apple termékekre fókuszálnak, mert ők garantálják azt a minőséget. Ilyen például az Acme (San Francisco), aki nagyon praktikus funkcionalitással ellátott iPad, iPhone tartozékokat emelt a tökélyre. Igazi öröm látni, hogy milyen sokféle szögből, különféle kéztartást és olvasó-gépelő felhasználást tesz lehetővé az elegáns szépségű iPhone- és iPad tartója a cégnek.
Nekem egy utolsó átfutás jutott az intelligens otthon területére is, ahol az Apple HomeKit rendszert várják (a smartwatch területhez hasonlóan, ahol mindenki óriási izgalommal varja az Apple Watch megjelenését – ha jól emlékszem, az amerikai nép 7%-a akarja megvenni az első generációt, az első nap...).
Lakó computerek
Ahogy az autók komputerekké váltak, négy kerékkel ellátva, Szilikon völgynek köszönhetően, úgy a ház sem marad sokáig a középkori modellt követő kő es tégla (bocsánat, errefele Észak-Amerikában nem volt középkor, megúszta a földrész annak minden örömét – így a házak is könnyűszerkezetesek lettek, miért ne?). A digitális házat lehet meghatározni úgyis mint lakó-computert, amit a szenzorok ideális vezérléssel állítanak be – észrevétlenül, mint ahogy az iPhone sok-sok funkciója a használó figyelmét nem terhelve zajlik a háttérben.
Ezt a stílust, felhasználó barátságot várják el a nagy érdeklődésre számot tartó, és az iparban beharangozott Apple HomeKit rendszertől. Ahogy az iPhone lesz az autó agya, es Siri / Google fogja a gyerekeinket elvinni a nagyszülőkhöz (jogsi nem szükséges már, ha hatéves vagy annál fiatalabb a kölyök), ugyanígy a Siri / Google állítja majd be a házat a háttérben úgy, ahogy neked tetszik.
Mi az Apple HomeKit? Egy iOS megoldás arra, hogy az összes otthoni felszerelés (a kávéfőzőtől a garázsnyitóig) beszéljen egymással és szinkronban működjön. Mert az igazi automatizálás nem arról szól, hogy a használó beállítja, hanem arról, hogy automatikusan találja ki a rendszer az igényeket – és szállítja a szolgáltatást. Az úttörők a területen az iDevice és az iHome, akik meggyőző standokkal mutatták be, hogy készülődnek az Apple Eco-System beindulására az "okos ház"-iparban. Bárhonnan a cloud segítségével bármi programozható lesz és nem kell hozzá ezer távirányító, Siri majd elintézi a telefonból.
Miért teszik ezt? Mert előre gondolkodnak. A felhasználó igényeit nemcsak kiszolgáló, de előre látó sok diktáló platform pillanatok alatt első lesz a területen – már ami a high-end, high-quality, amerikai okos házat illeti. Ezt hívják stratégiai tervezésnek, mert valakik írják majd a programokat erre, és aki előbb foglalja el a piacot, annak nagyobb esélye lesz nagyobb részesedésre.
A gondtalan utazás álma avagy a CES lett az autósok fővására is
Tavaly az Audi vezére arról beszélt, hogy milyen régi álma az autósoknak az eljutás az úti céljukra anélkül, hogy vezetniük kellene. Ez korábban csak a leggazdagabbaknak jutott osztályrészéül, sofőr formájában. Mára ez valóság lett: mindegyik autógyár "aki számít" dolgozik az önjáró autó programon. Alig várják a geekek ennek megjelenését, hiszen nem kell majd attól felni, hogy belerohansz egy autóba üzenetírás közben.
Ami ugyanígy lélegzetelállító újítás, az a Toyota hidrogénnel működő tápegysége. Húsz éves fejlesztés után mutatták be, gyönyörű, alig várom a tömeggyártást – ez egy game changer lehet az iparban. Ne felejtsük el, hogy a hybridet is a Toyota hozta be, arról nem is beszélve, hogy az általuk gyártott autók 80%-a még az utakon található. nem a rozsdatemetőben.
Zene mint érzéki élmény
Végül pedig elengedtem magam a technológia Stradivarijai között: ezzel fejezem be az érzékeket túlterhelő és túl hangos, fényes és villogó CES-t – az audiofilek szekciójával, a Venetian szállóban. Ahogy már megszokott módon, a mesterek hozták a formájukat és elképesztő minőséget produkáltak. Az intim, szálloda suite-ekben zajló bemutatók az óriáscsarnokok és gigászi sátrakhoz képest nyugodt, kellemes környezetet nyújtanak a révedező arcú élvezkedőknek, a fülükre érzékeny szuper-geek társaságnak. Kedvenceim a régivágású, kézműves mesterek közül a Gary Leonard Kuh Seattle-i mester munkái, a Genesis Advanced Technologies családbarát, a hangminőséget a dobozokat eltakarva sem kompromittáló technológiája, a svéd Sonawall kicsi de erős hangszóró rendszere, a primaluna-usa.com-on látható. Ez a cég ötvözi a régi, legjobb akusztikájú csöves rádiót a legmodernebb digitális technikákkal és fémes, ipari designnal.
Az utolsó nap utolsó pillanatait szeretnem a bátor, önbizalommal megáldott magyar csapatoknak szentelni, akik részt vettek és megmérettek a CES-en. Már olvashattatok a TEP cégről, akik a tamagotchi motívumot emelték funkcionális szintre, kényszerítve a lefogyni- illetve megerősödni vágyókat arra, hogy rendszeresen edzenek azért, hogy a virtuális állatkák életben maradjanak. Babarczi Katica mindig vonzotta az érdeklődőket a lufi-zsiráfot sétáltatva, és a közönségnek nagyon tetszett az ötlet. Ugyanígy a Leopoly veteránja, Simo Gyuri is megállás nélkül magyarázta egy héten keresztül a roppant népszerű standjukon a 3D kreativitás sokféle felhasználhatóságát.
Reméljük, jövőre nemcsak velük és szépen növekedő üzleteikkel lesz szerencsénk találkozni, hanem egy nagyobb csapattal is – hátha sikerül három csapatot összeszedni Magyarországnak végre, hogy legyen egy nemzeti startup terület is – csatlakozva a világ jövőcsináló vérkeringésébe.
Képek: Horváth László, cnet
Kapcsolódó cikkek
- Viselhető kütyük és okos otthonok a szórakoztatás fellegvárában
- Az Intel vezérigazgatója a jövő számítástechnikáját vázolta fel
- Internet of Things, Internet of Everything és Internet of Me
- CES 2015 – második nap
- CES 2015 első nap: AppNation, autógyárak, techcégek, startupok és okostelefon tartozékok
- CES 2015: ahol a trendeket csinálják
- Vezető nélküli autó prototípust mutatott be a Mercedes
- 2015-ös technológiai trendek a Samsung tolmácsolásában
- Gondolatátvitel jöhet már 2020 előtt
- GAFA-EU: a háború még csak most kezdődik a tech-óriásokkal
Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!
’Az Év Honlapja’ verseny izgalmas lehetőséget kínál mindazok számára, akik az elmúlt időszakban új honlapokat, applikációkat, digitális- és technológiai megoldásokat hoztak létre!
Az idei pályázat 2024. november 15-ig várja a nevezéseket. Itt az idő, hogy a TE projekted is a digitális világ reflektorfényébe kerüljön!
Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen
Közel kétezer versenyző regisztrált már a legnagyobb hazai informatikai versenyre, az idén nyolcadszorra megrendezett Országos IT Megmérettetésre. Az október 31-én kezdődő, ötfordulós versenyen nemcsak saját szakterületükön próbálhatják ki magukat és csapatukat a senior és junior IT-sok, hanem tanulásra is használhatják a versenyfeladatokhoz kapcsolódó magyarázatokat. Az állandó önképzés a szervezők tapasztalatai szerint napjainkban már a tudás szinten tartásához is elengedhetetlen, hiszen a mesterséges intelligencia már most minden negyedik IT-szakember munkáját elveheti. Az Országos IT Megmérettetésen MI-t használó alkalmazások is részt vesznek, így az indulók nemcsak a többi informatikus átlagához tudják viszonyítani saját tudásukat, hanem a géphez is.
Megnyitott a Vatera Galéria, a válogatott műtárgyak új platformja
A Vatera.hu új aloldalán, a Vatera Galérián szakértő régiségkereskedők, művészeti galériák kínálják kiváló állapotban fennmaradt, vagy szakszerűen restaurált műtárgyak és lakberendezési tárgyak ezreit. A francia barokk szekrényektől kezdve az ezüst étkészleten át a kortárs alkotásokig terjedő, folyamatosan változó online katalógus minden darabjának eredetiségére garanciát vállalnak a szakértő eladók.
Egy év alatt 45 milliárd forintot loptak el tőlünk a digitális bűnözők
Bár drámainak tűnik a digitális visszaélésekben ellopott pénzek összege, ám az elektronikus pénzforgalom is drasztikusan bővül. 1 millió forintnyi utalásból 30 forintot szereznek meg a csalók, míg 1 millió forintnyi kártyás fizetésből 383 forintot – ami fájó, hogy a fenti összegnek egyre nagyobb része a kártya- és számlabirtokos kára lesz – hívja fel a figyelmet Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője.
Idén már ezernél is több résztvevőt várnak a Service Design Day-re
Október 11-én pénteken tartják a 7. Service Design Day-t Budapesten, mely az elmúlt években az egyik legfontosabb üzleti konferenciává nőtte ki magát. Az eseményen a szűken vett designer szakma mellett a marketing, HR, piackutatás, vállalati transzformáció, ügyfélélmény, ekereskedelem és az adattudomány képviselői is kaphatnak inspirációt a 10 teremben zajló több, mint 200 előadás alatt.