A Fidelity is az eszközök közötti kommunikációban látja a jövőt
Becslések szerint közel 5 milliárd dollárra nő majd 2015-ben az IoT piaca, az új IT technológiák pénzügyi téren is nagy potenciált rejtenek magukban. A Fidelity Worldwide Investment portfolió menedzserei azt tanácsolják a befektetőknek, figyeljék azokat a cégeket, amelyek már most felülnek az IT piacot megmentő hullámra.
Az Internet of Things (IoT) innovációi közé tartozik például a Nest számos terméke is: a hőmérsékletet alvásciklus szerint szabályozó rendszer, a fűtést távozásunkkor lekapcsoló termosztát vagy éppen a fűtést felkapcsoló szabályozó, amely érzékeli, hogy amikor már úton vagyunk hazafelé. A Jawbone olyan fitnesz karkötőt fejlesztett ki, amely például a futási sebességünk alapján változtatja a playlistünkön a zenéket.
A Samsung szerint 2017-re a termékek 90 százaléka már IoT eszköz lesz, ezért érdemes szemmel tartani a legfrissebb fejlesztéseket. „Aki most lemarad az Internet of Things újdonságairól, nagyobbat veszíthet, mint azok, akik az 1990-es években nem látták meg az internet adta értékesítési lehetőségekben a potenciált” – foglalta össze a Las Vegasban rendezett Consumer Electronics Show tanulságait Christopher Moore, a Fidelity portfolió menedzsere. Moore szerint az IoT területe azért is izgalmas befektetés a jövőre nézve, mert nem csak termékek értékesítésről, hanem termék innovációról is szól, melyben a fiatalabb korosztályt megcélzó, hálózatba kapcsolt intelligens eszközök jelentik a jövőt.
Az IoT a befektetők számára nem csak abból a szempontból érdekes, hogy az IT piacon milyen versenyhelyzeteket hoznak majd az új eszközkapcsolások, de azt is érdemes lesz figyelni, hogyan változtatja majd meg a jelenség az üzleti modelleket. Dmitry Solomakhin, a Fidelity munkatársa szerint azok a vállalatok lehetnek sikeresek, amelyek már most befektetnek az IoT adta lehetőségekbe és az új technológiák mentén különböztetik meg magukat a versenytársaktól, ilyen lehet többek között a GE és a Nike is.
Kapcsolódó cikkek
- 7 trend, amelyre érdemes odafigyelni 2015-ben
- Minden eddigi rekordot megdöntött a CES 2015
- Továbbfejlesztett 4K UHD tévék az LG háza táján
- Minőségre hangolva – a legfrissebb termékek az audio technológia területén
- CES 2015 negyedik nap
- Viselhető kütyük és okos otthonok a szórakoztatás fellegvárában
- Az Intel vezérigazgatója a jövő számítástechnikáját vázolta fel
- Internet of Things, Internet of Everything és Internet of Me
- CES 2015 – második nap
- Samsung: IoT-ben a jövő
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.