Posztmodern ERP - 2015 a digitális átállás éve lesz
A 2015-ös év várhatóan a valaha látott legnagyobb digitális fellendülést hozza az üzleti szoftverek piacán. A legújabb Gartner riport, melynek címe: “2015 –ös előrejelzések: ERP rendszerek és üzleti alkalmazások a digitális világban”, az ERP piac vezetőivel szemben fennálló elvárásokat vizsgálja, miszerint a digitális vállalatok egyre gyorsabb válaszidővel kell, hogy reagáljanak az úgynevezett “üzleti momentumokra”.
Magánéletünket ma már teljesen átszövi a kényelmes, könnyed és összehangolt digitális világ, ahol okostelefonjainkat, a cloud-alapú szolgáltatásokat és a folyamatosan fejlődő közösségi platformokat immár rutinszerűen használjuk. Ugyanakkor a munkahelyünkre belépve egyből érzékeljük a változást, sokszor küzdenünk kell az adott feladatokra alkalmatlan szoftverekkel, amelyek inkább hátráltatják a munkánkat, mint segítenék azt. Bizonyos esetekben még mindig papír alapon kell elvégeznünk bizonyos feladatokat. Okostelefonjainkról nem férünk hozzá szinte semmihez, amely hasznos segítséget nyújtana a munkánkhoz, maximum az emailjeinkhez, ami néha előnyt, néha problémát jelent. A technológia „felhasználói élménye” nehézkes, lassú és számos különböző – gyakran elavult rendszeren keresztül működik.
Ugyanakkor a szoftvergyártók piaca és a gyártói környezet is folyamatosan változik. Azok, akik már a siker útjára léptek, egyre inkább távolodnak a hagyományos, gyakran nehézkes rendszerektől és a mobil alapú, közösségi együttműködést támogató, szerep-alapú intelligenciát biztosító, felhő alapú szolgáltatásokra térnek inkább át, amelyek segítségével valami mást, a fogyasztói társadalomhoz közelebb álló technológiát tudnak biztosítani ügyfeleiknek.
A digitális vállalat alapjait az ember- és szolgáltatás fókuszú ERP fogja biztosítani, amely rugalmasságot (alkalmazkodva az új üzleti skálázható modellekhez) és kiemelkedőbb felhasználói élményt, valamint a folyamatosan fejlődő felhő megoldásokon, közösségi együttműködési lehetőségeken, mobil- és üzleti analitikai technológiákon alapuló előnyöket biztosítanak a felhasználók számára.
Az amerikai székhelyű Nucleus Research elemző cég által nemrégiben közzétett jelentés (Technology Value Matrix for Enterprise Resource Planning (ERP) H2 2014) adatai alapján a UNIT4 megőrizte vezető helyét a legjobbak között a „használhatóság” szempontjából. Az elemzés szerint: „Az üzleti szoftverszállítók továbbra is nagy hangsúlyt fektetnek az ügyfelek elvárásainak megfelelő, hasznosabb alkalmazások fejlesztésére és a széles körű felhasználói hatékonyságnövelés és folyamattámogatás biztosítására..."
2015 kiemeli a piacvezetőket a többiek közül és – mivel egy új, kompetitív üzleti környezet látszik körvonalazódni - sok változást hoz majd a piacon. A szolgáltatási ágazatban az előfizetéses konstrukciók, amelyek jelenleg a legfőbb bevételi forrást jelentik és egyúttal a szoftverszállítóhoz láncolják az ügyfeleket, kudarcra lesznek ítélve. A piacon az ügyfelek hosszú távú elégedettségének fenntartása fog sikerhez vezetni. Mivel a felhasználók elindultak a digitális átállás útján, ezért csak azok a szolgáltatók tudnak versenyben maradni, akik már felvették a fonalat és tovább fejlődnek 2015-ben, a többiek viszont elvesztik majd jelentőségüket és eltűnnek a piacról.
Kapcsolódó cikkek
- IFS bejenetések a 2013-as világkonferencián
- Online játékkal reklámozza ügyviteli megoldásait a UNIT4
- Hazai ERP-felmérést készít az XAPT
- Több mint 50 új funkció a legújabb verziójú SAP vállalatirányítási rendszerben
- Költséghatékony vállalatirányítási rendszerrel az e-útdíj többletköltsége ellen
- Az abas Web Interface-t még a konkurencia is díjazta
- ERP felhőben
- Kilenc jel, ami arra utal, hogy ERP rendszere megérett a váltásra
- Termelés-optimalizálás felsőfokon Preactorral
- Van még mit javítani a vállalatirányítási rendszereken
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.