Múzeumba került az internet
Eddig nem volt olyan hely, ahol az internet történetét és alapítóinak elképzeléseit a kezdetektől napjainkig dokumentálták volna - mondta el Paul Rascheja, a múzeum egyik alapítója.
"Az internet és az életünk internet általi digitalizálása mindennapjaink, életterünk szilárd alkotórészévé és sokak számára gazdasági bázissá vált. A világháló az olyan nagyhatású fejlődéssel járó felfedezések sorába tartozik, mint a könyvnyomtatás vagy az autó" - vélte Rascheja.
A kezdeményezést elindító InternetMuseum.Berlin nevet viselő csapat jelenleg Berlin központjában mintegy ezer négyzetméteres helyszínt keres a múzeumhoz, emellett projektet indított a Startnext közösségi finanszírozással foglalkozó portálon is. A tervek szerint nagy német informatikai vállalkozásokat is igyekeznek megnyerni szponzornak.
A projekt tematikailag foglalkozik azokkal a "látnokokkal", akik már a 17. századtól megteremtették a hálózatok hálózatának szellemi alapjait, a 70-es és 80-as évek számítógépes forradalmával, a World Wide Webbel és az első webes szolgáltatásokkal is. A hackerek hatása, a mobilinternet, valamint az adatbiztonság és az internetes szabadság témáját is fókuszba helyezi a múzeum.
Kapcsolódó cikkek
- 5-ből 4 netező vásárol online
- Az okostelefonos fizetés és a drónok éve vár ránk
- Dél-Amerikával indul az ingyenes internet
- Cápák rágják a tengeralatti kommunikációt
- 71 milliárdos forgalommal zárta a Reddit a 2014-es évet
- Tíz év csúszás után átadták a futurisztikus múzeumot Lyonban
- Beperelnék az AdBlock Plus gyártóját
- Katy Perry a YouTube 2014-es sztárja
- Technológia a digitális szakadék áthidalásában
- Szám és biztosíték kíséri az árut az online árukövetési rendszerben
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.