Az adatelemzés a növekedés kulcsa a biztosítási szektorban
A biztosítótársaságok pénzügyi vezetői világszerte a vállalatok adatkezelési és elemzési képességeinek javítását tűzték ki célul a hosszú távú növekedés érdekében – derül ki az EY legfrissebb globális felméréséből. A döntéshozóknak egyszerre kell megfelelniük az új jelentéstételi kötelezettségeknek és egyensúlyt teremteni a költségek kezelésében is.
A globális biztosítók vezetőinek 66 százaléka a növekedést és az az új piacokon való terjeszkedést jelölte meg a három legfontosabb prioritás között a 2020-ig tartó időszakra. Az EY Globális Biztosítási Felmérése keretében megkérdezett pénzügyi vezetők 54 százaléka a költségkezelést és a profitnövelést jelölte meg kiemelt fontosságú célnak, míg a válaszadók 51 százaléka a szabályváltozásokat követi különös figyelemmel.
„Növekedésnek indult a biztosítási szakma, azonban a piacon továbbra is kiélezett verseny tapasztalható. A pénzügyi vezetőknek egyre átfogóbb stratégiákkal és javaslatokkal kell előállniuk a vállalat sikeres növekedéséhez, amihez elengedhetetlen a hatékony riportolás és elemzés. A megkérdezett vezetők a pénzügyi- és biztosításmatematikai osztályok fejlesztésének kiemelt szerepet szánnak, különösen az adatkezelés és az elemzési készségek területén, a döntéshozatal javítása érdekében.” – mondta Seregdy Tamás, az EY Üzleti Tanácsadási Szolgáltatások Üzletágának igazgatója.
A 35 globális biztosító vezetőinek bevonásával készült felmérésben a válaszadók kétharmada az adatkezeléssel és technológiával kapcsolatos feladatokat jelölte meg a pénzügyi és biztosításmatematikai osztály előtt álló három legnagyobb kihívás között. A pénzügyi vezetők 21 százaléka úgy vélte, hogy a felhasznált adatok minősége jelentette a legnagyobb akadályt a siker elérésében. A technológiai infrastruktúra hiányát 27 százalék jelölte a legmeghatározóbb kihívások között, ami a beruházások elmaradásából eredt.
A globális biztosítóknál jelenleg használatban lévő hivatalos tájékoztatási folyamatok általában rugalmatlanok és időigényesek, emellett nagymértékű manuális beavatkozást igényelnek. A pénzügyi és biztosításmatematikai források átlagosan 64 százalékát tranzakcionális és riportolási folyamatokra fordítják, miközben a döntéshozatal támogatási tevékenységre mindössze 20 százalék jut.
A válaszadók 35 százaléka számára prioritás az új szabályozási és tájékoztatási követelményeknek való megfelelés. A megkérdezettek 85 százaléka hozzákezdett vagy tervezi a tájékoztatási folyamatainak átalakítását és mindössze 6 százalék elégedett a jelenlegi folyamatokkal – derül ki a jelentésből.
Kapcsolódó cikkek
- Utasbiztosítás SMS-ben mindhárom mobilszolgáltatónál
- Pár napig tarthat a karácsonyi csoda: 10-ből 6 kütyü megsérül
- Adatokból modellezik le a kapcsolatokat
- CRS Portál: Big Data elemzés és „What if” tervezési képességek is
- Az okosotthonnal a biztosítási díj is csökkenthető
- Kétszámjegyű növekedés az sms-ben kötött utasbiztosításoknál
- Átfogó big data-megoldás az Oracle-től
- Biztosítás a fesztiválszezonra
- A biztosítási szférában terjeszkedik tovább a Xerox
- Védelem mobil kütyükre garanciaidőn túl is
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.