Így fizethetsz kártyával a haverodnak
A Barion bevezette a kártyás turbófeltöltést, így mostantól egyetlen perc alatt fizethetünk bármilyen összeget a bankkártyánkkal – egyenesen a barátunk e-mail címére.
Az alkalmazásként Android és iOS rendszerre is elérhető kártyás feltöltés segítségével néhány pillanat alatt helyezhetjük át számlapénzünket Barion e-pénz számlánkra, innen pedig azonnal továbbutalhatjuk bárki részére, akinek tudjuk az e-mail címét.
Magyarország eddig egyetlen engedélyezett e-pénz szolgáltatója folyamatosan fejleszti rendszerét annak érdekében, hogy még egyszerűbbé tegye a mindennapos pénzügyek intézését. A Barion nem csupán egy mobiltárca vagy speciális valuta, hanem e-pénz, azaz olyan valódi pénz, melyet az e-pénz kibocsátó tart nyilván, és amihez bármikor és bárhonnan hozzájuthatunk egy számítógép vagy egy okostelefon segítségével.
A megoldás abban is különbözik a különböző mobiltárcáktól, hogy a bankkártya ebben az esetben nincs a mobiltelefonhoz rendelve, sőt a telefonra soha nem mentődnek le a kártyaadatok. Ezáltal pedig a rendszer sokkal biztonságosabb, mint egy átlagos mobiltárca vagy akár az, hogy a bankkártyánkat állandóan magunknál tartjuk. A Barion esetében a számlaadatok az e-pénz kibocsátó és az elfogadóhely szervere között mozognak, nincs szükség POS terminálra és arra sem, hogy a bankkártyát egyáltalán magunknál tartsuk. Így nem vagyunk kitéve a plázákban egyre gyakrabban előforduló skimming támadásoknak sem, melyek során még úgy is képesek lehetnek leolvasni a bankkártyánk adatait a bűnözők, hogy azt elő sem vesszük a zsebünkből.
Ha e-pénz számlát nyitunk, akkor a hagyományos bankszámlánkhoz tartozó kártyát egyetlen alkalommal kell hozzárendelnünk az e-pénz számlánkhoz. Az adatokat a Barion szervere megőrzi, és ezután akár a mobiltelefonunk, akár egy számítógép segítségével, néhány gombnyomással tudunk áttölteni pénzt bankszámlánkról az e-pénz számlánkra. A feltöltés díja 1%, ami lényegesen kedvezőbb, mint a kereskedők által felszámított, tipikusan 1-2 százalékos kártyahasználati díj.
Az e-pénz számlánkon lévő pénzt ezután a Barion rendszerén keresztül átutalhatjuk bármilyen e-mail címre. Ha a fogadó még nem rendelkezik e-pénz fiókkal, akkor nyitnia kell egyet, ami csupán néhány másodpercig tart. Ezután az e-pénzét elvásárolhatja bármely elfogadóhelyen – például internetes boltokban vagy szórakozóhelyeken –, vagy átutalhatja magának hagyományos bankszámlájára.
Civil szervezetek vagy nászajándékra gyűjtő jegyespárok számára is érdekes lehet, hogy az e-pénz fiók megnyitása után a Barionból egy kattintással generálhatnak maguknak olyan adományozási gombot, melyet könnyen befűzhetnek weboldalukra. Ha valaki erre klikkel, egyenesen az adományt gyűjtő Barion számlájára utalhatja át a pénzét, mostantól bankkártyás fizetéssel is.
Kapcsolódó cikkek
- Az MWC-n debütált a Samsung Pay
- Mobilfizetési alkalmazásokat fejlesztett a Cellum
- Mobil bankkártya-terminál: új mobil fizetési megoldás a biztosítási piacon
- A Samsung kezében a Loop Pay
- Az okostelefonos fizetés és a drónok éve vár ránk
- Már mobilról is megvehetjük az új autópályamatricákat
- Sikeres évet zárt a Nemzeti Mobilfizetési Zrt.
- A Cellum fejlesztette a Telenor mobilfizetési alkalmazását
- Mobilalapú pénzügyi szolgáltatást indít a Telenor
- Bitcoinnal is lehet fizetni a román mobilPay rendszerben
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.