Evolution & Mobile Hungary 2015: félmillió poszt és 20 ezer tweet születik naponta a magyar weben
Rekordszámú, több mint 1100 látogató volt kíváncsi a közösségi média, az online reklám illetve a mobil- és smart technológia legforróbb újdonságaira az Evolution & Mobile Hungary 2015 konferencián. Lebilincselő előadások és helyenként parázs viták jellemezték a két napos eseményt.
Az eseményen szó esett arról, hogy a magyar felhasználók kétharmada csak mobilról facebookozik, egy átlagos júzernek pedig 245 barátja van és 50 oldalt kedvel. Az is kiderült, hogy az 5G mobilinternet újabb technológiai robbanást jelent majd: 15 éven belül a mobil adatforgalom a jelenlegi ezerszeresére emelkedik és 50 milliárd hálózatba kapcsolt elektronikai eszköz lesz világszinten, melyek mind kommunikálni fognak egymással.
A több mint 200 előadás és kerekasztal beszélgetés keretében a legjobb hazai és külföldi szakemberek rajzoltak átfogó képet a közösségi média, az online reklám, illetve a mobil- és smart technológia legfrissebb trendjeiről.
Mobilra vándorolt a Facebook
Számos előadás épült a világon és hazánkban is legnépszerűbb közösségi szájt, a Facebook aktualitásai köré. A legfrissebb mérések szerint hazánkban már több mint 60%-ban kizárólag okostelefonról lépünk be az oldalra, a Facebook reklámbevételeinek pedig közel 70%-a származik a mobilhirdetésekből. Több mint 2 millió hazai felhasználó minden nap facebookozik és átlagosan napi 14-20 alkalommal nézi meg, hogy mi zajlik a közösségi oldalon. Az aktivitást az is jól mutatja, hogy félmillió poszt és 20 ezer tweet születik naponta a magyar weben.
A cégek számára a fiatal korosztály (18-34 év) a Facebook-on keresztül érhető el a leghatékonyabban, sokkal nagyobb arányban, mint például televíziós hirdetésekkel. Viszont már a Zuckerberg féle közösségi oldal sincs ingyen, hiszen az organikus tartalmak csak átlagban az oldal követőinek 0,4-4%-hoz érnek el, így ha marketing célra használjuk a Facebook-ot, mindenképpen érdemes hirdetésre költeni.
Nem a technológiától lesz okos egy város
Előrejelzések szerint a 21. század közepére már a Föld lakosságának háromnegyede városokban fog élni. A városépítést, a városok életének szervezését pedig egyre inkább átszövi a technológia. Az okos város fogalma számos kérdést felvet, és bizonyos vélemények szerint nem a smart technológiától lesz okosabb egy város, hanem sokkal inkább az okos városszervezéstől. Példaként bemutatták a világ legokosabb városának tartott, mesterségesen felépített dél-koreai Songdo-ban működő smart rendszert, melyet egy monitorokkal teli teremből figyelnek és irányítanak. Ennek hátránya, hogy még a városlakók otthonaiban is minden látható, amire azért valószínűleg többségünk nem feltétlenül vágyik. A valóban okos város pedig inkább növeli a polgárok szabadságát, mintsem csökkenti.
Az 5G mobilinternet terjedése újabb robbanást jelent majd a smart technológia terén: 15 éven belül a mobil adatforgalom a jelenlegi ezerszeresére emelkedik és 50 milliárd hálózatba kapcsolt elektronikai eszköz lesz világszinten, melyek mind kommunikálni fognak egymással.
Szeretjük a hullákat, a szexet, a pénzt és a hatalmat
Sas István reklámpszichológus különösen izgalmas előadást tartott a sokkoló internetes tartalomról és reklámokról. Szerinte főleg a társadalmi célú reklámokban alkalmazzák előszeretettel a sokkolást, és a sokkoló tartalmak vírusosan jól terjednek, illetve a félelemre játszó reklámok jobban bevésődnek az emlékezetbe. Ennek oka a „hulla örömének” nevezett pszichológiai jelenség (szenzoros disszonancia), mely miatt egyszerre taszítja és vonzza az embereket a sokkoló tartalom (az egyszerre fokozódó adrenalin- és dopamintermelésnek köszönhetően), ezért terjednek futótűzként például az ISIS terrorszervezet által készített lefejezős videók. Üzleti szempontból azonban nem feltétlenül jó a sokkolás, mert egy jó reklámnál nem az emlékezetbe vésődés számít, hanem a cselekvésre, attitűdre kifejtett hatás.
Szvetelszky Zsuzsa pletykakutató pedig arról beszélt, hogy az információ, a hír terjedése biológiai életjelenség és a pleisztocén óta létezik. A negatív hír éppen a veszélyérzet evolúciós hatása miatt terjed ötször gyorsabban a pozitív hírnél. Az emberi természetbe „genetikailag kódolva” van, hogy a leginkább a hatalom, a szex, a pénz, a kompetenciák, a stílus és a deviancia iránt érdeklődünk, ezért is terjednek ezek a témák - a közösségi médiában is – a leggyorsabban.
A Wall Street farkasai a reklámtőzsdén
Az online reklám területén a legújabb trend a programozott vásárlás, melynek lényege, hogy automatizált tőzsdei motorok által kínált felületekre licitálhatunk. A rendszer még nem tökéletes, mindössze öt éve működik és ez az idő nem volt még elég a szakmai viszonyok letisztulására. Így fordulhat elő, hogyha teljesen rábízzuk magunkat az automatizált rendszerre, lehetséges, hogy „centes részvényeket veszünk”, azaz számunkra nem releváns és értéktelen felületekre kerül ki a hirdetésünk.
Zenére és videójáték trükköket keresik leggyakrabban a fiatalok
A Z generáció internetes keresési szokásaiból értékes következtetéseket lehet levonni a tizenévesek érdeklődési körére, életmódjára vonatkozóan. Statisztikák alapján a Google-on sorrendben a leggyakrabban zenével, szórakozással, tanulással, termékkel, videojátéktrükkök elsajátításával, sporttal kapcsolatos keresőszavakat használnak. A YouTube-on a zenehallgatással, szórakozással, unaloműzéssel, videojáték trükkök és zeneszöveg elsajátításával, home videókkal, sporttal kapcsolatos kulcsszavak a legnépszerűbbek, a videómegosztó esetében a keresett kifejezést döntően előre tudják, ami arra utal, hogy ismerik és tudatosan használják az algoritmust. Ehhez képest a Facebook-on emberekre, csoportokra, eseményekre, helyekre, alkalmazásokra keresnek rá leginkább a fiatalok.
Kapcsolódó cikkek
- A mobiltelefonok virágkora még csak most kezdődik
- SM 2015: hogyan építsünk nemzetközileg sikeres techcéget Magyarországon?
- Webáruházi trendek a KKV-AKADÉMIÁN
- Computerworld ICT Day 2015 – terítéken napjaink trendjei, megoldásai (2. rész)
- Computerworld ICT Day 2015 – terítéken napjaink trendjei, megoldásai (1. rész)
- Evolution & Mobile Hungary 2015: okosodó városok, dübörgő reklámtőzsde, #hashtag őrület
- Informatikai évnyitó profiknak – Computerworld konferencia
- 3,3 billió dollár bevételt produkált a mobiltechnológia
- A Fidelity is az eszközök közötti kommunikációban látja a jövőt
- Minőségre hangolva – a legfrissebb termékek az audio technológia területén
Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
A Magyar Telekom 2024. harmadik negyedéves eredményei
A Magyar Telekom közzétette 2024. harmadik negyedévére vonatkozó, az EU által befogadott IFRS Számviteli Standardok szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A negyedéves pénzügyi jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra.
Marad a jóáras korlátlan belföldi mobilnet, sőt, 7 napig díjmentesen tesztelhető
Idén júliusban indult a mobilhasználati élményt forradalmasító, teljesen digitális tarifa Yepp néven, ami egy üzletlátogatás vagy személyes kontaktus nélkül, mobilalkalmazáson keresztül, akár 10 perc alatt aktiválható és korlátlan belföldi mobilnetet kínáló előfizetés. A merőben új koncepció bevezető kedvezményes havidíját 2025. január 6-ig meghosszabbítja a szolgáltató, sőt, mostantól új megrendelés esetén 7 napos ingyenes próbaidőszakot is biztosít.
Elindult a nevezés az idei Marketing Diamond Awardsra
A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) idén immár tizedik alkalommal hirdeti meg a kisebb költségvetésből megvalósuló marketingaktivitások számára a Marketing Diamond Awards pályázatot, amelyre egészen 2025. január 15-ig nyújthatják be a szervezetek a pályázati anyagaikat. A díj szakmai elismeréseinek átadására 2025. február 11-én az Etele Cinemaban megrendezésre kerülő Digital Marketing Forumon kerül majd sor.
Bemutatták a jövő Yettel üzleteit
Budapesten, Belgrádban és Szófiában egyidőben mutatták be, hogyan alakulnak majd át a jövő Yettel üzletei. Az új koncepció nemcsak az üzletben eltöltött időt, hanem bizonyos esetekben az odavezető utat is újraértelmezi. A cseh Bratka tervezőiroda rendhagyó ötleteit a magyar szakemberek elsőként a KÖKI Bevásárlóközpontban valósították meg úgy, hogy a középpontban a közvetlenség és az akadálymentesítés új szintje áll.