Átláthatóvá teszi a városi utazási szokásokat a Xerox fejlesztése
Naponta millióan szállnak buszra, villamosra, metróra és váltanak jegyet, hogy eljussanak a kiválasztott úti céljukhoz. Ezek alapján rengeteg információ leszűrhető arról, hogy hová mennek egy városon belül a legtöbben, hol érdemes buszállomást építeni, vagy éppen olyan várakozóhelyeket kialakítani, ahol nagy tömegben is elférnek az eső elől menedéket kereső ingázók.
A Xerox-nál megszületett a Mobil Analitikai Platform (MAP) elnevezésű szoftver, amit azzal a céllal alkottak meg, hogy átláthatóbbá tegyék egy – egy nagyváros közlekedésének jellegét, dinamikáját. Az utazási információkat elemző, azokból előrejelzéseket készítő MAP alkalmas arra, hogy a jegyérvényesítések száma, helye, időpontja alapján feltérképezze azt, hogy az egyes járatok milyen zsúfoltsággal közlekednek, hol vár nagy tömeg az érkező járműre, illetve melyik állomáson szállnak ki a legtöbben és a nap mely szakaszában. Ezek az analitikai adatok egyrészt segítenek a közösségi közlekedést működtető társaságoknak abban, hogy a jövőre nézve jobban be tudják osztani a kapacitásokat, illetve az erőforrásokat. Másrészt ezekből az adatokból a városvezetés is profitálhat. Például információt adhat nekik arról, hol érdemes nagyobb parkolókat létrehozni a városba ingázók kényelmesebb kiszolgálása érdekében, vagy milyen bővítéseket érdemes végrehajtani egy – egy állomáson, hogy a várakozók jobban elférjenek, és ne okozzon gondot nagyobb tömeg befogadása sem ezeken a helyeken esőzések alkalmával, vagy más kedvezőtlen időjárási tényező esetén.
A MAP tesztelése jelenleg is tart Ausztráliában, Adelaide-ben. Egy hosszú távú közlekedésfejlesztési terv részeként azt vizsgálják, hogyan lehetne megszervezni a legköltséghatékonyabban, és a legcélravezetőbben a közösségi közlekedés menetrendjét a különböző kerületek közt ingázók szokásai alapján.
Kapcsolódó cikkek
- Intelligens városi szolgáltatásokat vezetnek be Nyíregyházán
- Intelligens városi szolgáltatásokat vezetnek be Nyíregyházán
- A Vonatinfó mobilalkalmazással egyszerűen tájékozódhatnak az utasok
- A Vonatinfó mobilalkalmazással egyszerűen tájékozódhatnak az utasok
- Az UR3 könnyűsúlyú robot a Hungexpón debütál
- Az UR3 könnyűsúlyú robot a Hungexpón debütál
- A Philipstól a Xeroxhoz igazolt Stephen Rusckowski
- A Philipstól a Xeroxhoz igazolt Stephen Rusckowski
- Egyre többet költ kutatás-fejlesztésre Kína
- Egyre többet költ kutatás-fejlesztésre Kína
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.