Magyar győztes a Közép-Európai Női Startup Versenyen
A CEE Women Startup Competition keretében 11 női startup csapat látogatott Budapestre és mutatta be projektjét hétfőn este a Prezi House of Ideas előadótermében.
Az esemény főtámogatói között a Google, a Microsoft, az IBM, a Ustream, a GE mellett a Gróf Széchenyi Család Alapítvány is szerepelt , mind a cégek, mind az alapítvány számára kiemelten fontos a női vállalkozók támogatása. A rendezvény fővédnökei között volt Novák Katalin a család és ifjúságügyekért felelős államtitkár is.
„Amíg Európában a többségében nők által irányított cégek aránya 21% alatt van, addig szükség van a motivációra, a támogatásra a nők vállalkozóvá válásához és egy eseményre, ahol mindez együtt lehetséges.” hangsúlyozta Müller Tamás, a verseny szervezője.
Az eseményt egy 4 napos budapesti felkészítő tréning előzte meg, ahol a csapatokat elismert szakemberek tanácsait követve gyakorolhattak. Már az előzsűrinek sem volt könnyű dolga mivel több, mint 120 jelentkező közül kellett kiválasztania azt a 11 csapatot, akik személyesen is képviseltetethetik magukat az idei budapesti versenyen. A kiválasztásnál és a jelentkezések elbírálásánál számos szakmai szempont mellett feltétel volt, hogy a csapatokat legalább 50%-ban női tagok alkossák.
A versenyre bejutott 11 csapata végül a legjobb európai női startupokat képviselte Budapesten. A demodayen cseh, lengyel, észt, litván, osztrák, spanyol, román, szlovák és magyar versenyzők mutatták be tudásukat, projektjüket.
Az első helyezést egy magyar csapat, a Gubbio szerezte meg. Egy egyedi igényekre szabott mobil applikáció, ami autizmussal élő gyermekek és környezetük számára nyújt segítséget a hétköznapi kommunikációs nehézségek áthidalásában. Az app nem is annyira edukációs jellegű funkciókkal rendelkezik, mint inkább a praktikus információcserét és a napi rutinműveleteket könnyíti meg a szülők és nevelők számára.
A második helyezett Észtországból érkezett. A Comfee “smart home” megoldást kínál a felhasználók számra, amelynek segítségével a sötétítők a fényerősségre, belső hőmérsékletre reagálva, az adott napszaknak megfelelő pozícióba helyezkednek, így energiát és időt spórolva tulajdonosuknak. A Comfee napelemmel működik és a meglévő reluxára illeszthető, moduláris megoldás.
A harmadik pedig Key2office csapata lett Ausztriából. A Key2Office egy közösségi B2B iroda megosztó hálózat kiépítésén dolgozik, amely Európakülönböző országaiban üres irodát vagy tárgyalót kereső felhasználókat kapcsol össze, szabad kapacitással rendelkező munkaterekkel egy egyszerű mobiltelefonos alkalmazás segítségével.
A verseny szervezői a sikeres regionális verseny után európai szintű női startup verseny szeretnének a jövőben megvalósítani, ahol mégtöbb tehetséges női vállalkozó mutathatja majd be projektjét.
Kapcsolódó cikkek
- Hogyan szerezzen egy startup befektetőt?
- SM 2015: épül a Berlin-Budapest startup tengely
- Magyar Ifjúsági Robot Kupára lehet jelentkezni
- Kibővített anyasági csomagot vezetett be a Vodafone
- A nők kevésbé elővigyázatosak a kiberfenyegetésekkel szemben
- Még lehet jelentkezni az idei Challenge24-re
- Az elektronikai eszközök globális hatását kutathatják diákok egy vetélkedőn
- Rekordszámú induló a a Sony World Photography Awardson
- SM 2015: hogyan építsünk nemzetközileg sikeres techcéget Magyarországon?
- A legjobb női startupok gyűlnek össze a magyar fővárosban
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.