Bár egyre drágább, a kis cégek nem nélkülözhetik a Facebookot
Bár egyre kevesebb az ingyenesen használható hirdetési lehetőség a Facebook oldalain, a cégek többsége szerint megéri Facebookozni - derült ki az RG Stúdió Kft. legfrissebb kutatásából.
Egy év alatt több mint 10 százalékkal, 77,9 százalékra nőtt azon vállalkozások aránya, amelyek fizetős hirdetéseken keresztül kommunikálnak a közösségi oldalon.
A válaszadók 93,8 százalékának van Facebook-oldala, ami 4 százalékkal kevesebb a tavalyinál, egyúttal csökkent a Facebook-alkalmazásokat és eseményeket használó kkv-k száma is, rendre 13 százalékkal és 10 százalékkal.
A kkv-k többsége, 52,3 százaléka azt kifogásolta, hogy nem jelennek meg a bejegyzései az összes rajongónak, 30,3 százalékot pedig az zavar, hogy egyre többet kell költeni a hirdetésekre, miközben többen úgy vélik, hogy a Facebook kezd veszíteni varázsából.
A felmérésben részt vevő legtöbb kis és középvállalkozásnak (63,1 százalék) az új ügyfelek szerzése a legfontosabb, ezt a márkaépítés (48,7 százalék) követte, a harmadik pedig a régi vevőkkel történő kapcsolattartás (29,2 százalék). Az eredmények szerint a YouTube a második leggyakrabban használt közösségi hálózat a cégek között, a Google+ használata egy év alatt nőtt ugyan, de a platform használata tavaly ősz óta stagnál.
A kutatást 2015 májusában 209 Facebookozó cég munkatársainak megkérdezésével végezték.
Kapcsolódó cikkek
- Játékokkal bővülhet a Facebook Messenger
- Játékokkal bővülhet a Facebook Messenger
- 5 ezer digitális marketing szakértő két napja San Franciscóban
- 5 ezer digitális marketing szakértő két napja San Franciscóban
- Egyre több országban elérhető a Messenger videóhívás funkciója
- Egyre több országban elérhető a Messenger videóhívás funkciója
- Carra Anita lett a UPC Magyarország marketingvezetője
- Carra Anita lett a UPC Magyarország marketingvezetője
- Lassuló növekedés a digitális hirdetési piacon
- Lassuló növekedés a digitális hirdetési piacon