Biztonsági és adatvédelmi központot hozott lére a Google szolgáltatásaihoz
A Google fiókkal rendelkezők mostantól egy helyen gyorsan és egyszerűen nézhetik át biztonsági beállításaikat, meggyőződhetnek adataik védelméről, dönthetnek az általuk megadott adatok felhasználásáról. Emellett az erre acélra létrehozott oldalon adatfelhasználási kérdésekre is választ kaphatnak.
Már múlt héten, a Google I/O fejlesztői konferencián bejelentett a cég egy az Android legújabb, M verzióját érintő változást, ami több kontrollt fog adni a felhasználók kezébe, amikor egy-egy alkalmazás hozzáférést kér valamilyen adatukhoz. Ugyanebbe a sorba illeszkedik a két most induló felület: My Account biztonsági és adatvédelmi központ, és a fontos adatvédelmi kérdésekre választ adó oldal, ahol arról olvashatnak, hogy a Google milyen irányelvek szerint használja a felhasználók által megadott adatokat a pontosabb és gyorsabb szolgáltatások érdekében.
myaccount.google.com
Adatvédelem és biztonsági beállítások - minden egy helyen
- Az Adatvédelmi ellenőrzés és Biztonsági felülvizsgálat segítségével a felhasználók egyszerűen, lépésről lépésre átnézhetik a legfontosabb adatvédelmi és biztonsági beállításaikat.
- Megszabhatják, hogy milyen információkat tesznek elérhetővé a Google Keresés, a Térkép, a YouTube és más szolgáltatások számára. Ezek egyébként például abban segítenek, hogy gyorsabban kereshessenek és pontosabb találatokat kapjanak. A helyelőzményekkel például azt szabályozhatják, hogy a Térkép és a Google Asszisztens gyorsabb útvonalopciókat adjon-e nekik.
- Beállíthatják, hogy milyen témához kapcsolódó hirdetések érdeklik, vagy éppen nem érdeklik őket, így a Google által megjelenített hirdetések relevánsabbak és hasznosabbak lesznek.
- Láthatják, és ha szeretnék, eltávolíthatják azokat az alkalmazásokat, honlapokat, amelyeknek korábban engedélyezték, hogy a Google fiókjukhoz csatlakozzanak.
- A My Account oldalt azok is láthatják, akiknek nincs Google fiókjuk, így bárki tájékozódhat arról, hogy a Google felhasználói hogyan alakíthatják saját Google élményüket.
privacy.google.com
Válaszok az adatvédelemről és a biztonságról
- Az oldalon a felhasználók olyan kérdésekre kaphatnak választ mint péládul: “Milyen adatokat gyűjt a Google? Mit csinál a Google ezekkel az adatokkal? Milyen beállítási lehetőségei vannak a Google fiókkal rendelkezőknek, amivel szabályozhatják Google-os felhasználói élményüket?”
- A felhasználók például megtudhatják, hogyan mutat releváns találatokat a Google keresője anélkül, hogy személyes információkat adna el, hogyan maradnak biztonságban az adatok a titkosításnak és a levélszemét szűrésnek köszönhetően, valamint, hogy az önkéntesen megadott információk hogyan segítenek személyre szabni a google-os felhasználói élményt.
Kapcsolódó cikkek
- 2014-ben felére csökkent az Androidra letöltött kártevő programok száma
- A pénzügyi adatok védelme az e-kereskedelmi cégek és a pénzintézetek szemszögéből
- Gépeinket is támadják a zombik
- A Google szerint Androidra nem kell védelem
- Törölhetőek lesznek személyes adataink a webről
- A Google alapítója szerint a demokráciára jelent veszélyt az internetes kémkedés
- Titkosításba kezd a Yahoo
- Távoli zárolás funkció az Android Eszközkezelőben
- Megjelent a „Find My iPhone” Android változata
- A Google-nak törölnie kell a Street View-fényképezés idején gyűjtött brit személyes adatokat
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.