Nő a Huawei márka nemzetközi ismertsége

MTI Sajtóadatbank, 2015. június 7. 08:59

Az idén először került fel a világ legértékesebb márkáit rangsoroló 100-as BrandZ-listára a kínai Huawei információs és távközlési technológiai konszern.

A Millward Brown piackutató vállalat által készített 2015-ös listán a 15 milliárd dollárra értékelt Huawei a 70. helyezést vívta ki magának, ezen belül a technológiai vállalatok rangsorában a 16. helyezést. A BrandZ technológiai rangsorát az Apple vezeti 247 milliárd dolláros márkaértékkel, sorrendben nyomában a Google, a Microsoft, az IBM, a kínai Tencent, a Facebook, valamint a kínai Baidu cégekkel.
 

A Millward Brown piackutató cég által a világ egyik legnagyobb reklámügynöksége, a brit WPP megrendelésére készített BrandZ-lista az egyetlen olyan márkarangsor, amely a márkák pénzügyi mutatóin kívül a fogyasztók véleményét is figyelembe veszi.
 

Az IPSOS piackutató által a világ 32 országában folytatott felmérés szerint a vállalat márkaismertsége tavaly globális szinten 52-ről 65 százalékra nőtt a fogyasztók körében. Ezzel a Huawei megerősítette helyét a globális piacon, a vállalat bevételeinek kétharmada mára a Kínán kívüli országokból érkezik.
 

A Huawei csoport 2014-ben 288,2 milliárd jüan (46,5 milliárd dollár), az előző évinél 20,6 százalékkal magasabb értékesítési árbevétel mellett 27,9 milliárd jüan (4,5 milliárd dollár), a 2013-ast 32,7 százalékkal meghaladó nettó nyereséget ért el. A Huawei tíz éve van jelen Magyarországon és ma már közvetve több mint 2500 munkavállalót foglalkoztat és közel 600 beszállítóval áll kapcsolatban. A Huawei egyike az 500 legnagyobb magyarországi adófizetőnek.
 

A Huawei eddig 200 millió eurót, mintegy 65 milliárd forintot fordított magyarországi beruházásokra, és ezzel a második legnagyobb kínai befektetőnek számít. A Magyarországon 2009-ben létrehozott Európai Ellátó- és Logisztika Központ (ESC) a Huawei legnagyobb anyaországon kívüli ellátó központjává vált.
 

A Huawei Technologies Hungary Kft. egy évtizedes magyarországi történetének a tavalyi volt az eddigi legeredményesebb éve: forgalma a nem auditált előzetes adatok szerint 18 százalékkal 36-38 milliárd forintra emelkedett.

Kulcsszavak: +céginfo Huawei

Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone

A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.

2024. november 24. 10:24

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36