A Google eltávolítja a bosszúpornó oldalakat a keresőből
A keresőóriás nagy lépést tesz annak érdekében, hogy az emberek személyiségi jogait védje. A káros bosszúpornó (revenge porn) tartalmakat egyszerűen kiiktatja a keresőből.
A Google határozott lépésre szánta el magát. Már korábban is a vállalat tervei között szerepelt a sértő pornótartalmak kiiktatása a keresőből. Úgy tűnik, néhány héten belül ennek egy fontos szelete megvalósulhat.
A Google tehát nem listázza majd a különféle bosszúpornó oldalakat, így az ilyen jellegű oldalak megtalálása a jövőben nagyobb kihívásnak ígérkezik a felhasználók számára. Az érintettek pedig maguk is jelezhetik a Google-nál, és kérhetik az adott tartalom eltávolítását.
A vállalat hivatalos közleményében úgy fogalmazott, ez egy széleskörű és korlátozott üzletpolitika, amely hasonlóan működik ahhoz, ahogy a vállalat más érzékeny információkat kezel, mint például a banki adatok.
A bosszúpornó jelensége egyre nagyobb méreteket ölt. Ezzel maga a Google sem tud teljes mértékben harcba szállni, csupán annyit tud tenni, hogy az ilyen jellegű képeket nem istázza a találatok között. Ettől függetlenül azonban az oldalakon ugyanúgy elérhetők lesznek a tartalmak.
Ezeket a fotókat a képen szereplő engedélye, tudta nélkül töltik fel a különféle oldalakra, ezzel sértve személyi jogaikat és magánszférájukat egyaránt.
Számos ország törvénybe iktatta már, hogy ilyen jellegű képeket nem lehet büntetlenül feltölteni. New York, Florida és Kalifornia is börtönbüntetéssel sújtja azokat, akik mások jogait megsértve tesznek közzé ilyen tartalmakat, az Egyesült Királyságban pedig két év elzárás is járhat érte.
Forrás: Mashable.com; kép: jewishbusinessnews.com
Kapcsolódó cikkek
- Mobilbarát oldalakat preferál a Google kereső
- A Google mobilkeresője segít megtalálni a megfelelő alkalmazást
- Megújította a partneri szerződését a Microsoft és a Yahoo
- Veszélyben a Google titkos kereső algoritmusa?
- Jennifer Lopez dekoltázsa hívta életre a Google képkereső funkcióját
- „Megfordult” a Google
- Komoly piacveszteség érte a Google-t
- A Firefox a Google keresőjétől a Yahoohoz pártol
- A Gmaillel bukott le egy szexuális zaklató
- Száműzi a Google a felnőtt tartalmakat
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.