Katasztrófa utáni helyreállítás a felhőből

forrás: Prím Online, 2015. július 3. 09:34

Minden vállalatvezető tisztában van azzal, hogy érdemes felkészülni a váratlan vészhelyzetekre, így például a leállásokra és kiesésekre is az informatikai rendszerekben. A lehetőségeknek azonban határt szabhat a szűkös költségvetés. A NetIQ szakértői szerint erre a problémára hatékony választ kínálhat a feltörekvőben lévő Disaster Recovery as a Service modell, azaz a szolgáltatásként igénybe vehető katasztrófa utáni helyreállítás. Különösen az olyan kkv-k számára lehet hasznos egy ilyen megközelítés, ahol nem áll rendelkezésre szakértelem és forrás saját katasztrófa utáni helyreállítási megoldás működtetésére és folyamatos tesztelésére.

A DRaaS értéke és a helyreállítási célok

 

Ez a megközelítés a többi felhőalapú szolgáltatáshoz hasonlóan működik. A szolgáltató birtokol és működtet egy DR platformot, amit az ügyfél előfizetéses formában használ. Ez az új modell a hagyományos katasztrófa utáni helyreállítási módszerekhez képest alacsonyabb költségeket, egyszerűbb használatot és konzisztensebb helyreállítási teljesítményt biztosít.

 

 

A legtöbb vállalatnál két szám alapján mérik a katasztrófa utáni helyreállítás hatékonyságát. Az RTO (recovery time objective) a kiesés és az újraindítás között eltelt időt jelöli, az RPO (recovery point opjective) pedig az adatvesztési tűrés. Természetesen a legtöbben nulla leállást és adatvesztést szeretnének minden esetben, de a realitások talaján általában a költségvetés szab határt az elképzeléseknek. A legjobb értékeket ígérő tükrözéses megoldások általában rendkívül költségesek, az archiválás-alapú megoldások pedig ugyan alacsonyabb összegeket emésztenek fel, de cserébe hosszabb időbe telik a helyreállítás ilyen esetekben. A NetIQ megoldása, a PlateSpin Forge képes mindkét előnyt ötvözni, és alacsony költségek mellett biztosít lehetőséget teljes informatikai szolgáltatások tükrözésére és megvédésére, beleértve az adatokat, alkalmazásokat és operációs rendszereket.

 

Azonban a kisebb vállalatoknál, ahol az IT részleg nem rendelkezik a DR megoldás üzemeltetéséhez és rendszeres teszteléséhez szükséges idővel és kompetenciával, érdemes egy felhőszolgáltatásra bízni az adatok védelmét. A DRaaS terjedésével egyre nagyobb valószínűséggel találunk olyan szolgáltatást, amely a pénztárcánknak megfelelő ár mellett biztosítja a szükséges RTO és RPO értékeket.

 

A tárhely-szolgáltatás és az infrastruktúra-szolgáltatás ötvözése

 

Az alacsony RPO és RTO értékekhez fejlett, megbízható és jól skálázható termékekre van szükség a tárhelyek és infrastruktúrák terén is, különösen, ha szolgáltatásként vesszük őket igénybe. A tárolónak mindig elérhetőnek és bombabiztosnak kell lennie. A szolgáltatónak biztosítania kell a lehetőséget arra, hogy virtuális gépek formájában bármikor replikálhassuk az adatainkat és szolgáltatásainkat. Ezeket a replikációkat pedig rendszeresen szinkronizálnunk kell a saját működési környezetünkkel, amilyen gyakran csak tudjuk, az ütemezésünknek és költségvetésünknek megfelelően.

 

 

Amikor pedig egy nem tervezett leállás történik, ez a "pihenőben" lévő tárhely infrastruktúra-szolgáltatásként kel életre. Egyszerűen bekapcsoljuk a virtuális gépek fájljait, és ezek lesznek a helyreállított szolgáltatásaink, amelyek a felhőalapú helyreállítási környezetben futnak. Semmit nem kell másolni vagy letölteni, egyszerűen és zökkenőmentesen átváltunk egyik üzemmódból a másikba. Ezzel a módszerrel alacsony RPO és RTO értékeket garantálhatunk, mivel az összes adatunk a felhőben van, és nem kell értékes időt fordítanunk azok letöltésére.

 

A tárhely- és infrastruktúra-szolgáltatások ötvözésének köszönhetően a DRaaS jól használható modell lehet. A vállalatvezetés nyugodtan alhat, a szervezet pedig versenyképes maradhat egy váratlan leállás esetén is – anélkül, hogy saját DR rendszert kellene fenntartania.

 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Újra platina minősítést szerzett a Bridgestone

A Bridgestone EMEA 2024-ben már a negyedik egymást követő évben nyerte el a vezető globális fenntarthatósági értékelő platform, az EcoVadis legmagasabb, „platina” minősítését, amellyel a világszerte értékelt mintegy 130 000 vállalat közül a legjobb egy százalékba került.

2024. december 18. 16:42

Új fejezet a Galaxy AI fejlesztéseinek történetében

A Samsung új szintre emeli a mobilélményeket a Galaxy eszközök mesterséges intelligenciával támogatott személyre szabhatóságával. Az adatvédelemre épülő One UI 7 szoftverfrissítés és az új Now Bar funkció a hatékonyság mellett könnyebben kezelhető mindennapokat is ígér. Az AI-alapú újítások pedig úgy segíthetnek a felhasználóknak, hogy közben megőrzik a személyes adataik biztonságát.

2024. december 18. 11:43

Tekintélyes terjedelemmel debütált a jubileumi kiadvány: bemutatták a 30. Logisztikai Évkönyvet

December 16-án az UniZone BGE Hallgatói Centrumban debütált a Magyar Logisztikai Egyesület (MLE) jubileumi Logisztikai Évkönyve, amely a hazai logisztikai szektor egyik legmagasabb szintű tudományos szakmai kiadványa. Az MTA által DOI-számmal is ellátott idei kötetben, ez évben több mint 400 oldal terjedelemben, összesen 27 tanulmány kapott helyet.

2024. december 18. 09:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Új platform köti össze a vállalkozókat és partnereiket

2024. december 16. 13:25

CES 2025 előzetes: Elon Musk Amerikája, avagy a világ Musk-ja

2024. december 9. 16:46

Újabb részvételi rekordot döntött az e-Hód

2024. december 9. 11:32

Először készült felmérés a magyarországi retail media helyzetéről

2024. december 6. 18:14