Két új műholdat kapott a kínai Beidou navigációs rendszer
Újabb műholdakat állított saját fejlesztésű Beidou navigációs rendszerének szolgálatába Kína, miután a hétvégén kettővel bővítette a már űrben keringők számát.
A 18. és 19. műhold immár 98 százalékban hazai gyártású - hívta fel a figyelmet Hszie. Mint mondta, kezdetben teljes mértékben külföldi technikára kellett hagyatkozniuk és a csúcstechnológiai export tilalma megnehezítette egyes alkatrészek vásárlását, máskor pedig a beszerzett termék nem működött kifogástalanul. Az idők során a kínai szakemberek folyamatosan hazaival helyettesítettek minden külföldi alkatrészt, így a navigációs műholdak "szívének tartott" rubídium atomórát is.
Az "ikerműholdak" feladata lesz a navigációs jelzések tesztje és a műholdak közötti kapcsolatok ellenőrzése. Egy új fejlesztés révén a műholdak lehetővé teszik, hogy ugyanazon időben a korábbiakhoz képest megduplázzák az adatforgalmat, amivel gyorsabbá válik, javul a BDS-t használók számára nyújtott szolgáltatás minősége - jegyezte meg a főmérnök. Hozzátette, a zavaráselhárítás képességeit is meg fogják figyelni.
A "kínai GPS", amely a Göncölszekér kínai nevét kapta, egyike a világ négy meghatározó navigációs rendszerének az amerikai, az orosz GLONASS és az európai Galileo mellett. Programját hivatalosan 1994-ben indították el, 20 évvel az amerikai GPS után. Az első Beidou műholdat 2000-ben bocsátották fel.
A térségi hálózat lényegében 2012-től működik, és ma már a BDS helymeghatározó, navigációs, időmérő és üzenetküldő funkciói Kína és néhány ázsiai ország területén működnek. A tervek szerint 2020-ra 35 műholddal a Föld minden pontján használható lesz.
A BDS-rendszer lehetővé teszi a kapcsolatot a GPS és a GLONASS rendszerekkel, ami azt jelenti, hogy a kompatibilitás révén a felhasználók még pontosabb adatokhoz juthatnak - állítják a kínai szakértők.
Kapcsolódó cikkek
- Hétmilliárd eurót különítene el az EB a Galileo műholdas navigációs programra 2020-ig
- Szegeden készül a Prémium Autós Navigáció
- Visszapillantó tükörbe épített szemtanúval vigyáz ránk a Mio
- Új prémium kategóriás autós kamerák a Mio-tól
- Új termékkel készül a navigációs piac megreformálására iGO gyártója
- Megtanulja vezetési szokásainkat a Mio új autós navigációja
- A mobiltelefon- és twitter-adatok alapján megbecsülhető a tömeg nagysága
- GPS céget vásárolt az Apple
- Navigációs specialistákat képez az NNG
- Félmillióan töltötték le az iGO SzülinAppot
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Környezetbarát és csendes – ezek az e-autó legnagyobb előnyei a magyarok szerint
A magyarok ötöde vezetett már elektromos autót, és legtöbben a környezetbarát és csendes működést emelték ki – többek között ez derült ki az OMODA5 és az OMODA5 EV autók gyártója, a Chery Group megbízásából készült felmérésből.
Budapesten tanítják vezetni a jövő autóit a Bosch mérnökei
A Bosch Budapesti Fejlesztési Központjában számtalan jövőbemutató autóipari fejlesztés zajlik, melyek a vezetés biztonságát és kényelmét szolgálják. Az egyik leghasznosabb extrát jelentik a parkolást segítő rendszerek, a Bosch szakemberei pedig már olyan járműveket fejlesztenek Budapesten, amelyek emberi beavatkozás nélkül képesek parkolni. Ehhez minden részletre kiterjedő tesztelésre, az autók szigorú „oktatására” van szükség. A jövő autóinak titkait tárja fel a Bosch Magyarország Podcast aktuális adása, melyben a parkolási megoldások fejlesztésének legaktuálisabb és legizgalmasabb kérdései kerülnek reflektorfénybe.
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte
Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.