Ötből egy DDoS támadás napokig, illetve hetekig is eltarthat
A Kaspersky Lab és a B2B International közös kutatása feltárta, hogy a vállalkozások több mint egyötöde szenvedett már el olyan DDoS támadást, amelynek köszönhetően több napig vagy akár hetekig fennálló problémák jelentkeztek a szolgáltatásban.
A Kaspersky legfrissebb kutatása igazolta, hogy akadnak olyan DDoS támadások, melyek akár napokig, illetve heteking is elhúzódhatnka. Ezek száma nem is ritka, ötből egy alkalommal fordul elő.
A DDoS támadások következményei között egyaránt megtalálható a korlátozott internet-hozzáférés, valamint az online szolgáltatások teljes leállása, de egy ilyen incidens akár súlyos anyagi veszteséggel is járhat. A cég méretétől függően ez az összeg átszámítva 14 millió forinttól egészen akár százmillió forintig is terjedhet.
A felmérés rákérdezett a DDoS támadásban érintett vállalatok képviselőinél a támadás időtartamára, valamint annak hatására is, hogy milyen szinten befolyásolta egy-egy támadás a cég weboldalát, szolgáltatásait vagy az infrastruktúráját. Mint kiderült, a támadások 13 százaléka okozta a szolgáltatások teljes leállását, míg a képviselők 52 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a letöltéseknél súlyos időkésleltetések voltak tapasztalhatók. Továbbá a válaszadók 33 százaléka nyilatkozta azt, hogy az oldalak betöltése lelassult, míg 29 százalékuk állította, hogy a támadás következtében egyes tranzakcióknál szolgáltatási hibát észleltek.
Például egy finn pénzügyi vállalatot ért támadás tipikus példája az elhúzódó támadásoknak, amelyre a Kaspersky Lab felmérése is rámutatott. A támadás következtében ugyanis az ügyfeleknek több mint hat napon keresztül okozott nehézséget elérni a vállalat pénzügyi szolgáltatásait.
„A vállalatok számára elveszíteni – akár rövid időre is – a szolgáltatásuk feletti kontrollt, vagy elszenvedni több napon át tartó lelassulást, egyformán súlyos problémákat okozhat. Mindkét eset befolyásolhatja a cég ügyfeleinek elégedettségét, és megrendítheti a szolgáltatásba vetett bizalmukat is. A DDoS támadások elleni megbízható biztonsági megoldások lehetővé teszik a vállalatok számára az ügyfeleik zavartalan kiszolgálását, és a szolgáltatásokhoz való hozzáférését is, függetlenül attól, hogy egy rövidebb és erősebb, vagy egy gyengébb, de hosszabb ideig fennálló támadást kell átvészelniük.” - mondta Evgeny Vigovsky, a Kaspersky Lab DDoS Protection szolgáltatásáért felelős vezetője.
Egy DDoS támadás esetén a Kaspersky DDoS Protection ideiglenesen alternatív útvonalra irányítja át a beérkező forgalmat, és egy tisztító központon keresztül kiszűri az illegális kérelmeket, a jogosakat pedig továbbítja. Ez azt jelenti, hogy az ügyfelek továbbra is gond nélkül használhatják a szolgáltatást, miközben éppen támadás folyik a szolgáltató ellen.
Kapcsolódó cikkek
- Vezetés közben hekkelhetik meg a Jeepedet
- Megháromszorozódott a mobil malware-ek száma
- Mobil, tévé, takarítóeszközök a magyar bevásárlólisták élén
- Lassan már emlékeznünk sem kell, az eszközök megteszik helyettünk
- A Wild Neutron kiberkém csoport újra visszatért
- Egyetlen DDoS támadás akár 400 000 dolláros kárt is okozhat
- Még mindig sokan nem bíznak az online bankolásban
- Támadás érte a Kaspersky Labot
- Célzott kibertámadásokkal hatolnak be a Dél-kínai-tenger körüli országok rendszereibe
- Egyre gyakoribbak a túlterheléses támadások