Tovább növekszik a mobilhirdetések piaca
A második negyedévben a magyar gazdaság növekedése ellenére - a mobilhirdetések 80 százalékos növekedése mellett -, 2,1 százalékkal csökkent a hazai digitális reklámpiaci bevételi index, a NORI – tette közzé az IAB Médiaszekciója az IAB Hungary tagok bevallásai alapján.
Az előző év hasonló időszakához viszonyított bevétel-visszaesés hátterében a NORI-nál nagyobb ütemben csökkenő webes, display hirdetési bevételek álltak. Ezt nem tudta ellensúlyozni a teljes digitális reklámbevételekben a folyamatosan bővülő, de még csak 7,6% százalékos arányt képviselő mobilhirdetési szegmens továbbra is dinamikus növekedése.
A második negyedév a hirdetői szektorok aktivitásában is komoly változásokat hozott a tavalyi évhez képest. A kereskedelmi, és a szolgáltatási szektortól származó hirdetési bevételek jelentős csökkenését nem tudta kompenzálni a közlekedési eszközök, a távközlési szektor és az élelmiszeripari termékek hirdetéseinek bővülése a bevallásban résztvevő médiacégek digitális reklámbevételeiben.
Az első negyedév után folytatódott az automatizált hirdetési szegmens bűvülése is, mely egyfajta indikátora a NORI bevallásban nem résztvevő globális reklámozási platformok piaci alakulására.
Kapcsolódó cikkek
- Az IT szektorban és a szolgáltató központokban lehet a legjobban keresni
- Rohamosan nő a lítium iránti kereslet az e-eszközök terjedése miatt
- Hogyan alakítsunk ki jövőálló munkahelyet?
- Kevesebb táblagépet értékesítettek világszerte
- Technológiai trendek a vállalati IT piacon
- Tovább esnek a PC-eladások
- Nőttek a Mac eladások, a PC-piac azonban csökkkenő tendenciát mutat
- Hiába a sebesség, elégedetlenek internetszolgáltatójukkal a fogyasztók
- A radikális változás már úton van, de vajon ki ül a volánnál?
- Újabb tagokkal bővült az IAB Hungary
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.